{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang den nye citroen ??
  • #1   13. dec 2006 syntes så den er pisse grim.. men fed detalje med de gear..;P
    men det er og bliver altid en "brændbil" smiley

• #2   13. dec 2006 ok ja alle kommentare er velkommen , men til vores behov ville den være perfeckt , man skulle nok vænne sig til den

• #3   13. dec 2006 Designmæssigt kan jeg ikke blive enig med mig selv om. Hælder lidt til den er pæn nok, men jeg ville ALDRIG eje den, af den grund at det er en Citroën.

• #4   13. dec 2006 synes den ser lækker ud..
    men ellers må jeg holde med René Ø......... ;b

• #5   13. dec 2006 Har prøvet den, men G6 gearet skuffer totalt. Og det må ikke sammenlignes med VAG's DSG gear. Det alm. automatgear fra Citroën virker meget bedre. Så sådan en har jeg bestilt.

Som familiebil, altså smiley
    /Claus

• #6   13. dec 2006 jeg har ikke haft en prøvetur endnu der har ikke været tid til det men jeg glæder mig til at skal prøve en

• #7   13. dec 2006 Faktisk flot nok design..! Skal den ha..

Carsten B: Jamen virkelig fin kommentar.. Din bil er jo også meget flottere... eller

• #8   13. dec 2006 Forskellige biler til forskellige behov. Denne nye fra Citroën er efter min mening noget af det mest optimale til en familie på flere end 5 personer. Altså hvis man går op i andet end hvad der er fedt at skrive f.eks. her på Bilgalleri. Det er en god børnevenlig familiebil, med fokus på komfort og ret fede (synes jeg) design- og brugsmæssige detaljer i kabinen. Om den kan holde eller ej kan man jo ikke vide, men der har da ikke været problemer med C4, som den jo er bygget på.

Har tidligere haft en C5, som var helt sindsyg dårlig mht. pålidelighed. Men det var også en af de aller første i landet. Og min Xantia har der til dato ALDRIG været noget med. Og den er fra 1997. Og chippet til 200 HK de sidste 5 år uden nogen problemer.

Men det jeg egentligt ville sige er: Lad nu alle folk komme til orde uanset bilvalg og -mærke. Hjælp hinanden i stedet for at lege egoistiske og selvhævdende "jeg-ved bedre" entusiaster.

Det-var-bare-det-jeg-ville-sige-hej
    /Claus smiley

• #9   6. jan 2007 JEg har selv prøvet den. Jeg synes diesel er bedst, og da jeg prøvede den nye picasso med e6g geaskasse blev jeg egetnli overrasket, desværre både positivt og negtivt.
    Giver man den gas synes jeg den kobler for hurtigt ud, den giver et lille ryk. men det er skam ækker alligevel og at den kan styre manuelt er også fedt.

Designet er jeg også lige i tvivl om, min nuværende picasso synes jeg bedre om de der er for lidt der minder om den gamle picasso og for meget der minder om C4

Klima anlæget:Man kan ikke styre passagersidens klima,
    der tænker jeg på har man haft en passager der entet har skruet totalt op for varmen og man selv vil op for kulden kan man ikke justere den hvis personen er steget ud af bilen. JEg har ihvertfald ikke fundet ud af hvordan.

Rummene oppe i forruden virker MEGET plastikagtige. Der kan jeg bedre lide mit eget hvor det bare er en frallægelseplasds og ikke en skuffe man skal åbne. En åben pose slik ville ikke egne sig der.

Lyspakken har jeg ikke set men den er cool på billeder og for en som mig er den nærmest et must.

Der hvor man i en normal bil sætter gearkassen er der nu lavet et lille kølerum rum hvor der er plads til 2 dåser Rigtig smart på de varme dage hvor man er til en kold sodavand eller øl.

Speedometer er også indrettet godt man kan ''personligøre den''
    vil man ikke have omdrejningtæller kan denne fra vælges som en masse andre ting den kan se ganske enkel ud men man kan gå få en masse frem der kan blive uoverskueligt. på rattet er der mange knapper til fartpilot radio og speedometer valg, det kræver lidt tilvænning.
    parkeringsbremsen sidder også lidt akavet oppe i midten hvis man vil bruge den manuelt den har fået plads i midten af instrumenbrættet oppe ved displayet.

Til familien med børn er der sparet på meget komfort. Rummene i gulvet er lave til værktøjs rum så der nu kun er lommen i sæderne (så hvidt jeg husker) til gengæld har de fået en luftkanal i hver side som sidder ved midterstolpen, også smart.

Så blev det måske en hel anmeldelse fra mig af. Men en bil jeg uden tvivl godt kunne finde på at købe (selvfølgelig som van) Når den gamle ikke kan mere, om mange år.

• #10   6. jan 2007 JEg kan lige tilføje at forruden er stor, man er nærmes nød til at købe en automatisk parkeringsskive for den er svær at nå hvis man ikke har lange arme.

• #11   7. jan 2007 Update:

Jeg havde bestilt en C4 Picasso Exclusive med hele moletjavsen og glædede mig da til at få den hjem til familien. Den var bestilt sidst i oktober og skulle leveres inden årsskiftet, da den skulle køre som firmabil. Men onsdag inden jul finder de ud af at de ikke kan nå det alligevel... de (forhandleren) hævner endda at det hele tiden har været en januar produktion. Her kommer så det mærkelige: Bilen er bestilt under forudsætning af levering inden 1/1-07, så jeg kan ikke fatte at de har sat bilen i produktion!?! Den villle jo aldrig have kunnet være leveret inden årsskiftet, når den på daværende tidspunkt ikke engang har fået et stelnummer. For lamt!

De kunne så tilbyde mig en anden med mindre udstyr og det blev aftalt at de skulle ringe for at sige hvor og hvornår den kunne besigtiges... Den dag i dag har jeg stadig ikke hørt fra dem!?! Endnu mere uforståeligt...

Så nu glæder jeg mig til at få min S-Max leveret her på fredag den 12/1, som blev indregistreret den 29/12 smiley

Ford forhandleren klarede en hurtig dialog og skaffede min den variant jeg gerne ville have på 2 dage. Så respekt til dem og "fy og skamme" til Citroën. Det var endda importørens egen forhandler, der "brillierede" med denne fantastiske service.

Jeg har aldrig oplevet noget så ringe igennem mine 22 år som bilkøber.

Så held og lykke, hvis der er nogen der er fristet af den ellers helt OK C4 Picasso.
    /Claus

Kommentér på:
ang den nye citroen ??

Annonce