{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Bredbånd+Tdc {{forumTopicSubject}}

Vi afmeldte vores telefon+internet ved Tdc i starten af året for at få cybercity.. da der så gik et par dage ringede Tdc for at give os et godt tilbud så vi fik en 8mbit/1mbit forbindelse+fri telefoni til samme pris som en 2mbit/512+fri telefoni ved cybercity..fint nok så kassen med tingene kom og jeg satte det hele til og lave nyt telefonstik fordi det skulle gennem routeren og da jeg så en dag ville hente et filmklip kunne jeg ikke se det gik hurtigere så testede hastiheden på tdc.dk og jeg havde kun en 2mbit så ringede ind.. efter 1 time og 15min får jeg så afvide at vore forbindelse kun kan klare en 6mbit (vi blev dog lovet at den nemt kunne klare 8mbit da vi valgte at blive) men jeg sagde okay til 6mbit det var da okay.. og vi ventede men der skete ikke noget så ringede den gamle der ind i dag og så lovede det det hele nok skulle kunne komme til at kører i dag men vores kable kun kunne klare 5mbit han sagde okay til det men det er kun vores upload der er blevet lidt højere..

Nogle der har prøvet det samme og evt ved hva man skal gøre?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bredbånd+Tdc
  • #1   21. feb 2007 Ring og hold dem op på hva de sagde til at starte med...

• #2   21. feb 2007 Så har i vistnok ret til at annulere aftalen, da de ikke har leveret det lovede...

• #3   21. feb 2007 Var det jeg prøvede første gang men så skulle der en tekniker ud til og skifte kablet ind til huset og skulle vi selv betale for..

tror bare det var for at beholde os som kunder de sagde det.. for nu har vi jo bundet os for et ½år

• #4   21. feb 2007 TDC har iukk styr på en skid og det har de aldrig haft men idet at du ikk har det på papir fra dem er der ikk noget at gøre

• #5   21. feb 2007 Hvis det er pga. dine kabler du ikke kan klare 8mbit så er det faktisk ikke TDCs problem. De sender muligvis en 8mbit ud til dig, som du ikke modtager pga din opsætning...

Er ikke sikker, men tror det hænger sådan sammen. Det er være hvis det var som Tele2, hvor de faktisk lover en 2mbit, mens hastigheden afhænger af hvor meget trafik der er på linien...

• #6   21. feb 2007 Garfield.

Mener nu personligt pga. erfaring at mit internet hos TDC er stabilt. Har derfor i længere tid ikke prøvet andet, men gør mig et forsøg igen snart, men kun pga priser. TDCs net i mine øjne er stabilt når det kører...

• #7   21. feb 2007 jamen internet er gaske stabilt der er ikke noget der.. men er da røv at blive lovet noget som de ikke holder men de bliver ved med at love os hver gang vi ringer ind

• #8   21. feb 2007 Det er jeg helt klart enig i Steen, overrasker mig også, men som sagt så gør de ikke noget forkert (lovmæssigt), at det er dårlig kundeservice, er en anden sag, som man sagtens bør slagte dem på. Har oplevet noget lignende...

• #9   21. feb 2007 Hvis du bor for langt væk fra centralen. Er det ikke muligt at du kan få de 8Mbit for kobberkablerne kan simpelthen ikke klare det. Og det er de kabler der ligger i jorden vi snakker om.

Men der skal måles på linien for at se hvor problemet ligger. Det kan også være et defekt kabel fra din enkeltfordeler og ind i huset som ikke har det så godt... Der er så mange muligheder der skal tjekkes først. Men hvis linien måler ren og du ikke bor for langt væk så kan det være det er en port på centralen der er dårlig eller hvis din linie ligger i et kabel hvor der ligger masser af andre høje forbindelser kan de godt gå ind og forstyrre. Din linie kan måske lægges om så den kommer over i et kabel hvor der ikke ligger så mange andre ADSL'er eller også har de bare ikke sat dig op til en 8Mbit...

Der skal vist en teknikker på sagen smiley

• #10   21. feb 2007 Jeg er så træt af TDC..Jeg kan stortset ikke se noget godt ved dem mere..Ja deres internet er stabilt, men det er mit fullrate altså også og så koster det også det halve..Jeg har haft så mange problemer med tdc..

• #11   21. feb 2007 Steen T det kan ikke passe at i skal betale for at få nyt kabel ind til det første stik... Det skal TDC gøre gratis... for de har forsyningspligt... så fra jeres fordeler ind til første stik skal være i orden. Og det skal TDC sørge for uden de skal have betaling smiley

• #12   21. feb 2007 S C...
    Dit fullrate kører over TDC's kabler den eneste forskel er at du sidder på fullrates udstyr på centralen...

• #13   21. feb 2007 okay.. fik af vide at de kunne prøve at skifte vores første stik i huset men det kostede mig 1200kr og det synes jeg ikke lige jeg havde lyst til at hive ud af min lærlinge løn... og så sagde jeg at jeg godt selv kunne skifte det stik på væggen og så brændte de helt af over at jeg ville røre ved deres stik..

• #14   21. feb 2007 De SKAL sørge for at dit første stik i huset virker. Uden det skal koste dig en krone.

• #15   21. feb 2007 men de har hver gang jeg har snakket med dem kunne se at vi havde bestilt det tilbud med at få en 8mbit/1mbit.. så det burde man jo kunne få en udskrift af

• #16   21. feb 2007 Så steen de har taget røven på dig eller også har i misforstået hinanden...

• #17   21. feb 2007 17 t ved du om det også skal lave det om til et nyere stik.. mit stik er et gammelt rundt et nok fra om 70erne og på alle der billeder viser de et hvor der er et stik til net neden under det alm telefon stik, kan ikke lige huske hva det er den type hedder

• #18   21. feb 2007 men hvis jeg kunne fremskaffe papirerne på det så kunne man vel lade vær med at betale ind til man fik hva man blev lovet og betaler for?

• #19   21. feb 2007 Altså det kommer an på hvad du har bestilt. Hvis du har bestilt en gør det selv løsning så skal de ikke gøre noget som helst.
    Men hvis du har bestilt en godt i gang så skal de ud til dig og sørge for at du kan tilslutte dit modem ved første stik...
    Så monterer de et tele/kap stik. Hvor der er et tre polet stik og et RJ11 stik i....

• #20   21. feb 2007 Altså hvad er din hastighed når du måler den på tdc.dk?

Husk ikke at have downloads igang af nogen art når du måler

• #21   21. feb 2007 Nå men altså i skal have en teknikker ud og måle på jeres linie... Det koster jer ikke noget. Hvis det er fra jeres første stik og mod cntralen den er gal med. men hvis det er et kabel efter første stik inde i huset så kommer i til at betale for teknikkerbesøg matrialer og timeløn.

• #22   21. feb 2007 forventet: 6304-7128

Testhastighed:
    Download: 1720 Kbit/s
    Upload: 541 Kbit/s

• #23   21. feb 2007 ja det var jo ikke meget... Der skal en teknikker på sagen hvis de siger de har sat den op til en 8Mbit... Siden du har sådan et gammelt stik siddende kunne det godt tyde på at det er gamle blykabler i har liggende og de bliver påvirket af vind og vejr hvis der er en lille revne eller noget andet i vejen. Og de skal skifte det GRATIS! hvor mange stik har i i huset?

• #24   21. feb 2007 vi har kun det ene... har bare 3 trådløsre telefoner der på og nettet

• #25   21. feb 2007 Okey. det ene stik. det gør det lidt nemmere.. og telefonerne sidder selvfølgelig til i filteret ikke?

• #26   21. feb 2007 For ellers kan nettet falde af hvis telefonen ringer....

• #27   21. feb 2007 fordeleren sidder i telefonstikket og så videre til router som går videre til ip-telefon fætteren og så ovre til telefonen

• #28   21. feb 2007 Prøv at tage alt fra. så kun have modem tilsluttet i stikket uden filter og alt det andet. Og så mål hastigheden. Hvis den stadig er skod så fejlmeld den. For så kan det kun være i stikket eller mod centralen og så skal i ikke betale en krone for at få det fikset.

• #29   21. feb 2007 Nå jeg kigger på dine billeder ser det ud som om at i bor ude på landet. DEt kan jo være at i bare bor alt for langt væk fra centralen og så kan de gamle kobber kabler ikke holde til 8 Mbit. Men så er det meget rart at få en teknikker ud og konstatere at det er det der er galt...

• #30   21. feb 2007 vi bor på en gård.. mener der er 6km til centralen ca.. kører forbi hver dag

• #31   21. feb 2007 okey 6 km er ok. Den burde kunne sende 5Mbit ud til jer. Så det tyder på at der er noget galt på linien.. Det kunne sagtens være jeres gamle blykabel der går ind i huset. men der skal måles på linien... En lille kortslutning eller hvis der er gået fugt i kablet... kan gøre det... fejlmeld linien... så må der komme en fejlretter og kigge på sagerne... For Den skal helt klart køre bedre end 1720kbit

Kommentér på:
Bredbånd+Tdc

Annonce