Jeres mening {{forumTopicSubject}}
Læste lige en artikel på bt.dk
I løbet af årets første seks måneder er der givet 14.028 klip i kørekort for bilisters ulovlige brug af mobil.
Den 1. juni 1998 blev det forbudt at tale i håndholdt mobiltelefon, under kørsel.
Helt seriøst hvad F….. sker der lige for det danske folk ???
Det er over 20 år siden det blev forbudt ?
Alle nye telefoner leveres oven i købet med “ørebøffer”
Mange nye biler har Bluetooth og stadig væk over 14.000 på 6 måneder
Er danskerne bare ved at være nogle idioter eller egoistiske folkefærd som kun tænker på sig selv ???
Jeg er dybt rystet over at der efter mere end 20 år stadig er så mange som bliver taget for det ulovlige så tør jeg slet ikke tænke på hvor mange der rent faktisk gør det i hverdagen uden at blive “knaldet”
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 870
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
men jeg ser til gengæld ofte folk der sidder og glor ned i telefonen for at svare på sms, tjekke mail, facebook og lignende. Der skal ikke være optræk til kø før telefonerne kommer frem hos en stor del af bilisterne
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 974
Danskere er generelt meget egoistiske i trafikken da jeg tit møder bilister der bare kører ud foran en, parkere voldsomt uhensigtsmæssigt, kører konstant i venstre spor så snart de har chancen, laver u vendinger rundt i et sving for fuldoptrukket og nægter at lade folk komme ind foran hvis man overhaler eller ved reglen for sammenfletning.
Har lige været i Frankrig hvor trafikkulturen nå er LANGT bedre end i dk og ingen taler håndholdt!!!
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Er der noget andet, du er dybt rystet over? Eller måske chokeret?
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Ja jeg er faktisk lidt rystet eller chokeret over at 14.000 har fået klip for noget som har været ulovligt i over 20 år og 14.000 er kun dem som er opdaget
Syntes faktisk det siger en del om danskernes trafik moral
Men man kan måske ikke forvente andet når 98-99% af alle danskere mener de er bedre end alle andre i trafikken det vel sådan det er
Når folk betjener diverse skærme i bilen enten navigation eller andet så tager det faktisk fokus fra kørslen
Det er vel ikke uden grund at der er en kampagne der hedder
KØR BIL NÅR DU KØRE BIL
Hvor meget koster diverse ulykker samfundet hverdag med tilhørende forsinkelser for ALLE andre som vel også koster et eller andet
Tænk hvis den regning kunne sendes videre til forsikringstager så ville mange præmier sgu nok stige til betydelige højder
jan 2006
Jeg har virkelig lyst til affyre en seriøs dumflad til disse hjernedøde individer, som med et alvorligt ansigtsudtryk fortæller os, at det er så sygt farligt at tale håndholdt under kørslen - fordi DET TAGER VORES OPMÆRKSOMHED - uden at fortælle, hvorfor de egentlig mener, at en håndfri samtale skulle tage mindre af den selvsamme opmærksomhed? Vi kigger jo stadig på vejen, uanset om vi taler i håndfrit, eller håndholdt?
Hvis det er selve samtalen, som gør os uopmærksom, så er det sgu da det, de skal gå efter, og ikke om vi fører denne samtale med en eller to hænder på rattet - for ingen har forbudt os at køre med så mange, eller så få hænder på rattet, som vi selv lyster...
dec 2020
Følger: 14 Følgere: 104 Emner: 26 Svar: 251
jan 2006
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 870
jan 2006
Hvem kører med én hånd på rattet til sin køreprøve??
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
1. Menneske ret idioter.
2. Færdsels afdelingen er den eneste del at politiet der laver noget.
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 156 Svar: 6.382
Alle nye telefoner leveres oven i købet med “ørebøffer”
Så er jeg da blevet snydt med de 3 sidste telefoner jeg har købt - 2 x Samsung og 1 x Motorola for ingen af dem blev leveret med nogen form for hørebøffer...
jan 2006
Er du så ikke også DYBT RYSTET?
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
Jo helt vildt
ironi kan forekomme
feb 2020
Lige netop det er også fuldstændig sindssyg og utilgiveligt
Mener seriøs at kørsel i påvirket tilstand skal straffes meget hårdere
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.525
jan 2006
Ok, er der så nogle forseelser, som du IKKE mener skal straffes hårdere?
feb 2020
Ja jeg syntes faktisk P-Bøderne gerne måtte være billigere og i København er vi lidt presset på antallet af pladser
Men nu har vi trods alt bestilt en Plug In Hybryd så må man jo parkere på el bil pladserne dog er de ikke fritaget for betaling men det gør nok livet lidt lettere i København at der bliver flere muligheder
Plug in hybrid er så også ligeså meget pga ændret kørselsbehov
jan 2006
Parkeringsafgift er slet ikke en straf...? Der er forskel på afgifter og bøder...
Når vi snakker bøder, så er mindstetaksten 1000,-.
apr 2004
Se nu kan private og offentligt p vagter udskrive en parkerings afgift.
Politiet kan også udskrive en parkeringsafgift, MEN politiet kan også udskrive en bøde for en parkering der er til fare for andre, eller hvis parkeringen spærrer for trafikken.
Det værste ved at parkere er ofte at huske hvor, når man forlader bodegaen i en ordentligt brandert kan det være svært at finde bilen.
jan 2006
Hvorfor tilslutter du så emnet, når det allerede er trukket langt nok ud?
Medmindre du er dum nok til at tro, at han mener, at bøderne for at holde til fare for andre, eller for at spærre for trafikken skal være billigere? Hvilket du tilsyneladende gør...?
apr 2004
dec 2020
Følger: 14 Følgere: 104 Emner: 26 Svar: 251
JEg har prøvet at forvilde mig ind i København - skulle til en koncert. Det kom jeg så ikke for blev stoppet af politiet. Og fordi vi var 5 unge i bilen (og de 4 passagerer drak øl og breezere, men de jeg sikkert også var ful så jeg blev anholdt, og sat detentionen, lige akkurat så længe at koncerten var slut øv. Hun er i øvrigt død siden så jeg kan ikke blot tage til en ny koncert.
Nå men de ville ikke give mig bilnøglerne før dagen efter, så efter en temmelig møgsommelig togtur (2 timer væk).... så får jeg så nøglerne og kommer hen til bilen...
Så har de krafedderme SELV parkeret den ulovligt og P-bøde på gg. Den endte vi så i retten med efter en del tovtrækkeri. Jeg vil sgu ikke køres juriidisk ansvarlig for politiets ulovligheder da.
Det minder mig også lige om dengang jeg fik en bøde for ikke at have hjelm på på scooter.... altså... jeg holdte stille WTF? nn ØDen kom så OGSÅ i retten og frafaldet.
apr 2004
Du har vel ikke en fætter der hedder Henrik Klud?
Jeres mening