Hjælp til forbindelse - Bluetooth-mus (PC) {{forumTopicSubject}}
Håber i kan hjælpe mig med at få forbundet en Bluetooth-mus til min stationære PC
På min gamle mus virkede højrekliks-knappen ikke længere ordentligt, hvorfor jeg har købt mig en Microsoft Surface mobile mouse, som skal forbindes via Bluetooth.
Jeg har en ældgammel PC (nok ++10 år gammel), som dog kører fint og som sagtens kan køre Windows 10.
Idet PC´en ikke havde Bluetooth har jeg købt mig en USB->Bluetooth dongle.
USB-Bluetooth-donglen er tilsluttet PC´en og fremgår også af Enhedshåndteringen - og uden gule udråbstegn.
Når jeg på min PC går ind under "Indstillinger" - "Bluetooth" så kan jeg også se, at "donglen" er registeret. MEN - når jeg klikker på "søg efter Bluetooth-enheder" så står den bare og søger i en uendelighed men finder ikke musen. Også selvom jeg klikker på "CONNECT"-knappen på undersiden af musen
Følgende kan oplyses / er forsøgt:
1) Jeg har flyttet "donglen" rundt mellem 3 forskellige USB-porte. Samme resultat = musen kan ikke findes
2) Jeg har klikket på "opdater driver" inde i "Enhedshåndteringen" men får at vide, at den nyeste driver allerede er installeret.
3) Jeg har genstartet PC´en 2 gange (uden resultat)
4) Min iPhone SE kan godt finde musen og "paire" med den
5) USB->Bluetooth donglen på min PC kan godt finde min iPhone, men kan ikke "paire" dem
6) Batterier i musen er skiftet
Må jeg bare erkende, at min PC er for gammel til dette her? Det mærkelige er jo imidlertid, at USB->Bluetooth-donglen ser ud til at være registreret korrekt under Windows og i Enhedshåndteringen.
Kan der være noget i BIOS, som skal aktiveres?
Håber at nogle af jer kloge hoveder, kan komme med lidt inputs. På forhånd tak!
nov 2007
Følger: 50 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 422
Bare et gæt
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
Donglen skulle være kompatilbel med enheder fra og med Bluetooth version 4.0 og op. Men problemet kan sikkert sagtens have noget at gøre med, at min gamle PC kører en gammel USB-standard og at donglen kræver en nyere standard.
Det mærkelige er som sagt, at Bluetooth-enheden ser ud til at være registreret korrekt i Windows ligesom donglen godt kan connecte med min iPhone.
Jeg har endvidere prøvet på hhv. en anden (ældre) stationær PC og på en nyere bærbar. På ingen af enhederne findes musen, når man forsøger at connecte den via Bluetooth.
Nu har jeg i første omgang reklameret hos Microsoft, så må vi se, hvad der sker
nov 2007
Følger: 50 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 422
Held og lykke med det.
aug 2007
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.405
Der medfølger en usb dims som musen tilslutter til og den virker på alle computere.
https://www.proshop.dk/Mus/Logitech-M705-Marathon-Mouse-Black-Mus-Laser-7-knapper-Soelv/2221508?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=Cj0KCQjwrrXtBRCKARIsAMbU6bHMi5m8i3-Gljs4slA0fuh_nxnGuSodovOqIiTjwRE12_u1NNkTYtAaAj-SEALw_wcB
aug 2007
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.405
Jeg har, i al den tid jeg husker, haft Logitech mus og uden de store problemer.
aug 2007
Hjælp til forbindelse - Bluetooth-mus (PC)