{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge motorcykel
  • #2   5. mar 2019 Jeg tænker umiddelbart, at der er mere eller mindre samme risiko for, at de kører væk på motorcykel som i bil.

Men ja, man kan jo gøre, som man plejer. Se vedkommendes kørekort eller lignende. Tag evt. et depositum, hvis det hele lugter. Eller lad helt være, hvis det lugter MEGET.

• #3   5. mar 2019 Plejer at holde købesummen som depositum.

• #4   5. mar 2019 Mener du køber skal troppe op med fx 40000 kr i cash som man så putter i lommen til han kommer tilbage fra sin prøvetur??

• #5   5. mar 2019 Det tror jeg ikke på, man kommer igennem med hos en køber. Så siger de pænt nej tak.

• #6   5. mar 2019 Det ville jeg da som køber heller ikke gå med til smiley

• #7   5. mar 2019 Sørg for der kun er 4 deciliter sovs i tanken.

• #8   5. mar 2019 Ja, sørg for at der kun lige er nok Benny på til at han kan køre en kort tur. Husk at gøre ham opmærksom på det smiley

• #9   5. mar 2019 ellers hold hans/hendes kørekort eller noget i pant

• #10   5. mar 2019 #9
    Så får personen jo en bøde hvis personen møder Flemming betjent

• #12   5. mar 2019 Spørg inde på mc galleri

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #13   6. mar 2019 Tænker ikke han kommer på gåben. Som oftest når man handler mc køre man to afsted når man skal se på den. Så beder du vel bare om den ene bliver og du får bilnøgler og et kørekort. Evt. bed om at se pengene og lad dem ligge i handskerummet på bilen de kommer i mens prøveturen forgår.

• #14   6. mar 2019 Lån en der er hurtigere, og kør med smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#16   6. mar 2019 Chris det er vel ligemeget om bilen er stjålet hvis pengene ligger i handskerummet ved på sælgers adresse og sælger har nøglerne.

• #17   6. mar 2019 Færre og færre handler kontant. Jeg ville ikke have kontanter med, hvis det var mig.

• #19   6. mar 2019 Brug den her https://www.mctc.dk/media/76277/kontrakt_provekorsel.pdf
    Den med depositum er jo en god ide for sælger, men gad selv heller ikke medbringe en pose med kontanter for en prøvetur.
    Har solgt 4 mc'er privat, det har på nær en været seriøse købere der kom. En enkelt gang har jeg afvist en prøvetur, en ung tvivlsom gut i en gammel kasse.
    Ønsker man ikke give køber en tur kan man give dem 20 minutters returret, men det er altid en kalkuleret risiko at sælge noget jo.

• #20   6. mar 2019 Solgte min cbr 600 , og kørte med på hans prøvetur, på min Ninja. smiley ps man kunne også sætte en gps spore, under sadlen.

• #22   6. mar 2019 Nu handler det ikke om være negativ. Ofte har man som sælger ikke en kasko forsikring på en motorcykel i den prisklasse. Så en ting er hvis køber stjæler den, en anden ting er hvis han kører galt. Det er ikke "spøgeværk" at lukke en ung håbefuld mand afsted på en 150 hestes mc der kører fra 0-100 på under 3 sekunder. En maskine køber måske slet ikke kender og en motorcykel som køber lige skal have prøvet godt af ... og se hvad den kan.
    Var det en bil havde jeg blot selv kørt med hvis jeg "tvivlede". Der er efterhånden ret så mange historier om specielt motorcykler der bare aldrig blev leveret tilbage.

• #24   6. mar 2019 Man er da godt gal i skralden, hvis man frivilligt hopper bag på en motorcykel, der skal prøves af en potentiel køber, man overhovedet ikke kender. Man aner intet om hans evner på en motorcykel og ved samtidigt, at han ikke kommer for bare at køre 80 på landevejen. Så hellere risikere at miste sin motorcykel!

Jeg ville i øvrigt heller ikke acceptere det som køber. Prøvekører jeg noget, så gør jeg det alene. Jeg vil have fred og ro til at teste, bese osv.

• #25   6. mar 2019 Står selv og er ved at sælge min, og har da også mine bekymringer med salget, grundet den prøvetur personen vil ud på.
    Godt nok kun en 72 hk SV650, men stadig 3,65 sek 0-100. Det forestiller jeg mig at personen vil prøve. Og samtidig give den omdrejninger derude. Hvilket er fint nok, da den jo burde kunne holde til det.

Men nok nærmere det med at min MC pludselig er forsvundet. Og at nogle vil mishandle.

• #26   6. mar 2019 Du skal vide at i IKKE kan omregistrere motorcyklen til den nye ejer, hvis den er mere end 5 år gammel og det er mere end 2 år siden den sidst er synet (1 år siden hvis cyklen er mere end 10 år gammel)

Så hvis det er tilfældet ville jeg absolut få den synet, sådan at den kan omregistreres til køber inden den forlader din grund, men det er selvfølgelig op til dig.
    -Du kan jo altid tvangsafmelde den hvis den ikke bliver omregistreret, bare husk en fyldestgørende slutseddel smiley

• #28   6. mar 2019 #27
    Ville du selv sidde bag på en fremmed, som du ved der vil teste alt? Osse at den kan rykke på baghjul og køre de 250 km/t som den er opgivet til? For så er du godt nok mere dum end du er modig smiley

• #30   6. mar 2019 #26
    Har du en kilde på det der?
    Min er jo aldrig blevet synet, da jeg er 2. ejer og cyklen var så ny.

• #31   6. mar 2019 #26
    Vejledning om syn af køretøjer, 14.05.3 §21 stk. 4 (side 649)

• #32   6. mar 2019 normalvis så giver han dig pengene som MC koster og prøver en tur, er han ikke interesseret, giver du ham blot pengene tilbage smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#33   6. mar 2019 Rune præcis. Sådan har jeg også selv gjort både ved køb og salg af mc.
    Og ved rigtig mange benytter sig af samme fremgangsmåde

• #34   10. mar 2019 Der er mange eksempler på købere som er stukket af med både biler og MC, en MC er dog nemmere at stikke af med, den kommer jo nemmere gennem smalle passager og bilkøer, men behold kørekort. sygesikringsbevis og bilnøgler.
    Tag evt et foto af køber.
    Tjek nummerpladen på nettet.

• #35   10. mar 2019 Det er bare heller ikke holdbart at beholde købers kørekort, han må jo ikke køre uden det og jeg havde da heller aldrig selv ladet sælger beholde mit kørekort under en prøvetur!
    -men et billede af kørekort er en god ide!

• #36   11. mar 2019 Jeg beholder kort og sygesikringsbevis

• #37   11. mar 2019 Jeg lader ikke nogen beholde mit smiley

Kommentér på:
Sælge motorcykel

Annonce