{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
269 visninger | Oprettet:

Passat 1,9 tid 2001 mister kræfterne {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en Passat (ikke den i mit galleri)

Det en 1,9 TDI fra 2001
Igår på vej hjem mistede den alt kræft på motorvejen og kunne lige holden den på 80-90km/t kørte ind på en rasteplads og slukkede bilen og tændte den igen og så kørte den på fuld drøn igen som altid
Hvad kan det være ?

Er sku lidt bange for det noget med turboen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passat 1,9 tid 2001 mister kræfterne
  • #2   3. nov 2020 den gik i nødsystem så er det den mister turbo trykket og den bliver helt død. start med at kigge alle vacum slanger igennem for utæthed, til n75 ventil og ventiler til egr og stop spjældet. tjek også de plastik vacum slanger der går rundt om motoren. der kan blive slidt hul i dem også tjek også at vacum dåsen armen kan bevæge sig frit til de variabel vinger i turboen. når alt det er tjekket ud så tjek også der ikke er flækket en tryk slange fra turbo til intercooler, og fra intercooler til indsugning. da de slanger også kan flække, plus tjek stik og ledninger til n75 vacum magnet ventil er i orden. og det samme til de to andre magnet ventiler. er alt det i orden som er de mest normale fejl, så sat tester på den og udlæs fejl og se om der er defekt sensor eller n75 ventil. grunder til jeg siger du skal gå alt igennem først inden du sætter en tester på. er vis der er hul i en vacum slanger eller tryk slanger, eller stik ledning der er knækket. så kan det give falsk fejl på divs sensor og magnet ventiler. så mange tit skifter helt uden grund hvor fejlen var en af de andre ting. så gå alt visuelt igennem først.

• #3   3. nov 2020 her er et vacum diagram over din motor. så kan du også tjekket alle vacum slanger sidder hvor de skal, da jeg har set en del der har været monteret forkert.

profilbillede
  • #4   3. nov 2020 Mange tak for svar jeg tjekker op på det smiley

• #5   4. nov 2020 9 ud af 10 gange hvis sådan en mist er træk underacceleration/belastning, så det turbo vnt der hæmger.. Den sidste ud af 10 er den andre ting foreslået

• #6   11. nov 2020 Tak for hjælpen gutter
    Det var nok med en ny Egr
    Bilen triller som ny igen smiley

• #7   12. nov 2020 Og tak fordi du melder tilbage med fejl"
    God stil

Kommentér på:
Passat 1,9 tid 2001 mister kræfterne

Annonce