{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Inputs vedr. ekstern (intern) harddisk {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har sådan en 2 TB ekstern harddisk, lignende den som i kan se i nedenstående link:

https://www.amazon.com/Seagate-Expansion-Desktop-External-ST320005EXA101-RK/dp/B002BH4ONE

For et par dage siden begyndte den at bippe - ikke konstant men dog sådan med jævne mellemrum. Harddisken fremgik heller ikke længere af oversigten i "Denne PC" i Windows 10, så jeg var ret sikker på, at disken var helt færdig / defekt.

Jeg brugte dog så lige et par timer på Youtube, og det viser sig så, at der inde i kabinettet faktisk sidder en HELT normal 3,5" SATA-harddisk, der blot er koblet til en adapter, således at den kan køre via USB og med en traditionel strømforsyning.

Piller man imidlertid harddisken ud af "casen" og afmonterer man adapteren, så er der tale om en helt almindelig intern harddisk med de sædvanlige tilslutningsmuligheder (fx SATA og de "flade" strømstik fra strømforsyningen i PC`en).

I flere af Youtube-videoerne anbefalede man, at når man havde problemer a la mine, så kunne man prøve at flytte disk´en over i en stationær PC, og se om den så virker dér. Jeg havde heldigvis lige en enkelt fri SATA-"port" på bundkortet og heldigvis virkede HD´en fint og jeg kan igen tilgå mine filer....puhaaa smiley

Det tyder jo meget stærkt på, at det var adapteren i kabinettet, som var defekt. Men jeg bliver alligevel ved med at tænke på, om harddisken, som nu er monteret i min stationære PC alligevel synger på sidste vers. For en sikkerheds skyld, har jeg selvfølgelig kopieret alt indholdet over på en anden disk.

Findes der imidlertid nogle gode "tools", hvormed jeg kan få vished om disken er OK, eller om der er defekte sektorer eller lignende? Er et værktøj som "Seatools" brugbart eller kender i bedre software til at teste harddiske med?

På forhånd tak for jeres inputs!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inputs vedr. ekstern (intern) harddisk
Kommentér på:
Inputs vedr. ekstern (intern) harddisk

Annonce