840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Oplæring i mekanik Oplæring i mekanik

Goddag de damer og herre. Min stigende interesse en for biler har gjort mig virkelige nysggerife på hvordan den mekanisk fungere og jeg kunne godt tænke mig og få dybere indsigt i det . Så ville høre om der var nogen her på Fyn som lavede deres egne biler som hoppy og som havde tid og lyst til og oplære en ung gut som mig til selv og fikse egen bil m.v.

Tak på forhånd ?

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oplæring i mekanik
  • #1   11. jul 2021 Køb dig en gammel bil til et par tusinde og lav den. Der er altid noget at fikse. Ingen vil lære dig op gratis. Det er tidskrævende og belastende.

• #2   11. jul 2021 Jeg har ikke nogen garage. Ved du om man kan leje sådan en?

• #3   11. jul 2021 Det er mere nødvendigt med værktøj end en garage.

• #4   11. jul 2021 tag grundforløbet som mekanikker? så får du en god basis viden smiley

• #5   11. jul 2021 Man kan lave det meste ude på vejen - dog ikke skifte udstødning, katalysator og den slags. Bare se hvad de gør i lande uden for Europa.

• #6   11. jul 2021 Men jeg formoder at du i din alder allerede har en uddannelse?

• #7   11. jul 2021 Er uddannet ingeniør så kan ikke bare lige tage en anden uddannelse ved siden af mit arbejde.

• #8   11. jul 2021 De fleste kommunale aftenskoler har en eller anden form for motorlære på programmet.

Det koster som regel gratis eller næsten gratis .

For 134 år og en madpakke siden deltog jeg selv i sådan et kursus, men det var dengang man skulle lære at skifte og justere patiner og betjene en tændingspistol. Jeg tænker der er kommet andre ting på programmet i 2021 ?

• #9   12. jul 2021 #7
    Hvis du er uddannet ingeniør, så lad andre lave din bil......du kan sikkert en masse på papir, men intet brugbart i praksis smiley

eksempel:

Hej jeg er den nyansatte der skal starte her i dag.

Mester: Du kan tage kosten derhenne og starte med at feje
    Den nyansatte,: jamen, jamen, jeg er jo ingeniør
    Mester: undskyld, nu skal jeg vise dig hvordan man gør....

• #10   12. jul 2021 Ikke maskine ingeniør ?????????????????????????

• #11   12. jul 2021 Hvad vil du gerne lære?

• #12   12. jul 2021 #11

Måske starte med at: i dag skal vi høre om topnøglen og hvad sådan en underlig tingest kan bruges til. Hvis det bliver alt for kompliceret, så kan du gå et par skridt baglæns og starte med skruetrækkeren smiley

• #13   12. jul 2021 Ved du ikke hvad en topnøgle er? I så fald, så køb en - så er du allerede 80% i mål.
    Men hvis du ikke kan forklare hvad du vil lære/vide, så er det heller ikke nemt at hjælpe dig.

• #14   12. jul 2021 #13

Hvad del af det jeg skrev var det du ikke forstod?

• #15   12. jul 2021 #14 Satans til folk uden profil billeder - i ligner alle hinanden! Troede du var OP, min fejl smiley

• #16   13. jul 2021 Vil give de andre ret i at en gammel brugtbil og så noget anstændigt værktøj (bare et trin over det allerbilligste). Bruger man det mange gange kan man tillade sig at købe noget kvalitet efter nogle år.
    Jeg har gjort sådan og har efterhånden det meste udstyr jeg behøver. Er så heldig at have egen garage, og jeg har efterhånden fikset ca alt på mine biler.
    To ting jeg mangler at få under kontrol: Svejse godt... jeg stinker til det. og Avanceret motor renovation. Jeg er pt stoppet ved topstykket, jeg er ikke super komfortabel ved at få timingen på plads igen bagefter.
    Men skifte motor, gearkasse, udstødnining, undervogns komponenter, benzintank, ca alt i undervogn selv reparere et smeltet ledningsnet har jeg fået til at virke.
    Og alt mit er gjort på fliserne uden foran min garage, med stumper og værktøj stående i garagen.
    Reelt set er det bare rart at have en plads man kan stå på, hvor bilen kan blive en weekend eller to, hvis man kikser noget eller mangler stumper.

Tro på dig selv, og tag det et trin af gangen. Det gjorde jeg og både biler jeg jeg lever stadig smiley

• #17   13. jul 2021 YouTube er et godt forslag
    Div. forums, på engelsk, men det kræver, du ved, hvad du gerne vil vide mere om. Jeg har lige undersøgt omkring og fundet data på tændingen til lillebrors knallert, så jeg kan hjælpe ham med at fejlsøge på den: https://www.pedparts.co.uk/blog/piaggio-ignition-fault-finding

Forvent du skal bruge rigtig mange timer på projektet.
    Jeg er selv tømrer, men er selvlært i det meste mekaniske på cykler, knallerter, crossere, biler, landbrugsmaskiner etc.

• #18   14. jul 2021

profilbillede
  • #19   14. jul 2021 Ved at eks DTU har et foreningsværksted for ingeniører
    Men ville klart støve YouTube igennem for gode video'er.
    Engineering explained. Donut media. Humble mechanic og andre lavet godt indhold der giver en god viden om mekanikken og hvordan det hænger sammen

Kommentér på:
Oplæring i mekanik

Annonce