{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

Bedste sikkerheds sko? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Efter jeg har fået læreplads vil jeg gerne opgradere mine sikkerheds sko fra de billigeste fra harald skrald til noget bedre. Har ca 2000kr at bruge på det.

Er der nogen i kan anbefale? vil gerne have nogen der er gode at gå i og ikke ligner noget lort smiley

Gerne hvis det er muligt noget der har lidt ventilation. hvis man kalder det det smiley

Kan i anbefale noget?:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste sikkerheds sko?
  • #1   21. dec 2019 De bedste er dem som du føler dig bedst tilpas i. Nogen har det bedst i dem til 400.- og andre dem til 2500.-
    Og nu er det jo din læreplads der skal betale dine sikkerhedssko og ikke dig selv

• #2   21. dec 2019 Hvad hænger af din fod. Og dit job.
    Jeg køre Pt Blåkleader før var det mascot. Jeg skal havde støvletter for at måtte tage ud til nogle af mine kunde og jeg har dem lukkede da jeg er smed. Der gør at jeg ofte må skifte sokker

• #3   21. dec 2019 #1 Hvorfor skal de det? smiley

mekaniker ;:D

• #4   21. dec 2019 Afhænger virkelig af branchen og din fod. Jeg har haft airtox som er nogle dyre og ellers lækre sko men til at gå på stiger i er de elendige da bunden er blød

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   21. dec 2019 Hvis der er krav om at bruge sikkerhedssko, så skal firmaet betale dem.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #6   21. dec 2019 gå ned i stark og prøv selv skoene..

• #8   21. dec 2019 Jeg har gode erfaringer med HKSDK
    https://www.xl-byg.dk/shop/hksdk-z5-sikkerhedssko-str-43.htm

Dog bliver de skiftet ud ca. hver 9. måned da jeg slider dem op.

Og ja, dit arbejde skal betale for dem.

• #9   21. dec 2019 når der er krav om sikkerheds sko, så er det firmaet, der betaler sko.

• #10   21. dec 2019 Fuldstændig rigtigt firmaet skal betale men er der ikke forpligtiget til at betale de dyre, de er forpligtet til at give x antal kr som regel 300-400 kr og hvis du ikke kan bruge dem skal du selv ligge de sidste penge oven i, mange firmaer vælger at betale det fulde beløb.

• #11   21. dec 2019 Airtox, men tror modellen jeg har koster 2200,-

De passer bedst til mine fødder, og så vejer de ikke særlig meget.. Som jeg kan opsumere, og tilslutte mig, så skal du vælge de sko der sidder godt og giver støtte, samt at høre hvor meget din arbejdsgiver betaler, da det er lovpligtigt de skal, bare uden et bestemt beløb..

• mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

Følger: 1 Svar: 80
    #12   21. dec 2019 Brugte HKS, da jeg var mekaniker.. Men nu har jeg et job, hvor jeg klatrer meget og der er de elendige. så nu bruger jeg mascot

• #13   21. dec 2019 Jeg er murer og jeg bruger de der HKSDK de blir skiftet ud hver halve år ca.

• #14   21. dec 2019 Dem jeg har været oller mest glad for er Terra, havde også nogen Cofra der var som kondisko at gå i, meget lette og meget luftige, men ikke særlig gode til knæ liggende arbejde.. dem jeg har nu hedder Le Cooper og dem er jeg også ganske glad for smiley

Airtox er smarte og lette, men synes de er trådt ud efter alt for kort tid!

• #15   21. dec 2019 Jeg er klart mest til Terra - de holder meget længere formen og er behagelige at gå i selv om de stort set er slidt op.

Fuck Airtox. Billigt lort, og det dreje system til at spænde dem med, går op når man ligger på knæ med strakte fødder. Mine nuværende er 4 mdr gamle, og stort set mørnet fra hinanden.

Din arbejdsgiver betaler det sikkerhedsfodtøj som sidder bedst på dine fødder - ellers er det da et lorte sted at være.

• #16   21. dec 2019 Jeg har ikke snakket med dem omkring det og starter først i feb. men kan ikke lide bare starte med at komme og kræve ting og sager? har et par men som sagt er de noget lort

• #17   22. dec 2019 Det handler ikke om at kræve "ting og sager", men din arbejdsgiver skal give dig x-antal kroner til et par sikkerhedssko.

Når du møder ind på første arbejdsdag tager du dine gamle sikkerhedssko på, og så snakker du med mester omkring at få et par nye.

• #18   22. dec 2019 HKSDK
    Det dur

• #20   22. dec 2019 Nu er det ikke alle Airtox som bruger dreje spænde... Men ja jeg bruger selv Airtox, får et par i hvert kvartal ca smiley

• #21   22. dec 2019 De dyreste sko slidt op på et kvartal, det er jo sindsygt!

Mener at i Metal er det omkring 500 arbejdsgiver MINIMUM SKAL give.

• #22   22. dec 2019 Allan, ja det går hurtigt, men at rende omkring de 20 km om dagen i alle hverdage, hoppe op og ned fra en lastbil, sparke til låse, i hvilket som helst vejr, i alle slagt overflader som asfalt, grus, græs, mudder osv. for ikke og tale om hvad man får spildt udover dem smiley

Så går det altså stærkt..

• #23   22. dec 2019 Har oplevet en traktor mekaniker som brugte 4 par om året, pga af hul i snuderne, og så kommer der grus ind den vej.

• #24   22. dec 2019 #20 - Det er ikke kun drejespændet som irriterer mig, men at skoene er pikke dårlig kvalitet og ikke holder til en skid.

Havde Terra ikke udfaset den model jeg brugte før, havde jeg stadig haft dem. Næste gang skal der findes på noget andet, for Airtox'erne var dyrere og ringere.

• #25   22. dec 2019 Jeg synes Airtox er utrolig flade i bunden, jeg har nogen andre såler i mine for at de er til at gå i ellers bliver de alt for hurtigt trådt ud.. resten af skoen holder heller ikke imponerende længe..

Har prøvet de fleste anerkendte mærker, fra Brynje, HKS og hvad de ellers hedder, men for mig er intet kommet på niveau med Terra, som desværre ikke virker til at være på hylderne over alt længere som de var for 10 år siden..

#24 er det Terra Adrenaline du tænker på? Tror jeg de hed dem jeg altid brugte da jeg var et sted jeg kunne få dem, har stadig det sidste par som jeg stadig bruger i haven selvom de er ved at være fuldstændig færdige smiley bedste sikkerhedssko jeg har haft

• #26   22. dec 2019 Jeg er ovenud lykkelige for mine puma sikkerhedssko.
    Er maskinarbejder, og mine holdt lidt over 1 år, før jeg bestilte nye i samme model smiley
    https://www.pumasikkerhedssko.dk

Kommentér på:
Bedste sikkerheds sko?

Annonce