{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.137 visninger | Oprettet:

Må man skære et hul i en campingvogn? {{forumTopicSubject}}

Hej
Ved godt det ikke har super meget med biler at gøre det her, men håber at der er nogen af jer der ved lidt om campingvogne smiley

Jeg overvejer at ombygge en campingvogn til en bar - i den forbindelse vil jeg høre om man må skære et hul i siden af ens campingvogn, som skal bruges til "betjenings-luge"? Eller om der er noget lovgivning, der siger at man ikke må det?
Og hvor meget forstærkning/afstivning er der i en campingvogn? Vil man eventuelt skulle afstive et sådant vindue, for at det hele ikke falder fra hinanden?

Håber i kan hjælpe mig!
Venlig hilsen Andreas smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man skære et hul i en campingvogn?
  • #1   31. jan 2019 Hvis du kigger på din campingvogns typegodkendelse står der sikkert at godkendelse kun gælder til beboelse og så er det umuligt at få den godkendt uden erklæring fra producenten

• #3   31. jan 2019 Der skal være sovepladser og køkken

• #4   31. jan 2019 Og hvad nu hvis der ikke er sovepladser og køkken? Skal man så betale en straf-registreringsafgift af sin campingvogn?

• #5   31. jan 2019 Nej der skal ikke være sovepladser og køkken. Det er regler for autocampere. Sove pladser alene er et most. men køkken kan du smide ud alt hvad du vil.! Det gjorde jeg og det er godkendt til den store guldmedalje.

En campingvogn er lavet som oftest af en tynd alu plade yderst og noget tynd træpind og så noget tyndt træ plade på indersiden.!

Du skære bare det hul du vil have, bare få noget træ rundt i kanten til forstærkning og få lavet en nogenlunde pæn karm.

Hvis du har spørgsmål, så skriv endelig en PB.

• #6   31. jan 2019 Okay jeg giver op men jeg vil ikke godkende campingvogn uden køkken og sovepladser. Hvis der står i typegodkendelse at den kun gælder til beboelse. Så held og lykke med projektet

• #7   1. feb 2019 Henrik H

Ja gør det, en luftmadras kan være nok, og et lille gasblus.
    Jeg har ikke mødt synsmænd der tjekker indvendigt i en campingvogn, men derimod lys og lygter, bremser og undervogn og ikke mindst stelnummer.
    Men det viser jo heller ikke reglerne bare fordi de ikke tjekker det.
    Men derimod bekendtgørelser og faktiske regler. ??

• #11   1. feb 2019 #6: Hvis jeg nu har en alm lukket trailer uden vinduer og stiller et campingkøkken og en seng ind i den - vil du så heller ikke godkende den?

• #12   1. feb 2019 Jo da, for den er kodkendt til godstransport.

• #14   3. feb 2019 Mange tak for svar!
    Må indrømme jeg ikke helt forstår det med at der skal være sovepladser og køkken??
    Ultralydsmanden - det lyder som en fornuftig løsning at forstærke med træ rundt i kanten, det tror jeg at jeg prøver og så håber jeg den går gennem syn...
    Go' søndag smiley

• #15   3. feb 2019 Sovepladser og køkken er fordi campingvogn er typegodkendt til beboelse.

• #17   3. feb 2019 Der står på flere typegodkendelser at typegodkendelse kun gælder til beboelse og indretning ikke må ændres. Indv opbygning er med til at afstive campingkasse på de fleste cv.

Kommentér på:
Må man skære et hul i en campingvogn?

Annonce