{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Poker - hvem tager andenpladsen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Mon nogle herinde har styr på pokerregler? Det har ganske vist ikke meget med biler at gøre, men...

Vi var nogle stykker i sommerhus sidste weekend, hvor der blev spillet poker. Bare for hyggens skyld, men dog med en mindre indsats, så der ikke blev spillet for useriøst.

Vi havnede i en situation, hvor vi ikke kunne nå til enighed om, hvordan præmiepuljen skulle fordeles. Betingelserne var som følger:

- Indsats 100 kr. pr. mand
- Andenpladsen får sit indskud retur
- Førstepladsen tager resten af puljen

Altså en situation, hvor det også er relevant at se på andenpladsen i spillet, defineret som ham, der sidst ryger ud.

Jeg forsimpler vores situation en smule for overblikkets skyld, men princippet var det samme i virkeligheden...

Spiller A har 300 kr.
Spiller B har 200 kr.
Spiller C har 100 kr.

Alle går all-in i spillet. Følgende hænder var givet inkl. de 5 kort på bordet:

Spiller A har en flush
Spiller B har to par
Spiller C har en straight

Det giver ikke megen hovedpine at regne ud, at spiller A tager hele puljen. Så langt, så godt. Men hvem får så andenpladsen?

Vi kunne umiddelbart selv få øje på følgende 3 udfald:

1. Der opereres inden for pokerreglerne ikke med andenpladser. Det kan derfor ikke afgøres inden for pokerreglerne*.

2. Andenpladsen tages af spiller C, da denne har den bedste hånd af de to tabere.

3. Andenpladsen tages af spiller B, da denne har flest chips ved spillets start, hvilket medfører, at denne er med "hele vejen", mens spiller C kun er med i en side pot.

* Er scenarier 1 tilfældet, hvordan ville I så afgøre den konkrete situation?
- Delt 2. plads, dvs. modtagelse af 50 kr. hver?
- Bedste hånd i sidste spil, som i scenarie 2, selv om der ikke er nogen egentlig regel herom?
- Andet...?

Jeg håber på kyndig hjælp. Det handler ikke om de 50-100 kr. for nogle af os, som sådan, men det skal naturligvis gå ordentligt til, uden nogle sidder tilbage med sure miner og mener, der er foregået noget uretfærdigt.

Hvad siger I? smiley

For god ordens skyld undlader jeg i første omgang at nævne min egen holdning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Poker - hvem tager andenpladsen?
  • #1   25. jan 2020 Altid den der havde fleste chips inden hånden startede af de 2. Altid. smiley

Det har i øvrigt ikke noget med "holdning" at gøre. smiley

• #3   25. jan 2020 Spiller A har en flush
    Spiller B har to par
    Spiller C har en straight

Spiller B er ude som den første, da både en flush og en straight slår to par, OG fordi spiller A har en større indsats end spiller B.
    Havde spiller B nu haft den største indsats på 300,-, så var han stadig røget ud af denne runde som den første, men han havde fået 100,- tilbage at spille videre for, da han maks kan tabe det, som er højeste indsats fra spiller A eller C.
    Så vinderen er A og andenpladsen C smiley

• #4   25. jan 2020 På sin vis glæder det mig, at det heller ikke er enighed herinde. Desværre gør det det mindre nemt at beslutte, hvad vi gør smiley

Findes der nogle referencer i et regelsæt eller lignende? Eksempler fra poker tours? Hvad ved jeg?

• #5   25. jan 2020 Jeg vil os sige b første og c anden

• #6   25. jan 2020 #1
    Du lyder ret sikker i din sag. Og det kan også sagtens være, du har ret, selv om du p.t. står alene med din holdning. Kan du vise mig et eller andet, der bakker din påstand op? Ikke for at være kritisk over for din påstand, men bare for at få elimineret enhver tvivl. Flest er tilsyneladende tilbøjelige til at lade C tage andenpladsen indtil videre, mens du mener, at B tager den.

• #7   25. jan 2020 Jeg vil så mene at da både B og C er ude af spillet på samme tidspunkt, må det være en delt 2. plads.
    Det er dog blot min egn holdning.

Der må være nogle regler på området, f.eks World Poker Tour, hvor der kan mange penge på højkant og situationen kan opstå.

• #9   25. jan 2020 Det handler som sagt nærmere om princippet end om pengene.

• #10   25. jan 2020 Jeg har spillet poker i over 15 år.. smiley Tror jeg kender alle scenarier efterhånden.

"Spiller B er ude som den første, da både en flush og en straight slår to par, OG fordi spiller A har en større indsats end spiller B."

NEJ. BARE NEJ.

• Sorte Slyngel™
    Sorte Slyngel™ Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 2 Svar: 25
    #11   25. jan 2020 Lav opslaget på pokernet.dk

• #12   25. jan 2020 "If two players "bust out" on the same hand, then the prizes are awarded in DESCENDING chip order as of BEFORE the mutual bust. That is Player B comes in ahead of Player C."

"To be clear about why B and C's relative hands no longer matter, once A turns over his cards and has the best hand, he takes all of B and C's chips. Since they have no chips left their cards are irrelevant - they're eliminated."

Slut.

• #13   25. jan 2020 Det kunne simpelthen bare være så rart, hvis du ville bakke det op med relevante kilder, Thomas. Både så jeg kan referere til det, og så det ikke blot tages ud af en anden kontekst smiley

• #14   25. jan 2020 https://boardgames.stackexchange.com/questions/7924/in-texas-holdem-who-is-awarded-second-and-third-place-in-this-scenario

Det er yderst sjældent der er fejl på side når først den er markeret som "korrekt".

Men det er sådan lidt "logik" for en som mig. For de som mener at spiller c med en bedre hånd end spiller b vinder over denne, glemmer at spiller c ikke kan vinde noget som helst uden chips som spiller A har taget. Derfor er det netop at man ser tilbage på pre-hand og tager udgangspunkt i det. Akkurat ligesom hvis en turnering skulle blive lukket/aflyst midt i spillet så er det efter stackstørrelse der uddeles præmier.

• #15   26. jan 2020 Som jeg forstår din logik, så er det, der egentlig sker, at B og C tager en delt andenplads i selve spillet. Og så går man tilbage og ser på spillets start og spillernes stacks på dette tidspunkt. Lidt ligesom når man begynder at se på målscore i fodbold, hvis der er lige mange point...?

• #16   26. jan 2020 Yes smiley Fin sammenligning smiley

Selve hånden taber de på ligefod fordi de ikke har deres egen sidepot grundet lowstacks. smiley

Kommentér på:
Poker - hvem tager andenpladsen?

Annonce