{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.080 visninger | Oprettet:

Ombygning af Trailer 500 Kg {{forumTopicSubject}}

Hej der ude
jeg har købt en fin 500 kg trailer jeg godt kunne tænke mig at bygge om til en hunde trailer er der nogle der ved hvilke krav der er til at lave sådan en ombygning ud over at den ikke må være højere end 4 meter fra jorden

Gerne links til lov krav eller andet der kan guide mig på vej


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning af Trailer 500 Kg
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 162 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.089
    #1   9. okt 2019 på fstyr.dk

    under detail forskrifter for motorkøretøjer
    mener der er et afsnit om trailer der inde.



  • #2   9. okt 2019 Min. et syn.... Evt. tegninger. Og en godkendt vejseddel

  • #3   9. okt 2019 Dennis GSi
    kan ikke rigtig finde noget der inde

    Jens H
    en vejseddel?? hvad er det og hvor kan man få sådan en?

    var godt med på den skulle til syn men tak for informationen


  • #4   9. okt 2019 Så længe du ikke ændrer på trailerens faste og bærende dele - kan du bare slå dig løs...

    Der er ingen der kan forbyde dig at bygge en isoleret kasse og sætte den på trailerens lad - ordentligt fastspændt selvfølgelig og så længe lastevnen for traileren ikke overstiges med kassen og hunde ombord, skulle du være home safe.
    Desuden giver en løs kasse også mulighed for at benytte trailer til andet hvis behovet opstår.
    Hunde er vist nok i lovens forstand bare "gods" der fragtes og skal derfor kun være forsvarligt "fastspændt".


  • #5   9. okt 2019 Det må du gerne, du skal lave opbygning og derefter få trailer vejet ved en godkendt vægt. Der efter skal du til syn med trailer, husk at der min skal være 20% af egenvægt til gods, det vil i dit tilfælde sige Max egenvægt på 400 kg. God arbejdslyst,

  • #6   9. okt 2019 Enig med #4
    Så længe du ikke ændrer i de bærende dele - OG så længe du bare bolter det hele på, så er der ingen behov for syn.
    Men jeg anbefaler alligevel at du kører forbi din lokale synsmand - han kan forklare præcist hvad du må og ikke må smiley


  • #9   10. okt 2019 #7 det er en fantastisk regel som kun gælder hvis der er økonomisk gevinst forbundet med transporten, eks hvis du køre til marked i nabobyen for at sælge heste skal der være tilladelse til dyretransport, men hvis du køre til stævne i den anden ende af landet kræves det ikke længere. Hvor blev dyrevældfær af.

  • #10   10. okt 2019 Står i vejledningen side 537 afsnit 13.461.
    Søg evt efter dyretransport.


Kommentér på:
Ombygning af Trailer 500 Kg

Annonce