{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye grønne afgift stigning
  • #1   6. sep 2020 Så må du skifte til en nyere. smiley

  • #2   6. sep 2020 Bare kør videre... hvis din bil blir/er værdiløs, slipper du jo for fremadrettet at ta værditab.

  • #3   6. sep 2020 Vi har en nyere diesel, som bil 2 - steg den fx 3.000,- årligt eller noget, ville det gå mest ud over andre - for så ville vi bare bruge 3.000 mindre på andet forbrug..

  • #4   6. sep 2020 Ifølge artiklen står der da ikke noget om forhøjede registreringsafgiter?

  • #5   7. sep 2020 Han skriver også grønne afgifter i overskriften.

    De ældste og mest forurenende dieselbiler bliver mindre værd, fordi de ved udsigten til strammere regler og større afgifter simpelt hen bliver mindre attraktive at eje.


  • #7   7. sep 2020 jeg går nu nok ikke af med mine to gamle osende diesel biler. måske skal jeg give dem begge lidt ekstra på pumpen bare for at kompensere lidt smiley

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
    #8   7. sep 2020 De må sgu se at få gang i nogen ordentlige alternativer til elbiler hvis de bliver ved at sætte prisen op på de gamle og store dieselbiler. Hvad er der lige til dem som mangler en varevogn eller en 4x4 fordi man ikke lige bor inde en kbh hvor der bliver ryddet sne og fejet for en? Dem som har en sund fritidshobby kan ikke købe en gammel patrol til at trække en trailer, eller en gammel sprinter til at smide crosseren op bag i, hver lørdag, uden at blive sønder kneppet.

    Det er nok fordi det er det nemmeste sted at hente pengene, til alt deres andet pis. Og hvis folk så bliver tvunget til at købe en ny, får de jo 180% i afgift.


  • #10   7. sep 2020 Det mest fair ville da være at man betalte afgift ud fra hvor langt man kørte om året

    Det giver jo ingen mening at en aygo der køre 15.000 km om året skal betale mindre i grøn afgift end en gammel diesel som måske køre 1000 km om året


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
    #11   7. sep 2020 Man kan da hæve skatten? Og så lade de fattigrøve være som gider køre i en gammel dieselspand.

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
    #13   7. sep 2020 Martin, og man fjerner igen lysten for at bo på landet?

    Den med at betale for kilometerne er bedre, men det lyder som svært at styre.


  • #15   7. sep 2020 Brian< km tallet bliver registreret ved syn, så man kunne vel godt lave et system ligesom med skatten, hvor man har en forskudsopgørelse, og så en opgørelse over km ved syn, der så reguleres til det reelle km-tal.

  • #16   7. sep 2020 Det er er forskruet diskusion... hvorfor burde man betale 100 eller 180% afgift når man køber bil -
    Hva betaler en tysker, svensker, franskmand osv..
    Det må bunde i noget misundelses halløj


  • #17   7. sep 2020 På den ene side kunne vores nuværende regering godt finde på at hæve afgiften 1. De er meget glade for at bruge andre folks penge og ved en øget indtægt i fælles kassen kan de bruge endnu mere. 2. De vil undskylde sig med at det er for klimaet og miljøets bedste

    På den anden side så er det et emne der vil berøre mange af deres vælgere og dem vil de helst ikke straffe.

    Ville ikke undre mig at der kommer.
    Miljøzoner for hvidplade biler,
    At der kommer road pricing og en stigning i ejerafgiften.
    Folk skal helst ikke havde et liv ved siden af arbejdet, der skaber bare glæde og trang til mere frihed og det kommer der ikke flere skattekroner i kassen af.


  • #18   7. sep 2020 #13
    Du betaler i forvejen for dit forbrug via slid på bilen og brændstof afgiften.

    Det er typisk for de venstreorienterede at regningen altid skal pålægges de onde onde biler der skaber mobilitet, glæde og sammenhæng i vores land.


  • #19   7. sep 2020 I dk ville man været et svin af rang - hvis man fx. kørte rundt i en ford f-150. I us er det den mest solgte bi.


  • #20   7. sep 2020 #16
    Du kan sige/skrive det en milliard gange og du får intet ud af det. Der vil altid være billigere i største delen af verden mht. Bil priser.
    Selvfølgelig er man som dansker misundelig på f. Eks tyskeren der kan købe bil billigere end vi kan men til hvilken nytte? Det ændrer sig højst sandsynligt ikke i vores levetid.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
    #21   7. sep 2020 Det er jo det jeg prøver at formulere. Det er vores velstandssamfund som skal finanseres. Men det nemmeste sted at ligge det på, er bilerne.
    De har jo også forsøgt at ligge det på brænde til opvarmning, fordi uha, tænk at nogen kan opvarme sit hus uden at der er afgift på.

    Man kan ikke undvære en bil, medmindre man bor inde i en storby. Men hvis der kommer afgift på mælk, slik, rugbrød. Så køber man det jo i tyskland eller æder noget mindre.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
    #22   7. sep 2020 Daniel R. Hvis jeg selv skal styre hvor meget afgift jeg skal betale, ved at nogen aflæser min kmtæller. Så kan jeg godt finde ud af at få den stilt tilbage. Det vil jo medføre en masse fusk.
    Så skal der da sidde en gps i bilen som ikke kan fjernes, men den skal jo så monteres, og den kan jeg også finde ud af at sætte over på min cykel som ikke rør sig 100km.


  • #24   7. sep 2020 Hvis afgiften skal sættes efter hvor langt man kører årligt. Så bør der indføres en mindstegrænse på 10.000 km kørselsbehov før man må købe eje bil. For ellers har man ikke behov for en bil.
    For hvorfor genere dem der køre langt, de betaler mere i afgifter på benzin/diesel i forvejen.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
    #25   7. sep 2020 Martin P. Tror du har fundet den mest retfærdige model, Gps og 1 års ubetinget til dem der fusker.
    Men hvor skal staten så få penge fra? Det er jo en skjult skat der her. De skal have penge kradset ind, og enten bliver det i form af dem som betaler for at køre i en gammel bil, eller dem som betaler afgiften på en ny.
    Hvis den med gpsen blev en realitet, vil den jo så komme til at koste 10.000,- at få monteret.


  • #27   7. sep 2020 Brian S
    Der er ingen skjult skat/afgift, den bliver højere ud fra de modeller den kommusion er kommet frem med. Nu kommer det så an på hvad regeringen vælger.


  • #28   7. sep 2020 #24
    Hvorfor har man ikke ret til bil eller ulogisk at have bil når man kører under 10.000 km om året?


  • #29   7. sep 2020 synes det er underligt at man er så hårdt ude efter dieselbiler, altså jeg ved at min benzin bil fra 00 sviner mere end en diesel bil fra 15, men det åbenbart ligemeget. men altså det er bare grund nr 99999 til at flytte fra det her lorte land af afgifter og lovgivnings dengser

  • #30   7. sep 2020 Måske lidt ekstremt at flytte fra sit hjemland pga afgiftsændringer.

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
    #31   7. sep 2020 Det er jo ikke pengene der gør verden grøn og dejlig. De vil jo straffe mennesker økonomisk indtil de får deres vilje. Og jeg ser det som et ultimatum enten betaler du eller også køber du en bil der sviner mindre?? Martin det var logikk https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nyt-forslag-kan-koste-bilejere-79.400-kroner/8280534en.

  • #33   7. sep 2020 Brian S
    Der skal uvilkårligt penge til at gøre verden grøn, uden bliver det nærmest umuligt. Tror faktisk ikke at det kan lade sig gøre uden, bare min personlige mening.
    Vil vente og se hvad regeringen kommer med af udspil, er jo desværre kun et vildt gætteri uden deres udspil.


  • #34   8. sep 2020 RM
    hvis de fodhøjede den grønne afgift til det de ønsker. Så er det billigere at tage en taxa hver gang man bruger bilen.
    Lad biler kun være for dem der har et reelt behov.


  • #35   8. sep 2020 #34
    Det er ingen grund til at male fanden på væggen allerede. Vi kan kun gætte.
    Vi kommer nok ikke udenom at priserne stiger på hvilken som helst måde.


  • #36   8. sep 2020 RM
    Det var et svar til Casper G's forslag, omkring man skulle betale afgift efter hvor mange km man kører.


  • #37   8. sep 2020 Hvis de hæver ejerafgiften og brændstof afgiften vil mange nok begynde at lave sort arbejde ved siden af deres job for at kompensere.
    Kender flere der ikke gider lave sort arbejde fordi de ikke mangler penge. Men hvis de skal finde 500-800kr mere om måneden for at befordre sig, så tror jeg mange vil overveje lige at lave et bremse skift eller 2 om måneden og få dækket tabet hjem. Og nå man alligevel er gået igang så kan man jo skifte en toppakning og svejse et panel. (Andre effaringer = andre opgaver naturligvis) Og vupti så er sort arbejde pludselig blevet en meget udbredt ting igen.



  • #38   9. sep 2020 Jeg er egentlig tilhænger af roadpricing, hvis det gøres rigtigt.

    I området jeg bor i, bor der ca. 7 mio. mennesker, altså lige lidt mere end i DK. Og her er der betaling på alle broer og betaling en del steder i det yderste (venstre) spor på motorveje i myldretiden.

    Broerne fungerer meget som man kender fra eks. Storebælt, der er dog kun betaling den ene vej. Den anden vej er gratis. På en del motorveje er der betaling, så hvis man er alene i bilen, kan man få lov til at køre i dette pendlerspor, mod at betale for den distance man kører.

    Det giver en ret stor fordel at køre i det pendler/betalingsspor, da der er færre biler i det spor, så man kommer hurtigere frem. Da jeg pendlede sparede jeg ca. 45-60 minutter hver dag, og det kostede 60-70 kr. dagligt, hvilket jeg gladeligt betalte. Elbiler er dog fritaget for betaling.

    Betaling på broer og motorveje indbragte i 2019 ikke mindre end 4.800.000.000 kr. Og det var altså baseret på et befolkningstal på ca. 7 mio. mennesker. Og en stor del af det beløb er fra folk som frivilligt vælger at betale for at køre i et hurtigere spor, fremfor at køre i det gratis spor.

    Det synes jeg er en federe model end bare at skrue op for afgifter og skatter.


  • #39   9. sep 2020 Det er nogle vilde tal kommissionen kommer frem med/til i de modeller.
    1 model 500.000 lav emosionsbiler
    2 model 600.000
    3 model 750.000
    4 model 1.000.000 frem til 2030.
    Danmarks bilpark, svarer el biler kun til 1,5% og hybridbilerne kun 0,1%. Resten er jo benzin og diesel bilerne selvfølgelig.
    Synes de knap 10 år er alt for kort tid til at det kan realiseres, hvis det overhovedet kan realiseres.


  • #40   9. sep 2020 Enig, de kan ikke forvente at over 90% af bilparken er udskiftet efter 10 år

    For slet ikke at snakke om elnettet


  • #41   10. sep 2020 Carsten< ja det er en rigtig god metode de bruger der, men den slags kan man aldrig få indført herhjemme, fordi alle er opdraget af staten med, at hver gang der skal ske noget nyt, så skal vi allesammen være med til at bidrage, og dermed er der ikke plads til valgfrihed i de løsninger.
    Desuden tror jeg absolut heller ikke vores vejnet overhovedet er udviklet til en lignende løsning - hvor mange vejbaner har I?


  • #42   10. sep 2020 Daniel, antal spor på motorveje med betalingsspor er minimum tre i hver retning, dvs. et betalingsspor og to gratis spor. Nogle steder er der flere spor end tre, men det er det mindste jeg har set. Generelt er der ikke betalingsspor på de mindre motorveje, jeg har ikke set det på to-sporet motorveje endnu.

    Men især ind mod København kunne man sagtens gøre det. Mener der er op til 6 spor på nogle af motorring vejene.


Kommentér på:
nye grønne afgift stigning

Annonce