{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Internet hastighed test Hiper m. flere {{forumTopicSubject}}

Har fået tilbudt 1000/1000 til 249 ved Hiper og har i den anledning testet hastigheden på vores nuværende, den viser 60/120 ved de fleste udbydere, men Fastspeed der viser den 20/120, alle sites er blevet testet 3 gange og det giver samme resultat.
Der er testet trådløst med vores standard router fra Ewii.

Nogen som har tips til de udbud der er lige pt, eller andet af interesse for emnet?

Vi har ingen problemer lige pt, men hvem vil ikke gerne have mere hastighed for de samme penge smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Internet hastighed test Hiper m. flere
  • #1   4. sep 2021 Har 1000/100 Mbit fra hiper og når jeg vælger 5gz wifi så kan den kun downloade med 250mbit

profilbillede
  • #2   4. sep 2021 Altså du får ikke 1000/1000 på wifi, slet ikke med diverse standart leverede routere.
    Skal du godt op i hastighed på wifi skal du investere i noget der er markant bedre.
    Om det hedder det ene eller det andet er ret ligegyldigt, bare hold dig fra Stofa / Norlys.
    Selvom de mange steder anvender samme fiber, så lykkedes det dem alligevel at levere et markant ringere produkt.
    Jeg har fra Kviknet.dk men giver lidt mere for en 1000/1000, men det fungerer til gengæld også, naboen har på samme fiber fra Stofa, og det er til rotterne.

• #3   4. sep 2021 Ikke kun en router men om telefonen, computeren også kan trække den hastighed.. smiley

• #4   4. sep 2021 Husk nu på at det er OP TIL 1000/1000 og KUN ved en kablet forbindelse hele vejen fra router og ind i din computer.

Hvordan har du testet din nuværende udbyder... er det kablet eller wifi?
    og har du lige genstartet computeren inden test således der ikke kører nogle baggrundsprogrammer som kan give mindre resultat?

Som de også skriver så skal der tages hensyn til din afstand til deres central ude hvor du bor.

Jeg har en 500/500 hos Fibia / waoo og den trækker via kabel
    1 ms ping - 477 down - 512 up
    når jeg kører wifi på samme computer så trækker jeg via 2,4 ghz ca det halve i hastighed og med 5 ghz stort set det samme som ved kabel
    Men i Fortnite har jeg problemer med at køre 5 ghz så derfor kører jeg altid kablet forbindelse hvilket også anbefales smiley

• #5   4. sep 2021 På wifi trækker mit sådan her, det kan man ikke klage over.

profilbillede
  • #6   4. sep 2021 Wifi som jeg skriver i trådstarten, ping var på 25.
    Jeg skal på intet tidspunkt have kabel i min bærbare, så går fidusen jo lige som af at være bærbar, men min søn har kabel på hans stationære.
    Målingen er foretaget på min Lenovo W541.

• #7   4. sep 2021 Jeg har også en bærbar men der hvor den står er den 99,99% af tiden og derfor har jeg kabel i min - hvis du selv sidder samme sted og arbejder hver gang kan man jo uden problemer have et kabel liggende som man kan smide i hvis man har behov for en mere stabil forbindelse.

Men prøv for sjovt at sætte din bærbar til hans kabel og se hvad hastighed du så får ud af det. Det vil under alle omstændigheder give et mere retvisende billede af jeres internetforbindelse hos nuværende udbyder

Det er ikke helt til at sammenligne resultatet hvis du bruger hans maskine - for dels er den nyere og dels har den også anden hardware

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #8   4. sep 2021 Wifi og især wifi5 har problemer med at trække igennem de selv tyndeste forhindringer. Pap, glasvæv, maling og hvad der kan være imellem trækker alt sammen farten ned, bølgelængden, hvilket også er grunden til at man aldrig anbefales at teste farten på nettet via wifi, men kun kablet, og når det er 1000mbps, så skal der også korrekte kabel til, cat5e eller bedre, ellers rammer man begrænsningen i selve kablet.
    Ps wifi5 har en teoretisk fart op til 1300mbps, men kræver at alt er perfekt, både sende udstyr, modtager, afstand og ingen forhindringer

• #9   4. sep 2021 I teorien er der leveret 1000/1000 til dit vægstik/fibertwist. Alt hvad der sættes efter er som en prop. Dit er dog i den lave ende.. Jeg arbejder med fiber og vi måler for det meste 800-1000 hos kunden på fiberen

• #10   4. sep 2021 Vi har en 100/100, ikke en 1000/1000.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #11   4. sep 2021 Ok, 100 er grænsen for cat5, så prøv med det i, så kommer du nok til at ligge omkring den fart de påstår

• #12   5. sep 2021 Hurtigt net er dejligt, men den der sender skal også have hurtigt net, hvis du sidder og kigger på Youtube el lign, og deres server kun sender ud med 500Mb, og du har 1000Mb bliver det jo ikke hurtigere af at få en hurtigere hastighed, du vil jo stadig modtage 500Mb samt at computeren også skal være tiptop får at få den bedste oplevelse.
    Hvis man er mange og teenageren sidder og downloader konstant er det en fordel.

• #13   5. sep 2021 Cat 6e kan lige klare 1000. Over kort afstand og hvis der ikke er nogle knæk/bøjninger på.. Så gerne en højre cat. Som sagt alt efter nedsætter din hastighed. Ved godt du ikke har 1000. Men det er jo det du tænker at få..

• #14   5. sep 2021 Vi giver 299 for 100/100, det er jo helt i skoven når vi for 229 kan få 1000/1000.

• #15   5. sep 2021 Du kan få op til 1000/1000

Men ja uanset hvad så er det 70 mindre pr måned som man så kunne bruge på noget andet smiley

• #16   5. sep 2021 Har du tjekket den nye www.jetnet.dk eget af fastspeed?

• #17   5. sep 2021 Jetnet 299 for 1000, 269 for 500 og 229 for 100, via Ewii som er den udbyder vi har nu.
    Så vi kan gå 500 i stedet for 100 og spare 30 kr pr måned, bedre end ingenting.

Kommentér på:
Internet hastighed test Hiper m. flere

Annonce