1.016 visninger
|
Oprettet:
Valg af første bil {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg kigger på at købe min første bil.
Jeg er mekaniker søn, så der er værksted og billige reserve dele, så jeg vil gerne have sjov bil, man kan pudse og ændre lidt på. Men jeg har ikke kunne finde den rette bil.
Biler jeg enten har kigget på, eller venter på kommer det rigtige tilbud er:
Toyota MR2 AW11
Pontiac Fiero
BMW e46 Coupé
+flere jeg ikke kan huske
Men jeg er løbet tør for idéer, jeg vil gerne have sjov "sporty" bil, noget i den stil jeg har nævnt.
baghjulstræk er et stort plus.
Budget er ca. 50.000kr
Så hvis i har nogle gode bud vil jeg meget gerne høre dem, på forhånd tak.
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.341
Da især hvis du er 18år og ny bilist..
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Er der nogen særlig grund til du vil have baghjulstræk, for hvis vi snakker biler som dem du kigger på vil baghjulstræk ikke være en fordel. Baghjulstræk er oftest kun en fordel for biler med mange kræfter, og oftest vil en korrekt opsat forhjulstrækker være klart hurtigere
jeg ville kigge på en mindre bil med en rimelig effekt, lette for vægt, afstive karossen, måske montere bur, sætte nogle bedre dæk og lette alufælge på. Det vil klart give dig den bedste køre oplevelse på de små landeveje, og du vil jo kunne deltage i kørekurser og trackday i din hverdags bil
et par forslag
colt ralliart 1,5 turbo
fiesta st150
civic vti
corsa opc
mini cooper s
astra opc gtc
hvis en sjov sporty bil er en bil der kan sættes skørter på, ændres på udseende og sættes en larmende udstødning på så ville jeg nok kigge lidt i en anden retning
e46/e36/e39
406/407 coupe v6
mazda 6 mps
alfa gt/spider v6
apr 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Og jeg er helt enig i at jeg gerne vil have en lidt anderledes bil, gider ikke have en som alle andre har.
Helt klart nogle gode forslag, dem vil jeg være på udkig efter ^^
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Undersøg lige forsikringsselskaber og priser inden du ønsker dig en speciel bil
De kan ødelægge din drøm
Men ellers så er BMW altså noget af det som har givet mig mest køreglæde
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Sorry men både MR2 og Fiero kan være dødsfælder. Dels pga midengines er utilgivelig.
Dels har de ingen airbags, ABS, eller noget som helst der ligner sikkerhedsudstyr. Og de klapper sammen når man køre galt.
Kender en mangeårig MR2 ejer der fik vendt sin MR2 på motorvejen på vej op af rampen. Han slap gassen på det forkerte tidspunkt og vejen var fugtig. Ses. Unge køre oftere galt, statistisk fakta.
Unge vil gerne være smarte i en fart - jeg var ingen undtagelse. Men prøv at vær så fornuftig som du nu kan Kør billigt og få noget erfaring. Medmindre du laver noget fusk med forældre som kan bide jer gevaldigt i røven, så snakker vi nok på den anden side af 15.000kr/ år - kun i forsikring.
Det andet man skal tænke på, er at det er tudsegamle biler der potentielt ofte kræver reparationer - og rust kan blive en dyr omgang.
Med fokus på sjov bil, så ville jeg kigge efter en let bil, med et moderat antal ponyer. En let bil gør i min verden underværker når det handler om køreoplevelse. Derfor er Aygo'en faktisk en sjov bil. Det er en bil der skal køres, ellers kommer den ingen steder. Og med relativ små penge kommer de til at køre ganske fornuftigt og får et moderat antal heste.
apr 2020
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 32 Biler: 17 Emner: 12 Svar: 946
En lille let baghjulstrukken roadster med en god manuel gearkasse, så bliver det bare ikke bedre, lad dig ikke narre af at de ikke har mange hk på papiret, de har rigeligt til at gøre dem sjove.
Min var så en fabriksny generation ND fra 2017 med den lille 1,5 liters motor, men med dit budget kan man godt finde en NB, eller hvis man strækker den lidt en NA generation som har popup forlygter, hvilket jo altid øger cool faktoren
apr 2020
jul 2013
Følger: 19 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 12
Jeg vil gerne foreslå dig et fremragende eksemplar af et motordrevet køretøj!
Det er bilen over alle biler! Det er maskinen der får de andre til at lægge sig, det er kongen af junglen, løven der ejer savannen.
da da da daaaaaaaa: https://imgur.com/a/3gU8vio
750.000.- og den der din.
KH
Ernst "Motherfucking D.O DOUBLE" G. #MultiplaKONGEN
jul 2006
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 7 Emner: 68 Svar: 854
Den har alle de ting du ønsker.
Baghjulstræk, sporty udseende, også køre de som en drøm.
Plus så er det jo bare en Toyota i forklædning, så den er er pålidelig.
apr 2020
apr 2018
Generelt er Johnny og jeg enige om, at små biler faktisk oftest kører bedre end større rwd biler. En mindre bil sat godt op vil være super sjov på små veje, og derudover vil hastigheden oftest også være lavere. Det er på en måde sjovere at køre "hurtigt" i en langsom bil, end langsomt i en hurtig bil.
kan du leve med et projekt, eller en bil der ikke kører hver eneste dag, og har sine små skavanker kunne en ældre saxo vts 16v, 106 rallye og den slags ældre analoge biler være et hit. De vil også med lidt omtanke holde prisen godt. Aygo trillingerne er lidt samme analoge fornemmelse, de har dog et dårligt ry blandt folk som elsker biler, men giver altså også meget sjov på en lille landevej med moderat hastighed i 2 eller 3 gear
En is200 eller e46 vil have nogen elektronik som forsøger at tøjle dig, og holde hænderne under dig. Vælger du en analog rwd som en ældre ford sierra eller volvo turbo, så er det ene og alene dine evner der bestemmer udfaldet.
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
apr 2020
Jeg vil meget hellere have en unik bil, må gerne være et semi projekt (ikke noget som kræver et år før den køre første gang) men noget som man kan fixe ting ved hen af vejen.
Man kan argumentere at man kan gøre en ikke unik bil unik med de ting man gør ved den, men jeg vil gerne have noget som andre kan se er en unik bil eller noget man ikke ser hver dag. Jeg har af samme grund kigget på den gamle MR2 som nævnt og nu også en Toyota TE71.
Jeg har prøvet at køre i en 306 GTI men det var ikke mig. Jeg er også meget mere til små til mellem størrelse biler, IS200 og 3-serien er det største jeg har kigget på, ellers synes jeg de nemt kan se klumsede ud og ikke særlige "sporty"
jun 2013
RWD kan ikke specielt meget andet end at køre sidelæns hvis den er med spær, og lægge fra land hvis den har kræfter nok. Bare kig på Integra, du finder ikke noget der når den til sokkeholderne for menneskepenge. Den der med at folk kan "mærke" at den er RWD har jeg aldrig forstået. Jeg har en RWD bil, og jeg kan sgu ikke mærke forskel
Og heste er altså ikke lykken hvis man kan lide sving, det kan jeg skrive under på
jul 2006
Har haft begge dele, og kan da ikke være mere uenig.
jun 2013
jul 2006
Manden snakker om en bil han være køre i til hverdag, som er lidt sporty, samt står uden for det normale.
Og du foreslår en 306 bevares GTI.
IS'eren, ER mere komfortabel, støjer ikke i nærheden hvad en 306'er gør, og har langt mere udstyr.
På bane. bevares. der er jeg slet ikke i tvivl om du har ret.
Men det er jo lige gyldigt.
jun 2013
apr 2018
Der er i øvrigt en 106 gti som er klar til trackday med nummerplader til budget på Facebook.
Jeg er da enig i en is200 eller e46 sikkert er fine biler. Men det er bare mere en hverdags bil end en sjov sporty bil. Derudover virker det ikke til på Trådstarter at vi snakker hverdags men mere hobby bil
Hvis du har mod på det, så er porsche 924 eller 944 måske muligt som projekt. Men det kræver nok lidt kyndig vejledning før køb hvis ikke budget skal sprænges fuldstændig inden den er kørende
Ae86 har jo rwd, så den er måske også en god kandidat
Den gamle Honda crx var også en mulighed, særligt med vtech er den ret omdrejningsvillig hvis man er til den slags
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Jeg ville selv heller køre i en 306GTi 6.
Hvad du skal vælge er op til dig. Der er mange sjove biler at få fat i. alfa Romeo GT og GTV ja det er forhjulstræk men de er fede. Ligesom en Fiat coupé. Selvfølgelig er der bachetta og Spider. MG har nogle ældre sjove biler både hot hatch og cabriolet som alernativer.
Mercedes har også nogle vogne. Ligesom Saab og Volvo har noget der kan blive hurtigt.
Der er stadig noget charme over MX3 og MX5.
Ford Puma. Cougar og monteo ST, Renualt der har noget relativt billigt turbo motore. Ligesom Audi, SEAT, Skoda og VW.
Opel er kedeligt men de har også nogle sjove turbo motore.
Hvis det er en lille sports vogn så vælg med hjertet eller med fornuften (MR2)
Valg af første bil