2.985 visninger
|
Oprettet:
Dårlig rustbeskyttelse {{forumTopicSubject}}
Har fået rustbeskyttet min Seat Leon fra ny, og i dag opdagede jeg så nogle store huller i rustbeskyttelsen. Det er på begge sider af bilen, og ligner nærmest at der er hul ind til metallet.
Det er en Dinitrol behandling den har fået. Er der nogen der har prøvet lignende?
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Du kan altid lige høre dem, om det ligner at andre områder har taget skade
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Eller er det bedre at få det meldt som en forsikringsskade og så få et autoriseret værksted til at lave det?
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Hvis de begynder at svejse osv i noget, så er der større risiko for rust i fremtiden, end hvis de "bare" får det renset godt af, og smider noget ny beskyttelse på
Tror på ingen måder at forsikringen ville kunne betale sig, medmindre du har 0kr i selvrisiko og at din forsikring ikke stiger ved evt selvforskyldt skader (Det vil den nemlig ret sikkert ryge ind under) Og værkstedet vil nok også bare gøre som beskrevet før, rense af, tjekke og derefter beskytte igen.
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Jeg tænker mest på om det kan holde i længden hvis jeg bare får Dinitrol til at klatte noget på.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
Det ligner mest af alt, at der har været placeret en "løfteklods" forkert, og har skrabet igennem laget af undervognsbehandlingen. Hvilket også forklarer hvorfor det er i begge sider.
Nyt på og færdigt arbejde..
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Det er også fair nok. Alle laver fejl. Det gør jeg også selv. Og min mindste bekymring er da også at skulle betale for at få smidt lidt mere snask på.
Jeg er mere bekymret for at det har skadet den beskyttelse der kommer fra fabrikken så jeg er tvunget til at behandle den årligt.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
For det er ikke manglende behandling det der.
Men du kan købe dinitrol både i t hansen og andre steder til at spray på.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Han mente ikke at der var hul igennem til metallet, men man ved jo aldrig. Hvis liften kan skrabe igennem rustbeskyttelsen, så kan den vel også skrabe igennem fabrikkens beskyttelse, men det ved jeg ikke så meget om.
Dinitrol var rigtig flinke og gav den en tur med noget spray uden beregning. Har også selv købt en flaske så jeg er bevæbnet til fremtidige klodsede dækmænd.
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Nu ved jeg ikke hvordan Seat normalt beskytter sådan en undervogn. Men kan det overhovedet lade sig gøre at en lift skræller den beskyttelse af? Eller er det kun den bløde Dinitrol voks den kan tage af?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Det er lige før at man kan gnide det af længe efter behandlingen.
Du må finde dig et ordentlig værksted / dækmand fremover.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Nej ikke umiddelbart da lift bør have gummiklodser.
Og der skal nu rigtig meget til for at rive maling eller gummihud at bunden på en bil.
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Jeg var rimelig nervøs for at liften kunne rive gummihud/maling af undervognen, når den nu tog min Dinitrol. Men ud fra hvad du skriver, så kan det give mig lidt mere ro i maven
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 332 Emner: 80 Svar: 870
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Hvorom alting er så er det blevet fikset og ser sådan her ud. Så håber jeg bare det holder
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Det kommer jeg nok ikke udenom. Så længe der ikke er hul ind til metallet og jeg kan reparere med Dinitrol, så håber jeg det går
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Og jeg tvivler nu på at der er decideret lak inde i en vange.
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Prøvede nemlig lige at smide et målebånd på, og hvis man måler fra hjulnav til skærmkant er der 1 cm forskel på højre og Venstre side.
Er det normalt?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Det kommer da an på om bilen holder 100 % i vatter på underlaget.
og ikke mindst også afgørende hvad du har i bilen, og om vægtfordelingen er 100 % ens.
Og jeg vil sige nej til at hverken karossen, ophæng og bære arme bliver skæve af at være blevet løftet der.
Du kan roligt sove om natten nu.
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
Når man får forskellige meldinger fra værksteder på om undervognen er trykket eller ej så bliver man lidt nervøs. Af samme grund har jeg bestilt en tid hos FDM i næste uge så de kan undersøge om den er trykket eller ej. De har trods alt ingen økonomiske interesser i at sige om den skal laves.
okt 2019
Følger: 14 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 45
De mente desuden heller ikke at det var et problem at værkstedet havde løftet på den vange. Det mente de sagtens at den kunne holde til, og sagde at mange værksteder bruger den som løftepunkt på VW Golf, Seat Leon, Skoda Octavia og Audi A3, hvis deres lift ikke lige passer til de rigtige løftepunkter. Det kan man jo så vælge at grine eller græde over.
De havde jo så håber på at jeg ikke havde smidt noget Dinitrol på inden jeg kom forbi dem. For det gjorde det jo sværere for dem at se om der var skader, men jeg må jo nok acceptere at der ikke er mere at gøre nu, andet end at nyde min bil.
Dårlig rustbeskyttelse