860 visninger
|
Oprettet:
Job som chauffør B-kørekort. {{forumTopicSubject}}
Hej Bg.
ville bare høre om der er nogen som har nogen fif til hvordan man kommer ind i den branche som chauffør/kurer til B-kørekort.
jeg har prøvet en masse forskellige jobs men det at køre dagen lang er lige mig men synes det er så svært at finde noget der er chauffør til b uden det er pizza bud ;D
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
Så har du steder som bring og et par andre ny tilkomne, men jeg tror det er ca samme koncept som Nemlig, at du tager alt risikoen etc.
Post nord bruger klassisk ansatte.
Jeg har selv kørt som chauffør for 25+ år siden, der kørte jeg for Opel (Oluf Svendsen), først som ferie afløser og senere i tror det var 6-12 mdr som afløser i forbindelse med noget langtidssygdom hos den normale chauffør.(Hentede reservedele og fordelte dem imellem afdelingerne).
Tror desværre at mange har udliciteret kørslen til fragtfirmaer.
Så vil du være ansat chauffør i nogenlunde almindeligt firma ville jeg lede efter firmaer hvor der må være en del transport imellem afdelinger eller lign.
Eller acceptere at forsøge sig som selvstændig vognmand. Det sidste er jeg ikke helt overbevist om er en skide god ide desværre. Der er for mange om budet
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 851
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Der er kommet nye regler omkring kørsel med varebiler, så der nu skal noget uddannelse til. Du kan eventuelt kontakte dit lokale AMU center for vejledning
Løsningen med selvstændig vognmand for en pakkeleverandør synes jeg ikke er særlig attraktiv. Og flere og flere firmaer går desværre den vej, da det klart er billigst for dem
Du kan jo se på kassebilerne der kører rundt i dit område, også tage fotos af CVR. Så kan du kontakte nogle af de firmaer der kører i dit område, eksempelvis engros salg af varer, FTZ, små lokale butikker, leveringer af ældremad osv
Alternativt kan du jo overveje at få kørekort kategori C, det kan give nogle andre muligheder. Skraldemand, godstransport, slamsuger, containerservice og lignende
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Men her i hovedstadsområdet findes der både 3x34 og Mini Trans
Der er masser af kassevogne og Alu kasser
De fleste er dig selvstændige vognmænd
Men der findes altså også nogle vognmænd som har flere biler så de har chauffører ansat
Aner ikke hvad lønnen er men forvent ikke at blive millionær på det
Du kan også tage taxa kursus og kører taxa
Ved godt det er stilhed i den branche lige nu
Men inden du får kursus så er landet vel igang igen
Men skal du “skolevejen” så Overvej C kortet
Held og Lykke med jobjagten
Job som chauffør B-kørekort.