{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.410 visninger | Oprettet:

Værkstedschef løn? {{forumTopicSubject}}

Mik nevø har fået tilbudt en stilling som værkstedschef i et større mærkeværksted.
Han har spurgt fagforening om lønnen han fik tilbudt var ok. Det har de sagt ja til, men uden at ville gå dybere i det.
Han har efterfølgende også spurgt mig, hvad jeg tænker.
Jeg er jo ikke i autobranchen, men synes lønnen lyder meget lav, så derfor spørger jeg lige her, hvad I mener en sådan skal have i løn.
Han er udlært ved mærket, han har lidt specialkurser med mærkets testere, eller hvad de nu hedder, og har derudover fem års anciennitet som mekaniker ved mærket.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værkstedschef løn?
  • #1   2. sep 2020 Hvor i landet er det? smiley

• #2   2. sep 2020 Midtjylland

• #3   2. sep 2020 Ja så er den desværre nok ikke alt for høj. Mekanikere med den anciennitet får 180-190 i timen, vil jeg skyde på. Så ville det ikke undre mig, hvis din nevøs tilbudte løn lå omkring de 35-37.000 + diverse ting og sager månedligt.

Mit er bare et gæt. Har en bror, der er mekaniker i Herning. Det er min primære reference smiley

• #4   2. sep 2020 Tjah, ud fra dit gæt, så kan han så faktisk ikke klage..
    Jeg synes bare med de arbejdstider og det ansvar man reelt skulle have, at lønnen var lav...

• #5   2. sep 2020 Jeg er ikke uenig med dig. Jeg ville ikke bytte smiley

Men det er akkurat den samme følelse, jeg har, når svigermor, der er leder i en børnehave/vuggestue, tjener 15.000 mindre end mig om måneden. Men de offentlige lønninger er jo så også HELT til grin smiley

• #6   2. sep 2020 Hvad er lønnen da som værkstedschef som der er tilbudt?

• #7   2. sep 2020

profilbillede
  • #8   2. sep 2020

profilbillede
  • #9   2. sep 2020

profilbillede
  • #10   2. sep 2020 Du kan gå på Jobindex og se gennemsnitslønnen

• #11   2. sep 2020 Bemærk at mange af graferne meget vel kan vise løn inkl. alle tillæg - ferie, pension osv. Det skal man i hvert lige være opmærksom på, inden man sammenligner.

Pension alene kan jo godt beløbe sig til 5.000 kr. månedligt.

• #12   2. sep 2020 Omkring 40

• #13   2. sep 2020 Plus pension? Det er i hvert fald ikke noget, jeg ville have skudt til at ligge højere.

Vi er så helt enige i, at det er en jammerlig løn set i forhold til ansvar og arbejdsbyrde. Det er en anden sag.

• #14   2. sep 2020 Ja plus pension og billig leasing. Men ja er enig med dig...

• #15   2. sep 2020 Jeg tror ikke, han skal klage i den flrstand
    Han skal se sådan på det, at det er super at få på sit CV i en god alder. Og så kan han forhandle større lønninger sidenhen smiley

Men jeg vil ikke bytte med min 37-40 timers stilling smiley

• #16   2. sep 2020 kommer jo også helt an på hvilket mærke han er ved. har en kammerat der er sælger ved mercedes og han har tit spurgt om jeg ikke skulle over og arbejde ved mercedes istedet smiley der er startlønnen 200 i timen. smiley

• #17   2. sep 2020 Den ene værkfører ude ved os, har en løn på cirka 40.000,- om måneden og er 30 år gammel på vestsjælland. Og jeg ved godt det er smule irrelevant.. Jeg skal være ærlig at sige jeg fik 161,- som startløn som udlært mekaniker hos et mærkeværksted og chefen gider ikke give sig en meter i forhold til løn. Jeg tog derfor en synskurset som tog en måned og kunne derfor hæve min løn med 7000,- om måneden hos en synsvirksomhed :-)..

• #18   2. sep 2020 Mekanikerløn er bare lav, ja kontra ansvar og slid.
    Alm, mekaniker med alm arb uge, skal tigge og bede, for at få meget over 27000. Og ancitet er en by i rusland, det er hvor meget man vil slikke mesters røv der spiller ind også

• #20   5. sep 2020 jeg ville heller ikke bytte med min 28-30 timers arbejdes uge smiley

• #21   5. sep 2020 Der vil jo altid være forskel på om det er her i Hovedstaden eller i Nordjylland og det er vel også forskel på om det er hos et autoriseret mærke med ansvar for 25 teknikere/mekanikere eller det er hos “Tørre røvelse Auto” med ansvar for 2 mekanikere smiley
    Jeg er ikke selv i autobranchen men kender en værkfører her i Københavns området der har en mekaniker en løn omkring 28-35T om måneden alt afhængig af anciennitet så en værkstedschef bør vel ligge i 40+ og ved da her på biløen Amager der har nogle værkstedchefer/værkfører og reservedelschefer også firmabil

Men det med løn kan jo altid diskuteres er din kammerat tilfreds så er det jo fint
    Og nogle vil være tilfreds med den løn andre vil ikke
    Kig evt på din egen løn du er sikkert tilfreds men andre syntes sikkert det er for lidt
    Løn er en sjov faktor som alle gerne vil snakke om men ikke gør det.

Løn kan aldrig stå alene i regnestykket - der skal altid regnes uddannelse og ansvar samt tider med ind i ligningen smiley

Nogle er tilfreds er 20T om måneden ved at være kassedame i Netto og nogle vil ikke være
    Adm.Direktør til 200T om måneden

• #22   5. sep 2020 Jeg ville ønske, jeg fik 200.000 kr. om måneden som administrerende direktør! Det får jeg desværre ikke, titlen til trods smiley

• #23   5. sep 2020 jeg vil heller have en lidt laver løn.
    også have en god arbejdsplads og gode forhold på arbejde.

har før prøvet og skifte arbejdsplads, fordi jeg fik en højere løn.
    men hvor det så viste sig at forhold var værre, med en chef der råbte og skreg, når det ikke gik som det skulle.

lønnen er ikke alt på en arbejdsplads

• #24   5. sep 2020 #22 Bay
    Men bare man selv er tilfreds
    Hvis man laver det man godt kan lide så er det vel det vigtigste smiley

• #25   8. sep 2020 Haha, lav løn, dårligt arbejde. en teamleader som ikke er for klog, han får 300 i timen og jeg får 175, køber selv ind til afdelingen, taler med leverandørerne og finder selv på de tekniske løsninger i forbindelse med at optimere produktionen.

• #26   9. sep 2020 #22 Bay
    Vores Adm. Direktør får 350.000 kr om måneden.

Men som du ved, handler det jo lidt om branchen osv. smiley

• #27   9. sep 2020 #26
    Det skulle da ikke undre mig, hvis vores administrerende direktør på mit almindelige lønnede arbejde tjente det samme. Eller mere.

Men i min egen funktion af administrerende direktør kan jeg da godt afsløre, at det ligger væsentligt lavere smiley

• #29   9. sep 2020 Det handler i virkeligheden ikke om at "kalde sig" direktør. Så snart, man har et selskab, skal man også have en administrerende direktør. Så jeg er administrerende direktør i 3 forskellige selskaber - det er jo det billigste, da alternativet er at skulle ansætte én udefra smiley

• #31   9. sep 2020 Det har du måske ret i smiley Jeg har ikke overblik over, om det er blevet værre eller bedre. Men du har i hvert fald helt ret i, at mange gerne vil virke større, end de egentlig er - i den ene eller den anden forstand.

• #32   9. sep 2020 Det er jo reelt det samme med alle de der chefstillinger.... Alle er efterhåndne chef på den ene eller anden måde.

• #33   9. sep 2020 #27
    Det skulle du vel gerne kunne se offentligt? Nu kender jeg ikke lige reglerne osv., men er det når man er aktienoteret eller noget i den dur, så står lønningerne i årsrapporten?

• #34   9. sep 2020 #33
    Jeg kender ikke de eksakte regler, men jeg er da ret sikker på, at direktionens lønninger fremgår af årsrapporten, når man er børsnoteret, ja - jeg har bare aldrig set efter, hvad niveauet rent faktisk er smiley

• #35   9. sep 2020 Nu blev jeg alligevel lidt nysgerrig...

Vores administrerende direktør ligger i samme niveau. 4,6 mio. på årsbasis smiley

• #36   9. sep 2020 Bay

Hvad er det i laver i det firma hvor nogen har så høj en løn?

• #37   9. sep 2020 Det er såmænd "bare" en bank. Hvad vi sådan overordnet laver, er selvforklarende, tænker jeg smiley

• #38   9. sep 2020 Chefen sidder vidst og tæller penge, er du sindsyg en løn mand.

• #39   9. sep 2020 Det er vist en ret standard løn som administrerende direktør for et større børsnoteret selskab smiley

Men ja, man kan da godt opretholde en anstændig levestandard for de penge.

• #40   9. sep 2020 Hvad skal man mon betale i skat af sådan en løn?

• #41   9. sep 2020 Det er relativt nemt at regne ud. Størstedelen ryger i topskat. Der er ingen kære mor på den front. Ca. 56-57 % af størstedelen.

• #43   9. sep 2020 Ja, jeg synes også, at mit kirke-abonnement er ved at være dyrt efterhånden...

• #45   9. sep 2020 Jeg synes, det er en alt for vigtig kulturinstitution i landet til, at jeg vil melde mig ud. Ikke bare pga. dåb, konfirmation og begravelse, men også det faktum, at det jo også er takket være dem, vi kan fejre jul, påske osv.

Jeg synes også, det er problematisk, at hvis Folkekirken ikke længere er der, så vil noget andet pludseligt tage over og blive den primære religion. Så kan det godt være, at størstedelen af os højst kun er kulturkristne, men jeg vil alligevel nødigt, at det pludseligt er Islam eller noget andet, der er den primære religion i landet.

Når det så er sagt, så synes jeg, det er for dyrt. Det burde gennemgå en effektivisering som alt andet. Det gør det kun i ringe grad nu, fordi pengene bare kommer ind.

Nå, det er noget helt andet. Det behøver vi ikke at diskutere.

• #46   10. sep 2020 Ja, så ligger den lige 400.000 over min adm. direktørs løn, kan jeg se.
    Men om han er steget siden, har jeg ikke tjekket. Han har så sideløbende tjent styrtende på aktier i firmaet, så han er nok god for ca. en halv milliard.

Her snakker vi plastik-branchen.

Og puh ha, religions-debatten.
    Den er jeg meldt ud af for mange år siden, altså Folkekirken.
    Det burde skilles fra staten og så må de kristne/kulturkristne betale for dét gilde.

Om vi så mister Jul, Påske osv., det gør mig ikke noget. Vi kan for den sags skyld sætte andre højtider ind, som er lidt mere.. eller faktisk mindre "hjernevaskende" smiley

• #47   10. sep 2020 Det er i forvejen medlemmerne, der betaler gildet, kan man sige. Det er lidt atypisk, at abonnementet til gengæld betales over skatten - men det er trods alt en frivillig skat smiley

Kommentér på:
Værkstedschef løn?

Annonce