{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Mundbind godt råd {{forumTopicSubject}}

Glem coop `billige` mundbind til 3kr for det er discount mundbind klassesiferet type 1 ,når man kan Købe mundbind i jem og fix til 2.58kr pr-stk klassificeret 2r hvilket er højeste beskyttelse i disse corona tider.
Bare godt og billigt råd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundbind godt råd
  • #1   15. aug 2020 Min hustru har en piercing, så hun bruger ringbind.

• #2   15. aug 2020 Så var det tilsyneladende de rigtige, jeg fik købt i går. 50 stk. for 120-130 kr., eller hvad det nu var. Aner ikke, om jeg kommer til at bruge dem, men så har man dem da...

• #3   15. aug 2020 Der er indkøbt her i husstanden.
    Tænkte allerede for et par måneder siden at det sikkert ville blive krav i DK på et tidspunkt når man brugte dem ude i Europa var det vel kun et spørgsmål om tid
    Når det så er sagt så er vi her i huset da ved at være godt træt af Covid-19 ikke at vi har været syge, men den ødelægger sgu mange ting for mange mennesker.

Det er ikke ligesom med alt andet fra Kina, det plejer at holde i 4 dage så er det slut, smiley men desværre ikke denne.

Lad os håbe der snart kommer en vaccine så er det vel noget vi kan leve med ligesom så mange andre sygdomme, så kan Verden vel komme tilbage til noget som ligner det den var før.

Og så skal kinesere bare lære ikke æde alt muligt ulækkert og samtidig ikke have styr på hygiejnen

• #4   15. aug 2020 50 stk 2R på nettet for 92 kroner med porto.

Dansk webshop. smiley

• #5   15. aug 2020 3 pakker 20 stk i normal type 2 til 200 kr, til datteren når hun skal med bussen.
    3,33 kr pr stk

• #6   15. aug 2020 Sajmon, du kan da ikke skrive sådan en kommentar uden og sige hvorfra. smiley

• #7   15. aug 2020 Det ville være reklame, og det er fyfy. smiley

Det tog mig 15 sekunder at finde dem.

• #8   15. aug 2020 De findes ikke til 92 kr. for 50 stk. med porto. Bare rolig. smiley

• #9   15. aug 2020 Bruger ikke lortet da det ikke rigtigt beskytter mig som rask. Det burde være de syge og formodede smittede der bør gå med dem, for de beskytter mere med at de smitter andre, end at vi bliver smittede hvis at vi er raske.

• #10   15. aug 2020 DD og det er lige DEN holdning som gør folk blir smittede, du kan gå rundt i uger som smittebærer uden og vide det.

• #11   15. aug 2020 Sajmon, så smid da lige et letmegooglethatforyou link, for jeg kan ikke finde dem.
    Og det er ikke reklame, men folkehjælp smiley

• #14   16. aug 2020 Sajmon. Lige peæcis min pointe, i call bullshit, det jo ikke alle der vælter sig i penge, og hvis de er nødsaget til og tage offentlig transport, og det så koster 4 kr pr gang ekstra, kontra 2kr. Så løber det stadig op i det lange løb..
    Det sku ikke meget fællesskabsånd der er i folk.

• #15   16. aug 2020 Nu er det jo trods alt også kun 0,74 kr. i forhold til, hvis du købte dem i Jem & Fix. Men nej, de findes slet ikke til den pris, så tag du roligt at nøjes med dem i Jem & Fix smiley

Under alle omstændigheder er prisen for at bære mundbind MEGET lille i forhold til, hvad corona har kostet mange mennesker.

• #16   16. aug 2020 #10
    Har du læst lidt op på om mundbind hjælper?
    Der findes endnu ingen større videnskabelig undersøgelse som taler for at mundbind gør nogen som helst forskel.
    Sundhedsstyrelsen har frarådet mundbind, men vores politikere er klogere.

Ser man på smitte stigningen, en stor del skyldes en somalisk begravelse med 500 deltagere.
    Og lur mig om ikke alle folks store behov for at skulle på sommerferie, og trampe rundt i Legoland, div sommerland osv har den anden del af skylden.

Hvad skete der med 2 meters afstand og holde afstand, hvilket under nedlukningen så ud til og virke.

• #17   16. aug 2020 Til jer kloge hoveder som ikke mener mundbind er nødvendig, så er det forklaret ret godt og simpelt her.. Hvis det kniber med det engelske så sig til, så skal jeg gerne oversætte..

#9 - Danger Dane

Det er præcis den holdning du udviser her, som er skyld i smittespredningen..
    Er du seriøst så dum, at du mener at mundbind kun er for de syge og smittede ??
    Så har du virkelig ikke fattet alvoren af den situation verden står i !!

profilbillede
  • #19   16. aug 2020 #16 - Gang på gang er de der falske undersøgelser, som "viser" at de ikke virker, blevet modbevist.

Overvej hvorfor man bruger dem på operationsstuer når man skærer i folk.

De virker, når man bruger dem korrekt.

Er det irriterende at man skal bruge dem i offentlig transport nu, og snart flere steder?

Er det en irriterende ekstra udgift?

Ja da, men så kan folk lære at holde afstand og følge retningslinjer.

• #23   16. aug 2020 #17

Du ved godt at dit oplæg kun udstiller hvor lidt man kan sammen ligne, bukser også det at bruge mundbind?

Virus optages osse gennem øjnene, så vidt jeg ved, så sætter man ikke mundbind over øjenene, men jeg kan jo tage fejl.

Faktum er at folks egne behov, for absolut skulle på ferie, har en indflydelse.
    Det samme har en begravelse hvor man er 500 mennesker, heller ikke lige er det smarteste når man tænker over det.

Hvorfor skal folk ud og være smarte blandt andre mennesker? Så bliv dog hjemme!
    Hvis man kunne holde smitten nede før med simpel afstand, hvorfor ikke nu.

Og igen indføre mundbind, på baggrund af absolut ingenting klinisk data, tja vores verden er vel bare mere styret af Facebook end af experter og fakta.

• #24   16. aug 2020 #21
    Om Mette har gjort det godt er der nok lige så mange meninger om som der er folk

Citat fra dagens eb:

Siden 11. marts har vi alle deltaget i Mette Frederiksens store coronalotteri. Her er med sikkerhed ingen milliongevinster. Det, man kan vinde, er, at man bevarer sit job.

Til Mette Frederiksens og regeringens forsvar skal det siges, at de ved corona-pandemiens start formentlig var lige så skræmte og uvidende om covid-19 som alle vi andre.

Til gengæld ved vi nu også med sikkerhed, senest dokumenteret gennem nye mails afsløret her i Ekstra Bladet, at regeringen ikke lyttede til fagkundskaben. Skoler og daginstitutioner blev lukket mod Søren Brostrøms og Statens Serum Instituts anbefaling. Sundhedseksperterne vurderede, at omkostningen både menneskeligt og økonomisk simpelthen var for stor for Danmark i forhold til den effekt, man måtte forvente at opnå.

Men når man spiller, er der også en helt masse psykologi involveret. Man skal tro på det for at vinde. Mette Frederiksen troede åbenlyst på, at hvis hun viste handlekraft og lukkede Danmark, ville hun i hvert fald vinde politisk. Og sådan er det også gået. Aldrig har Danmark haft en statsminister, der har været så populær.

Mette Frederiksen gjorde billedlig talt det, at hun konfiskerede alle lottorinumre og selv begyndte at dele dem ud.

Hvor mange og hvem, der fik en nitte, er stadig uklart. Konsekvenserne af corona-nedlukningen er blevet sløret maksimalt af tilskudsordninger og lønkompensation. Men de ophører med udgangen af august. Og så ser vi, hvor mange danskere der trak en nitte i Mettes coronalotteri.

Offentligt ansatte trak alle gevinstnumre. De er Mette Frederiksens kernevælgere og blev alle sendt hjem med fuld kompensation og et job bagefter. Godt for dem, men ikke nødvendigvis for Danmark. Hvorfor er offentligt ansatte de eneste, der med sikkerhed ikke mister deres job?

Blandt privat ansatte vil der til gengæld være utroligt mange, der får tildelt en nitte. Vi ser allerede den ene massefyring efter den anden, senest LEGO. Og det er kun starten.

Dertil kommer hele underholdningsbranchen, incl. de professionelle sportsklubber, som måneder frem stadig vil leve i uvished.

Coronalotteriet fortsætter.

Citat slut

• #25   16. aug 2020 #23

Nu var indlægget omhandlende mundbind, og ikke om hvor hjernedøde mange mennesker opfører sig, i forbindelse med forsamlinger..

Selvfølgelig hjælper mundbind.. Det er vel ikke for sjov de er blevet brugt i sygehusvæsnet i årtier..
    Mundbind holder DINE væsker/dråber inde i masken, og det er væske/dråber som spreder smitten..
    Det er jo ikke raketvidenskab..

• #29   16. aug 2020 Ja, personligt fatter jeg det ikke. Men du har ret - mange er blevet totalt hypnotiserede af hende og er nu af den opfattelse, at alt, hvad hun siger, er rigtigt - og alle, der går hende imod, er snotdumme...

• #30   16. aug 2020 #27
    Fint at have en mening og om hun er god eller dårlig skal jeg ikke vurdere

Men hendes handlinger har haft store konsekvenser for nogle og ikke for andre og klart der er politisk SPIN i det hendes embedsfolk tænker valgstemmer og det er de ansat til

Regningen er langt fra betalt endnu så jeg ville vente med at vurdere hendes gøren og Laden indtil regnskabetstime er kommet

Personligt er vi ramt at Coronaen men er da også sikker på at vi kommer igennem det.

Og det er sikkert ikke ene og alene Mettes skyld men lad os se når regningen er betalt

• #32   16. aug 2020 Demokrati er noget elendigt pis. Men det er vist desværre indtil videre det, der har vist sig at være mindst ringe af alle styreformer smiley

• #34   16. aug 2020 Derudover finder vi jo aldrig ud af om andre kunne gøre det bedre

Så vi må leve med løsningen god eller dårlig

• #35   16. aug 2020 #25

Ja man bruger dem på hospitaler, af profesionelle.
    Når hr og fru Danmark skal bruge dem, bliver det amatør agtigt.
    Du ved godt at et mundbind kun er effektivt i maks få timer.
    Du ved osse godt at det er kun hvis det tages på korrekt?
    Og behandles korrekt mens man tager det på/af?

Det hjælper jo ikke skide meget at have mundbind på, og virus sidder i det, hvis du når du tager det af smøre alt virus af i ansigtet.

Så kan man igen spørge sig selv om mundbind virkeligt er nødvendigt?
    Og igen spørge hvorfor skulle det pludseligt være nødvendigt i offentlig transport, når det ikke er nødvendigt i supermarked, storcenter og andre steder med større forsamlinger.

Verden er og bliver over drysset med internet experter, men svar og viden om alt.
    Og det lytter man hellere til, end faktiske kliniske forsøg.

• #36   16. aug 2020 #35

Jeg har lige være 4 dage i Berlin, og HVER gang man går ind i en butik, et center, hotellet, et offentlig lokum eller en bus, så er det på med masken..
    Og stod det til mig, skulle det være på samme måde herhjemme..
    Ikke kun fordi masken nedsætter risikoen for smittespredning, men også fordi den minder folk på at der skal tages hensyn, holdes afstand og sprittes..
    Tyskerne er virkelig seriøse mht. sikkerheden..
    På restauranterne skal man skrive en seddel med sit navn og kontaktoplysninger, så de ved hvem har været der.. I tilfælde af at nogen viser sig at være smittet, kan man lynhurtig få stoppet smittekæden..
    I butikkerne står der vagter og holder øje med at folk afspritter, ellers kommer de simpelthen ikke ind..

På vores hotel var morgenmadsbuffeten sløjfet, og vi kunne hver morgen hente en pakket pose med div. morgenmad, og tage kaffe fra kanden.. Der skulle afsprittes både før og efter afhentningen..
    Omstændigt og træls..?? fandeme ja.. Men jeg gør det gerne for at minimere smitterisikoen..

• #37   16. aug 2020 #35 - Man kan jo spørge dig om præcis det samme - hvorfor skal vi lytte til de selvbestaltede eksperter, som påstår EN ting, frem for selvbestaltede eksperter som påstår en anden ting?

Vi er helt enige om at det ikke er alting der virker, når man sætter almindelige mennesker til at bruge det, men alle jer som påstår at den løsning der er på vej nu med masker, ikke virker - der er sgu ingen af jer som har en anden løsning der kan erstatte den, og som er dokumenteret virksom.

Hvis ikke masker virkede til at begrænse smitten - i større eller mindre grad, så havde de nok ikke været brugt i så stor stil rundt om i EU.
    Hvis ikke masker virkede, havde man nok ikke brugt dem på operationsstuer.

Har du en bedre løsning, så lad os høre om den.

"Bare hold afstand og tænk logisk" er ikke en praktisk løsning. Hvis alle mennesker evnede at gøre sådan, ville antallet af smittede ikke være stigende.... smiley

• #38   16. aug 2020 #36

Og alle mennesker skiftede self masken efter de havde haft dem taget ned om hagen, når de gik fra butik til butik?

Jeg siger ikke jeg er expert, jeg siger at der foreligger ingen klinisk test som siger at mundbind hjælper.
    Hvilket osse er grunden til Sundhedsstyrelsen fra råder at man bruger det.

Min pointe er at vores politikere går stik i mod vores højeste ansvarshavende på det sundhedsfaglige område.
    Er politikerne bedre end Sundhedsstyrelsen?

Og hvordan kunne smitten have holdt sig så lav i hele dk, over så mange måneder når vi ikke brugte mundbind?

Igen så peger jeg i retning af, at folk simpelhen er for meget Facebook og instragram.
    Hvorfor er alle sommerhuse udlejet? Hvorfor bliver folk ikke bare hjemme?
    Hvorfor var det livet om at gøre med og få frisørerne åbnet som det første efter nedlukningen?
    Mig bekendt har mennesker brug for mad og vand for at overleve.
    Men vi vil hellere dø med flot hår end og blive hjemme hos sig selv

Så igen, mon ikke der er en anden grund til at smitten er steget, udover at man nu regner alle smittede med, og ikke bare dem der er indlagt.
    Nemlig at folk er for dumme, og hellere sætter livet på spil for at komme ud og være smart, end og blive hjemme og nyde vejret i deres egen have.

• #39   17. aug 2020 #38

Nej jeg tror ikke folk skiftede deres mundbind efter hver gang de var brugt.. Men ikke desto mindre beskytter masken og holder DINE egne smitte dråber indenfor..

Og du kan jo ikke lukke et land helt ned i mange måneder.. På et eller andet tidspunkt skal der påbegyndes en genåbning.. Og hvis folk var ligeså opmærksomme på afstand og afspritning som de var i starten, ville vi være kommet meget længere..
    Men der er idioter som også i denne tråd, der mener de ikke behøver at tage sig af det.. De er jo raske, så hvorfor skal de bekymre sig om corona.. Det er jo de syge som burde beskytte de raske fra smitte !! Det er hjernedøde holdninger som disse der er skyld i opblusningen af smitten.. Og dem kommer man aldrig til livs..

Ang. masker, så kan det godt være at vores sundhedsvæsen på et tidspunkt bildte folk ind, at mundbind formentlig ikke havde den fornødne effekt..
    men de har ændret synspunkt på den sag, og siger nu ligesom sundhedsvæsnet i resten af verdens lande, at mundbind HAR en effekt til at formindske smitterisikoen i det offentlige rum.

• #40   17. aug 2020 Tja Danmark eller hele verden er befolket af selv i scenesættende idioter, hvis verden går under hvis ikke de kan komme ud og smide nogen billeder op på Facebook om hvor smarte de er.

Og lur mig om ikke smittetallet stiger, selv med mundbind på.

Og fordi Sundhedsstyrelsen har skiftet standpunkt, lugter mere af politisk Press end at der kommet nyt data der ændre på tingene.

Kommentér på:
Mundbind godt råd

Annonce