{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Uddannelse - Bil sælger {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.

Søger noget hjælp i forhold til noget valg af uddannelse. De fleste skriver nok til at starte med: "Spørg din studievejleder" - dog ikke det jeg søger - søger nogle der har erfaring på arbejdsmarkedet i forhold til hvad virksomhederne foretrækker af uddannelser indenfor faget "Salg af biler".

Har kigget på disse to forløb:
Finansøkonom - 2 år og derefter ude som Trainee i en bil virksomhed hvor jeg tager HD 1 og HD 2 - 2 år.

Læse Biløkonom - 2-3 år? herefter ved jeg ikke hvad man kan eller skal tage.

Hvad ville i anbefale i forhold til hvad virksomhederne vil havde?

Tusind tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse - Bil sælger
  • #1   22. jan 2019 Hvad kan du god li at lave, hvad interesserer dig... osv..

  • #2   22. jan 2019 Kan godt lide at arbejde med kunder ved at snakke med dem og føre en god service overfor dem. Derudover kan jeg godt lide at arbejde med "salg" af biler - har hjulpet lidt rundt hos en bilforhandler.

  • #3   22. jan 2019 Det første forløb (finansøkonom + trainee + HD) er nok den mest "fremtidssikre" uddannelse, især hvis/når du en dag får lyst til at lave noget andet. Især hvis du har lederambitioner.

  • #4   22. jan 2019 #3 er klog for jeg tænkte nøjagtig det samme smiley

  • #5   22. jan 2019 de fleste jeg kender der sælger biler har ingen specifik sælger uddannelse... at være sælger er et talent kun få kan formå, så kan du have alverdens beviser og diplomer , hvis du ikke kan finde ud af at sælge kan det være lige meget...........


  • #6   22. jan 2019 men skal dog siges, hvis man har papir på uddannelse og er et født sælger-talent så kan ingen stoppe dig!

  • #7   22. jan 2019 De fleste bilsælgere jeg kender har en akademisk baggrund.

    Jeg tror at at der er mange veje ind til jobbet, men når man tænker på hvor stor en del af jobbet som indebærer kontrakter, finansiering, leasingaftaler, erhvervssalg, serviceaftaler etc., giver det mening at have et vist indhold af økonomi i sin uddannelse.

    Men ja, salgstalent er en vigtig del af arbejdet. Når det er de lidt dyre og specielle biler vil jeg også sige at kunne netværke er en god ting.

    Jeg møder eks. ofte bilsælgere til træf, hvor de er ude og netværke med potentielle kunder.


  • #8   22. jan 2019 Men lige sælger-branchen er sådan, enten så kan du sælge ellers så kan du ikke. så kan du have mastergrad fra Harvard i økonomi......min pointe er at reelt så kræver det ingen uddannelse at være sælger i hvilken som helst branche om det er bil-sælger, telefon-sælger osv, det er ikke en beskyttet titel, hvis du er god og har gode kontakter så kan du finde et sted som er villig til at oplære dig, altså i en forhandler, og når du er inde af døren så er mulighederne uendelige! dog hvis du kombinere talentet med en relevant uddannelse så er mulighederne endnu større!

  • #9   22. jan 2019 At sælge er noget man kan lære. Jeg er absolut ikke født med et sælger-gen i kroppen, men jeg har lært mig selv at sælge. Det har været hårdt, men jeg har villet have den kompetence nok til at få det lært.

  • #10   22. jan 2019 Carsten. ja det er så det næste efter talent, at kæmpe for noget man er skide dårlig til, hvilket igen er en egenskab mange mennesker ikke har, altså de vil det ikke nok, til at få succes.
    tror dog stadig at sælger-talenter altid vil være i toppen af et firma da det er noget der kommer dem let, de behøver ikke kæmpe for det.
    men fedt at du har ''vundet'' det er altid dejligt at blive god til noget!


  • #11   22. jan 2019 De fleste bilsælger her i dk er enten tidligere mekanikere, eller har været på reservedelslageret. Jeg kom selv igang efter at være på reservedelslageret, men stoppede hurtigt da jobbet ikke var noget for mig. Kontorstol arbejde gider jeg bare ikke

  • #12   23. jan 2019 Reservedelsmand/Mekaniker er en god baggrund for en bilsælger. Erfaring fra andet arb. udenfor bilbranchen kan også være godt.

  • #13   23. jan 2019 Jeg tog en hhx, blev derefter reservedelselev.
    Derfra tog jeg springet til salgskonsulent/mærkeansvarlig.


  • #14   24. jan 2019 Tusind tak for de mange svar allesammen. Tager alle tingene til overvejelse - er stadig lidt i tvivl om hvad jeg gør. smiley

Kommentér på:
Uddannelse - Bil sælger

Annonce