910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Forlænger til batteri Forlænger til batteri

God baghjul til alle smiley

Jeg ved godt, at mit spørgsmål egentlig hører til på Traktorgalleri, men da jeg ingen profil har oprettet dér, så prøver jeg her (i "Off Topic") smiley

Sagen er den, at min far har en gammel Ford rendegraver stående, hvor det gamle batteri er udtjent. Nye batterier er møgdyre til sådan en fætter, men nu var han så heldig, at en bekendt havde et lettere brugt et af slagsen, som min far kunne få kvit og frit. Det har en lidt lavere ydelse, men kan fint starte rendegraveren, hvilket er testet.

Problemet er, at på det gamle batteri, da sad "+" og "-"-polerne i samme ende af batteriet - MEN på det "nye" batteri sidder polerne imidlertid i hver sin ende - lige som på de fleste bilbatterier.

Kablerne med polskoene KAN ikke gøres længere, så vi har brug for en form for forlænger.

Jeg har søgt mig "gul og grøn" på nettet, men har ikke kunnet finde noget - og jeg ved ikke, om det overhovedet findes og hvad disse i givet fald kaldes. Jeg har bl.a. søgt på "batteri + forlænger" og "Pol-sko-forlænger" - men får slet ikke noget frem i søgningen.

Kan man virkelig ikke få en forlænger - og hvis JO - hvor finder man mon sådan én? Rent sikkerhedsmæssigt tænker jeg ikke at der er nogle problemer i at forlænge.

PS: Vi vil helst ikke ud i for meget "Storm P"-egenkonstruktion - så det kunne jo være fint, hvis man kunne finde sådan et færdigt forlænger-stykke.

På forhånd tak for kommentarer!

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forlænger til batteri
  • #1   25. dec 2019 Er det ikke bare at tage i en butik der sælger bilstereo og så købe nogen strøm kabel til forstærker, de har i mange tykkelser og så en kabelsko for enden.

• #2   25. dec 2019 @Renault Twingo - Tak for kommentaren. Det kunne godt være løsning på det smiley Vi skal nok bare sikre os, at strømkablet er tykt nok, for det er nogle ret kraftige batterier på sådan en rendegraver smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
    #4   25. dec 2019 Bare lav nogle nye kabler, de kan sagtens fås tykke nok.

• #5   25. dec 2019 Tror også man skal op i 50mm2. En meter af sådan en ledning kan lave lisså meget ballade i byen som et baseballbat.

• #6   25. dec 2019 Køb nogen start kabler, klip dem til, afisoler, monter, start, kør ?

• #7   25. dec 2019 Jeg takker for alle jeres inputs - vi må lige se, hvad vi kan få fabrikeret.
    Synes dog det er mærkeligt, at man ikke kan få sådan noget færdig - der må være mange andre, som har haft lignende udfordringer smiley

• #8   25. dec 2019 Eller tag to kabler, en bolt og møtrik og så bolt dem sammen, og varm krympeflex over sammenboltningen, og det er batteri kabler der menes

• #9   25. dec 2019 Eller søg efter batterikabler i meter mål

• #10   25. dec 2019 Hvorfor ikke vende batteriet om så du kan bruge plus kablet, og så købe en færdig stel kabel bla. I THansen eller andre steder, og monter det på karossen.
    Det ville jo også være ret så smart at smutte forbi en tractor mand eller maskinstation.
    Og nej batterier behøver ikke værre pisse dyre, og hvis de er så handler man faktisk bare et forkert sted. ??

• #11   26. dec 2019 Ville helt sikkert også forlænge stel/negativt kabel. Det fjerner problemer med at samlingen over tid kan gniste imod stellet når diverse tape etc bliver slidt.

• #14   4. jan 2020 @Buggi Boy - Batteriet står allerede således, at plus kan forbindes. Og NEJ - når vi er oppe i den kaliber af batterier med den Ah-værdi som batteriet skal have mv., så er vi et godt stykke på den anden side af kr. 1.500 UANSET hvor du køber det.

Min svoger er i gang med at "fabrikere" noget hjemmelavet, så vi må lige se, hvad han finder ud af smiley

• #15   4. jan 2020 Ok, men har da lige selv for nylig selv erhvervet et på godt 1000 ah i start amp til min båd igennem en ven via ftz til den nette pris at 600,kr.
    Og min motor er med dynastarter, som kan starte motoren selv om det er en diesel uden forvarmer. ??
    med der skal jo bare sættes en stelkabel på og det kan jo køber klar til montering.

Så min ikke det kan give liv i en traktor.??

Kommentér på:
Forlænger til batteri

Annonce