Forlænger til batteri Forlænger til batteri
God baghjul til alle
Jeg ved godt, at mit spørgsmål egentlig hører til på Traktorgalleri, men da jeg ingen profil har oprettet dér, så prøver jeg her (i "Off Topic")
Sagen er den, at min far har en gammel Ford rendegraver stående, hvor det gamle batteri er udtjent. Nye batterier er møgdyre til sådan en fætter, men nu var han så heldig, at en bekendt havde et lettere brugt et af slagsen, som min far kunne få kvit og frit. Det har en lidt lavere ydelse, men kan fint starte rendegraveren, hvilket er testet.
Problemet er, at på det gamle batteri, da sad "+" og "-"-polerne i samme ende af batteriet - MEN på det "nye" batteri sidder polerne imidlertid i hver sin ende - lige som på de fleste bilbatterier.
Kablerne med polskoene KAN ikke gøres længere, så vi har brug for en form for forlænger.
Jeg har søgt mig "gul og grøn" på nettet, men har ikke kunnet finde noget - og jeg ved ikke, om det overhovedet findes og hvad disse i givet fald kaldes. Jeg har bl.a. søgt på "batteri + forlænger" og "Pol-sko-forlænger" - men får slet ikke noget frem i søgningen.
Kan man virkelig ikke få en forlænger - og hvis JO - hvor finder man mon sådan én? Rent sikkerhedsmæssigt tænker jeg ikke at der er nogle problemer i at forlænge.
PS: Vi vil helst ikke ud i for meget "Storm P"-egenkonstruktion - så det kunne jo være fint, hvis man kunne finde sådan et færdigt forlænger-stykke.
På forhånd tak for kommentarer!
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 89 Svar: 403
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 509 Emner: 208 Svar: 1.050
feb 2018
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 300
aug 2008
Synes dog det er mærkeligt, at man ikke kan få sådan noget færdig - der må være mange andre, som har haft lignende udfordringer
feb 2018
feb 2018
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.042
Det ville jo også være ret så smart at smutte forbi en tractor mand eller maskinstation.
Og nej batterier behøver ikke værre pisse dyre, og hvis de er så handler man faktisk bare et forkert sted. ??
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.290
aug 2008
Min svoger er i gang med at "fabrikere" noget hjemmelavet, så vi må lige se, hvad han finder ud af
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.042
Og min motor er med dynastarter, som kan starte motoren selv om det er en diesel uden forvarmer. ??
med der skal jo bare sættes en stelkabel på og det kan jo køber klar til montering.
Så min ikke det kan give liv i en traktor.??
Forlænger til batteri