{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Den nye statsminister (debat) {{forumTopicSubject}}

Jeg håber og be´r til, at vores nuværende statsminister ryger af sin pind, og chancen kan da heller ikke være helt lille længere.

Jeg læste så denne artikel : http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article261330.ece

Og noget tyder på, at han har en lille anelse om, at han står for tur næste gang muligheden forekommer.

Personligt stemmer jeg selv socialdemokratisk, altså Helle T, for det er åbenbart ikke muligt for de andre derinde, at se længere ud i fremtiden, end til deres egen næse, når det drejer sig om os i arbejde.

Men hvad er jeres mening, og hvem vil i stemme på som den næste statsminister, og hvorfor ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den nye statsminister (debat)
  • #1   24. jan 2007 Uanset hvordan jeg vender og drejer det, kan jeg se fordelen i en mere eller mindre del af fleste partiers ideologi og politikker.. Det er så bare et spørgsmål om hvilken af frontfigurende jeg synes er værdig til at "lede" landet.. jeg synes personligt at Fogh er en intetanende, magtliderlig og en smule bøvet mandspersonlighed, som jeg overhovedet ikke kan forstå hvordan er kommet til magten. Jeg synes Bush og han er et glimrende eksempel på hvor galt det kan gå.

Om det så er Helle T der er det bedste bud vil jeg så lade stå åbent.. Men jeg synes der skal et frisk pust til.. måske et parti der ikke sidder fast i sin egen ideologi, og derfor indretter sig lidt efter samfundets ønsker og nødvendigheder.. det er ikke altid det er det samme i 2007, som det var i 1987.. man må følge med udviklingen.

• #2   24. jan 2007 meget af det pia k siger er noget lort. hun er sgu da grim at se på. wtf

• #3   24. jan 2007 Og det der nu satte mit *biiip* en smule mere i kog (nu hvor jeg er far) så er det at se i dagens nyheder, at de vil til at spare 100 millioner, hvilket står til at gå udover børnenes undervisningstimer.

Det rabler jo FULDSTÆNDIG for dem!!!...

• #4   24. jan 2007 Hmmm, tror alle er enige om, at der skal ny inspiration til i regeringen. Faktisk gerne en ny regering. Vi har brug for at der blive sat skub i hele udviklingen indenfor den offentlige sektor. Den syltes nu, tiltrods for det hele går ihhhh så godt, som Thor Petersen siger.

Pimp 4 life, uanset om man er enig eller ej I DF´s holdninger, så har Pia K sgu om nogen fået sat fokus på indvandrer problematikken. Der stilles krav og rigtig mange mennesker har godt af at få stillet krav.

• #5   24. jan 2007 Der er ikke så mange valgmuligheder, synes jeg.. Helle Thorninge r et godt og realistisk bud. Men generelt synes jeg at det må være et utaknemmeligt job, hvor det er svært at gøre noget rigtigt, for der vil altid være utilfredese vælgere, uanset hvem der sidder på "tronen".
    Personligt har jeg igennem tiden stemt både venstre, radikalt og på socialdemokratiet..
    Synes ikke at partierne er gode nok til at oplyse om deres standpunkter, lige bortset fra dem der ligger i yderpunkterne..
    Men mit bud til Statsministerposten, har i lang tid været Karen Jespersen. Men det er mere hendes person, der trækker, end partiets holdninger. Overordnet set, mener jeg faktisk ikke at Fogh har gjort det så dårligt, som medierne gerne vil give indtryk af. Vi, som borgere, er alt for forvente og kan ofte ikke accpetere fordelingen af midlerne, pga vores egen præferencer. Man må acceptere at der ikke er penge til det hele. det skal siges at jeg, i mit arbejde, virkelig selv har mærket besparelserne. Jeg arbejder i et fængsel og det er ikke ligefrem noget, som befolkningen er opmærksomme på koster penge. Dvs. ddet trækker ikke stememr til at give flere midler til Kriminalforsorgen. Jo mindre man hører til "os", jo bedre.. Vi er jo en institution,d er huser mordere, pædofile, narkomaner osv. Men plejehjem, børnehaver, skoler osv hiver en masse stemmer. Det er jo vanvittigt, men helt forståeligt, idet vi alle har daglig omgang med de institutioner. Hvem har daglig omgang i fægslerne? Forbrydere.Og så lige alle os der arbejder har.. 93 millioner skulle vi spare over 3 år.. Hmm.. Hvad havde reaktionen mon været hvis man havde sagt sådan til Socialforvaltningen?
    Vågn op, danskere! Og se realiteterne i øjnenene.

• #6   24. jan 2007 Hvis man kigger på dagens Danmark, så kan man kun indrømme, at Glistrup desværre fik ret i mange af de ting han udtalte sig omkring.

• #7   24. jan 2007 HELT ENIG BluezCat...

netop indenfor børneområder, skoler og hele uddannelses sektoren, halter det. tiltrods for Bertel Haarder samtidigt krævr mere af lærerne og bedre resultater, så skæres der??!

• #8   24. jan 2007 JEG SYNES OG MANGE ANDRE( ELLER IKKE) AT DEN KOMMENDE STATSMINISTER I DANMARK SKULLE VÆRE MIG.... KONGEN HEHEHE... DET DA ET UDEMÆRKET BUD

• #9   24. jan 2007 Undskyld mine tastefejl. Den er jo helt gal...

• #10   24. jan 2007 Jeg synes så bare Pia K har for travlt med at få smid alle indvandre ud, fremfor at få det bedste ud af det.. man skal ikke skære alle over en kam. Desuden synes jeg at alle mennesker med anden kultur end dansk, beriger vores samfund på mange måder.. selvfølgelig på godt og ondt, men sådan er det vel med alt. Desuden, hvem skulle ellers sælge os pizza kl 6 om morgenen en lørdag nat?? det ville jeg ikke undvære for noget i verden smiley

• #11   24. jan 2007 ha ha ha, Glistrup:-)

Iøvrigt hans søn der er direktør i FCK.

• #12   24. jan 2007 msv- for mig, alle der holder med DF er racister i mine øjne, for deres holdinger forbinder jeg med nazi tiden.

• #13   24. jan 2007 Jeg undskylder også.. kan jeg låne en staveplade?

• #14   24. jan 2007 Men Sandie, om nogen har DF fået integration og indvandrerproblemerne til debat og fået alle til at tage stilling til at der her er et problem.
    Det må du vel give ret i?

• #15   24. jan 2007 sandie jeg gemmer mig et sted, så skal jeg nok lave pizza til dig hehehe

• #16   24. jan 2007 msv _-så er det nok ham, der stod bag de racistiske klistermærker

• #17   24. jan 2007 Sandie: jeg er enig! Jeg er glad for mine 22 kr 2-liters colaer og bland-selv-slik til 7 kr/100g. ;o)

• #18   24. jan 2007 Så er du meget meget forkert på den og i mine øjne gør det dig til en meget naiv og unuanceret person. Du skærer jo på den måde fuldstændig ligeså meget alle over en kam, som du anklager DF for at gøre... tænk lige over den:-D

• #19   24. jan 2007 desuden bor jeg på amager og arbejder med mange indvandrere til daglig og jeg har aldrig haft problemer..

• #20   24. jan 2007 Ham med nazi klistermærkerne, er blevet pågrebet og heldigvis fået en overordentlig stor bøde og forvist fra Parken!!!

• #21   24. jan 2007 Msv - Jeg synes så bare at de har givet debatten et uinspirerende twist.. det er ligesom om de sidder fast. Men ja, debat er der kommet.. og det er jo altid godt.

Hacimer - tak, men forstå mig ret.. jeg mener ikke at mennesker med anden baggrund end dansk ikke kan andet end at lave pizza smiley

• #22   24. jan 2007 Jacob - sådan er det jo desværre.. man hører kun om det der er mest interesant, nemlig de sørgelige tilfælde..

• #23   24. jan 2007 Sandie G-sådan er det, hvem vil høre at det går godt for indvandrer. det er kun, når de laver noget lort lige som alle dansker

• #24   24. jan 2007 Som jeg ser på det, så har socialdemokraterne en del mere fokus på os arbejdere, når vi går af.
    Her mener jeg at de sætter fokus på en del mere velfærd, her tænker jeg på, at vi med større tryghed kan efterlade landet til de yngre generationer, vores pension etc.

Sandie G
    Jeg kan fortælle dig, at hvis du idag ansøger om folkepension, så må du ikke have mere end 25.000.- indestående i banken, så skal de bruges i så og så lang tid, inden du må få din folkepension, og ikke nok med det, så bliver du på det nærmeste krydsforhørt når du vil ansøge.

• #25   24. jan 2007 Tja.. Men mon ikke at "vi" også blir utilfredse med næste regering? Har "vi" nogensinde være supertilfredse?

• #26   24. jan 2007 Jakob
    De var jo tilfredse for en del år tilbage, hvor tiden blev kaldt 'På afgrundens rand, på første klasse'.

• #27   24. jan 2007 Bluezcat.. så er det godt jeg kun er 19 og der er rimelig lang tid til at jeg skal på pension. Når det så er sagt, synes jeg hele det pensions ræs, ligger meget usikkert i fremtiden.. jeg vil hellere satse på at ingenting få, og så blive positivt overrasket. det var blandt andet også derfor vi valgte at starte egen virksomhed, og satse stort.. så har vi altid det som en slags pension, ved siden at det man har sparret op i årenes løb. Sådan er det.. man skal tænke på imorgen.

• #28   24. jan 2007 Bluezcat: He he, ja det er også rigtigt.. Og så under Stauning..

• #29   24. jan 2007 altså nu skal man også lige se noget fakta i øjnene... I flere der siger, at det kun når indvandrerne har lavet noget lort man hører om det...
    Det måske rigtig nok, men DAMN de fylder altså også voldsomt meget i kriminalitets registrene?
    Mener år 2005/2006 var med 70% sigtelser, der havde indvandrer relationer.
    Og indvandrerne udgør jo kun 5-6% af befolkningen...
    Det er jo det der er fakta.
    Bare for, at vi debaterer ud fra samme grundlag.

Det handler om at få gjort noget ved problemerne. Da alle de arbejdsløse indvandrer såvel som danskere burde hjælpes og evt. opkvalificeres, der er rigeligt brug for arbejdskraft...

• #30   24. jan 2007 Sandie G
    Jeg må virkelig tage hatten af for dig, for der findes ikke mange tøsebørn her i landet under 20, der gider gå ind i en debat der omhandler politik.

• #31   24. jan 2007 msv
    Så er du ikke helt med, mener de er på ca. 10% ;oÞ

• #32   24. jan 2007 Takker og bukker... Jeg er ikke kun til pynt =)

• #33   24. jan 2007 Bestemt ikke ;o)

• #34   24. jan 2007 har du link til det i danmarks statistik?
    For det tal sidder jeg ikke og roder med... BluezCat

• #35   24. jan 2007 Stemmer ikke på nogen af de 2 der, det er helt sikkert - Der er gået for meget børnehave over dem

• #36   24. jan 2007 De pågældende kommuner, har jo fået pålagt nogen meget urealistiske budgetter. Bla. skulle Ballerup kommune spare over 200 mio. kr??? Bare for at nævne en...
    Det er regeringen der fastlægger kursen for kommunerne.

• #37   24. jan 2007 er jeg så den eneste som sys at fogh er en okay statsminister ?

• #39   24. jan 2007 msv
    Denne er tilbage i 1999 (8 år tilbage): http://www.leksikon.org/art.php?n=899
    Regner du ud på, hvor meget det er steget i denne igennem de opgivne år, og så regner frem til idag, så vil du kunne se, at 10% ikke er skudt helt ved siden af.

K J
    http://www.24timer.dk/pdf/samlet/24timer_københavn_onsdag.pdf

Læs lige dette først, før du udtaler dig om, at det kun er kommunerne der tager stilling til om der skal spares.

• #41   24. jan 2007 Okay Bo- hvem har du oddset på!? smiley

• #42   24. jan 2007 Uanset hvad folk synes.. så er der stadig smør på brødet i de fleste hjem, og det kan man vel betragte som en eller anden form for sejr.

• #43   24. jan 2007 K J
    Ifølge statens eget hoved, så skulle vi efter sigende leve i et velfærdssamfund.
    Velfærd forbinder jeg så personligt ikke kun med penge, men også helbred, og i det her bliver der ofte snakket om, at vores børn motionerer for lidt. Læser man så her i artiklen, så vil man så opdage, at det er gymnastiktimerne der står for skud. Hvor er velfærden henne i dette ??

• #46   24. jan 2007 Peter H
    Jovist har forældrene også et ansvar, men der er ingen grunt til at forværre situationen, ved at skære på netop det område.

• #48   24. jan 2007 Syntes Jacob Haugaard skulle være statsminister. Han kørte da den fede politik dengang han var i folketinget!

Hans valgløfter, som fik ham i folketinget:

Indefrosne dyrtidsportioner skal udbetales i rutebiler
    Erhard Jacobsen skal være minister for Ringgadebroen i Århus
    Fregatten Jylland skal gøres kampklar
    Pissoiret foran Århus Musikhus skal genopføres (en toiletbygning blev opført i 1986)
    Folk uden humor skal tildeles den mellemste invalidepension
    Udstilling af valutareserverne på Charlottenborg
    8 timers fritid, 8 timers hvile og 8 timers søvn
    Gratis øl (løftet blev indfriet vha. partistøtten)
    Flottere julegaver
    Mere medvind på cykelstierne
    Retten til impotens
    Nutella i feltrationerne (er blevet indført)
    Retten til at være grim, dum og rig
    Unge mænd til enlige mødre
    Kortere kassekøer i Bilka
    Flere renæssancemøbler i IKEA
    Løfte om bedre vejr
    Stolelift til Himmelbjerget
    Flere hvaler i Randers Fjord
    Standardisering af støvsugerposer
    EU-braklægningsstøtte til villahaver

Kommentér på:
Den nye statsminister (debat)

Annonce