1.396 visninger
|
Oprettet:
nye grønne afgift stigning {{forumTopicSubject}}
Faldt lige over den her artikel den lyder sgu ikke låvende for os der har en ældre diesel bil
https://www.msn.com/da-dk/biler/bilnyt/mandag-kan-disse-biler-tabe-v%C3%A6rdi/ar-BB18KYGb?ocid=msedgdhp
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
De ældste og mest forurenende dieselbiler bliver mindre værd, fordi de ved udsigten til strammere regler og større afgifter simpelt hen bliver mindre attraktive at eje.
jan 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 237
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
Det er nok fordi det er det nemmeste sted at hente pengene, til alt deres andet pis. Og hvis folk så bliver tvunget til at købe en ny, får de jo 180% i afgift.
mar 2020
Følger: 31 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 131
Det giver jo ingen mening at en aygo der køre 15.000 km om året skal betale mindre i grøn afgift end en gammel diesel som måske køre 1000 km om året
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
Den med at betale for kilometerne er bedre, men det lyder som svært at styre.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 125 Annoncer: 21 Emner: 39 Svar: 309
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
Hva betaler en tysker, svensker, franskmand osv..
Det må bunde i noget misundelses halløj
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
På den anden side så er det et emne der vil berøre mange af deres vælgere og dem vil de helst ikke straffe.
Ville ikke undre mig at der kommer.
Miljøzoner for hvidplade biler,
At der kommer road pricing og en stigning i ejerafgiften.
Folk skal helst ikke havde et liv ved siden af arbejdet, der skaber bare glæde og trang til mere frihed og det kommer der ikke flere skattekroner i kassen af.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Du betaler i forvejen for dit forbrug via slid på bilen og brændstof afgiften.
Det er typisk for de venstreorienterede at regningen altid skal pålægges de onde onde biler der skaber mobilitet, glæde og sammenhæng i vores land.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 702
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
Du kan sige/skrive det en milliard gange og du får intet ud af det. Der vil altid være billigere i største delen af verden mht. Bil priser.
Selvfølgelig er man som dansker misundelig på f. Eks tyskeren der kan købe bil billigere end vi kan men til hvilken nytte? Det ændrer sig højst sandsynligt ikke i vores levetid.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
De har jo også forsøgt at ligge det på brænde til opvarmning, fordi uha, tænk at nogen kan opvarme sit hus uden at der er afgift på.
Man kan ikke undvære en bil, medmindre man bor inde i en storby. Men hvis der kommer afgift på mælk, slik, rugbrød. Så køber man det jo i tyskland eller æder noget mindre.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
Så skal der da sidde en gps i bilen som ikke kan fjernes, men den skal jo så monteres, og den kan jeg også finde ud af at sætte over på min cykel som ikke rør sig 100km.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
For hvorfor genere dem der køre langt, de betaler mere i afgifter på benzin/diesel i forvejen.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
Men hvor skal staten så få penge fra? Det er jo en skjult skat der her. De skal have penge kradset ind, og enten bliver det i form af dem som betaler for at køre i en gammel bil, eller dem som betaler afgiften på en ny.
Hvis den med gpsen blev en realitet, vil den jo så komme til at koste 10.000,- at få monteret.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
Der er ingen skjult skat/afgift, den bliver højere ud fra de modeller den kommusion er kommet frem med. Nu kommer det så an på hvad regeringen vælger.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
Hvorfor har man ikke ret til bil eller ulogisk at have bil når man kører under 10.000 km om året?
okt 2017
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 1 Svar: 37
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
Der skal uvilkårligt penge til at gøre verden grøn, uden bliver det nærmest umuligt. Tror faktisk ikke at det kan lade sig gøre uden, bare min personlige mening.
Vil vente og se hvad regeringen kommer med af udspil, er jo desværre kun et vildt gætteri uden deres udspil.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
hvis de fodhøjede den grønne afgift til det de ønsker. Så er det billigere at tage en taxa hver gang man bruger bilen.
Lad biler kun være for dem der har et reelt behov.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
Det er ingen grund til at male fanden på væggen allerede. Vi kan kun gætte.
Vi kommer nok ikke udenom at priserne stiger på hvilken som helst måde.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Det var et svar til Casper G's forslag, omkring man skulle betale afgift efter hvor mange km man kører.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Kender flere der ikke gider lave sort arbejde fordi de ikke mangler penge. Men hvis de skal finde 500-800kr mere om måneden for at befordre sig, så tror jeg mange vil overveje lige at lave et bremse skift eller 2 om måneden og få dækket tabet hjem. Og nå man alligevel er gået igang så kan man jo skifte en toppakning og svejse et panel. (Andre effaringer = andre opgaver naturligvis) Og vupti så er sort arbejde pludselig blevet en meget udbredt ting igen.
Blogger
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
I området jeg bor i, bor der ca. 7 mio. mennesker, altså lige lidt mere end i DK. Og her er der betaling på alle broer og betaling en del steder i det yderste (venstre) spor på motorveje i myldretiden.
Broerne fungerer meget som man kender fra eks. Storebælt, der er dog kun betaling den ene vej. Den anden vej er gratis. På en del motorveje er der betaling, så hvis man er alene i bilen, kan man få lov til at køre i dette pendlerspor, mod at betale for den distance man kører.
Det giver en ret stor fordel at køre i det pendler/betalingsspor, da der er færre biler i det spor, så man kommer hurtigere frem. Da jeg pendlede sparede jeg ca. 45-60 minutter hver dag, og det kostede 60-70 kr. dagligt, hvilket jeg gladeligt betalte. Elbiler er dog fritaget for betaling.
Betaling på broer og motorveje indbragte i 2019 ikke mindre end 4.800.000.000 kr. Og det var altså baseret på et befolkningstal på ca. 7 mio. mennesker. Og en stor del af det beløb er fra folk som frivilligt vælger at betale for at køre i et hurtigere spor, fremfor at køre i det gratis spor.
Det synes jeg er en federe model end bare at skrue op for afgifter og skatter.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
1 model 500.000 lav emosionsbiler
2 model 600.000
3 model 750.000
4 model 1.000.000 frem til 2030.
Danmarks bilpark, svarer el biler kun til 1,5% og hybridbilerne kun 0,1%. Resten er jo benzin og diesel bilerne selvfølgelig.
Synes de knap 10 år er alt for kort tid til at det kan realiseres, hvis det overhovedet kan realiseres.
mar 2020
Følger: 31 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 131
For slet ikke at snakke om elnettet
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 125 Annoncer: 21 Emner: 39 Svar: 309
Desuden tror jeg absolut heller ikke vores vejnet overhovedet er udviklet til en lignende løsning - hvor mange vejbaner har I?
Blogger
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Men især ind mod København kunne man sagtens gøre det. Mener der er op til 6 spor på nogle af motorring vejene.
nye grønne afgift stigning