{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Hesteulykke ved Varde igår ca kl 19:00 {{forumTopicSubject}}

Tjaaa, igår aftes da kæresten og jeg lige skulle hjem til svigermor, i outrup, til aften kaffe mødte vi i bil med harveriblink og røven nede i grøften og nogle biler i den modsatte side, kort før nybro på Nymindegabvej.. Da vi ikk rigtig kunne se nogle mennesker der, men flere biler med haveriblink et par hundrede meter længere fremme, fortsatte vi længere frem..

Da vi så kom længere frem var vejen spærret.. Tændte mit havariblink, steg ud af bilen og gik op til 3 gutter, for at høre hvad der var sket og om vi ku hjælpe på en eller anden måde med et eller andet.. Jeg fik så at vide at den ene af de gutter havde kørt hest ned, som havde brækket benet ved sammenstødet.. En af de andre var så igang med at ringe efter politiet..

Fik at vide hende pigen, der havde hesten, havde været ude og gå med den på en mark et par km derfra, hvor der så var kommet et rådyr, hesten blev forskrækket og stak af.. Ham gutten kom så kørende mod varde og pludselig stod dyret der bare.. Han flåede i rat for at prøve og undgå den.. Desværre rammer føredøren så hestens højre bagben.. Føreruden splinter så ud over gutten.. Der sker heldigvis ikk mere med ham, end han får et par overfaldiske sår på den ene hånd..

Stod nok i en time og snakkede med ham gutten og dirrigerede folk tilbage fordi politiet havde spærret vejen.. Hvilket såen set var fornuftig nok, for ikk at gøre hesten mere urolig end højest nødvendig.. Mens min kæreste stod oppe ved hesten og ejeren og hjalp med at berolige der..
Stod i klip-klappere og en tynd striktrøje i minus grader, snevejr i en time og frøs min røv i LASER...!! Men har sQ go samvittighed for at have hjulpet med det som man ku hjælpe med.. Tror os ham gutten var glad for at ha en at snakke med, for ellers stod han der helt alene, da politiet befandt sig oppe ved hesten i den time..

Min kæreste har skrevet et indlæg på Hestenettet om det, hvor moren til pigen, hvis hest blev påkørt, har svarede hende positivt..

http://www.heste-nettet.dk/forum/1/1310663/1310663/

Desværre blev hesten aflivet..

Sku lige ud med det, har ikk rigtig haft mulighed for at komme til min computer før nu..

Allan L

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesteulykke ved Varde igår ca kl 19:00
  • #1   26. jan 2007 nu må de fandme snart tage sig sammen og holde de skide heste inden for indhegningen :S

• #2   26. jan 2007 hesten kunne jo ik vide det var en landevej den stod på

r.i.p

• #3   26. jan 2007 nogle gange er det squ bare ikke muligt at holde dyrene inde... en hest i panik kan fanme gå igennem/over næsten alt...

• #4   26. jan 2007 Nikolaj L: Det har jo ikk noget med det at gøre.. Tøsen går en tur med hesten uden for indhegning, med hesten i snor, et par km fra vejen.. Hun kan sQ da ikk gøre for at at dyre bliver skræmt af et rådyr.. Da den er stukket af. gør hun ALT for at finde den.. Og ved det, fordi min kæreste snakkede med hende i den time vi var på ulykkesstedet...!! Så det er noget pis at fyre af..

• #5   26. jan 2007 Flot kommentar nikolaj, så gå i seng med dig !

Allan L - Hatten af fordi i brugte tiden, altid rart at der er nogen der gider hjælpe når uheldet sker ! *Thumbs up*

• #6   26. jan 2007 Who Am I ?: Efter min mening er det en pligt at hjælpe ved såen noget.. Hvis det var mig der var kørt galt, ville jeg da os ønske at alle ville hjælpe til med det de ku.. Men det er da rart at høre man efterhånden ikk er den eneste der har det på den måde.. smiley

• #7   26. jan 2007 Allan L - Det er det bestemt også bare synd det er 1 ud af 100 som har den holdning og de sidste 99 bare blæser forbi uden det mindste hensyn... God weekend herfra smiley

• #8   26. jan 2007 Der blev også påkørt en hest i Lemvig for 2 dage siden. Der var ingen personskade, men hesten overlevede ikke.

Jeg påkørte i 2002 en hest på Motorcykel.
    Jeg kom vel omkring de 100 km/t. Lige pludselig kommer den op fra grøften, og jeg når knapt at trykke på bremsen før jeg hamrer ind i den.
    Hesten brækkede ryggen, og jeg brækkede nogle håndrodsknogler, hvilket var billigt sluppet. Jeg slap med 3 dage på hospitalet.

• #9   26. jan 2007 Det burde jo bare være ren logik at hjælpe til. Også uanset hvad påklædning man har på.. Jeg stod da bare i et par cowboybukser, tynde strømper, et par tynde trøjer og klip-klapper i minusgrader og snevejr.. "skal lige hilse og sige der blev varmt inde i golfen, da vi kørte igen.. FUCK det var koldt..!!" Hvis de 99 som ikk gad at hjælpe selv kørte galt, ville de da også råbe og skrige om hjælp..

Og folk er så utålmodige og hensynsløse når de holder ved såen et ulykkessted.. Der var blandt andet en lastbilchauffør, som holdte temmelig tæt på, og blev ved med at blænde op og ned for lyset.. Kan bare slet ikk fatte at han ikk kan se over sin næse og vise lidt forståelse..

• #10   26. jan 2007 Martin Tyrell: Det har ikk en skid at gøre med det, ta da at vågn op og kom med noget relevant, istedet for såen et skod indlæg..!! Hvis ikk du har noget fornuftig at sige, så skal du slet ikk skrive i det har indlæg..!

• Frederik E
    Frederik E Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 672
    #11   26. jan 2007 Hold kæft hvor er I fleste her dumme at høre på...
    Godt gået Allan L.

• #12   26. jan 2007 der går squ mere og mere hest over BG sys jeg.. hold det på HG..

Kommentér på:
Hesteulykke ved Varde igår ca kl 19:00

Annonce