hjælp til ATV SMC!! {{forumTopicSubject}}
hej allesammen, jeg står i den situation at mig og en kammerat prøver at få liv i hans atv. den ville ikke starte først, så satte vi et nyt batteri på, stadigvæk ikke helt men meget tæt på at starte, så åbnet jeg luftfilter kassen og filtret var helt gennemblødt af bezin i den ene side? prøver så og starte uden luftfilter kassen på, og med lidt gas springer den igang, men man skal hele tiden give lidt gas for at holde den igang, ellers dør den. som om den står lavt i tomgang, har prøvet skruet tomgangs skruen helt i bund men det hjælper slet ikke. nogen der har et godt råd ?
ps har prøvet google men kan intet finde !
og det er en SMC 520RR med subaru maskine.
pft
okt 2018
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 47
Og tjek om indsugnings slangen er tæt (mellem karburator og motor) evt. sprøjt med lidt start spray, så vil den stige i omdr. hvis den er utæt
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 913
jeg tjekker lige den slange imorgen når jeg er ved ham! og prøver med et skud start spray, og ser om den reagere på det.
#2.
jep den er med karburator. nu er jeg ikke mekaninker men er det besværligt og skifte sådan en svømmer selv? jeg er rimelig fix på fingrene
okt 2012
når du siger ventiler er det så udstødning og indsugnings ventil du mener ?
okt 2018
Mht. svømmeren, så skal du have karburatoren af og du kan selv justere den... Pil bundhuset af (og pas nu på der ikke forsvinder noget, så hold det hele over et arbejdsbord, med noget hvidt papir på..) Nå du er der, så rens begge dyser (den store er hoved dysen fra ca. 1/4 gas og op, den lille er tomgang og den er nok stoppet til... Jeg bruger forsigtigt en ren og tynd tråd fra en stålbørste til at køre forsigtigt igennem Ja ja, nogen vil sikkert brokke sig, men det virker for mig og har gjort det i over 20 år
okt 2012
okt 2012
er helt på bar bund, nogen af jer kloge hoveder der har en idé?
på forhånd mange tak
okt 2018
okt 2012
jeg siger mange tak for hjælpen havde nok stadigvæk stået og kløet mig i nakken hvis jeg ikke havde spurgt her inde
okt 2018
hjælp til ATV SMC!!