{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Holder den i boligretten? {{forumTopicSubject}}

Holder den her for udlejer (for at få sat mig ud )?

- Jeg køber tit og mange ting, både til mig selv, familie, venner og til videresalg, typisk fra en af de her kinesiske sider. Det handler dog ikke om Kina, men min bolig ejer....

Som følge af ovennævnte har jeg en del papkasser "igennem" som helt alm husaffald...

Altså han mener jeg bedriver egenlig virksomhed herfra (har ikke momsnr elle noget) og derfor skal betale ekstra for affaldshåndtering.

Og JA jeg har en del Papkasser, men det er altså bare min hobby ? Skal folk så også have ekstra udgifter end de har i forvejn hvis deres hobby er fugle, eller strikkeopskrifter, eller madlavning ?

Jeg må vel have lig adgang til at smide ting ud som alle andre i begyggelsen har, uanset om det stammer fra Rent og skær pap, eller mdet ndbo som åtte være deri, eller hvad som helst andet. Sefæli ikke ting som kmeikalier batterisyre og slign

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holder den i boligretten?
  • #1   21. sep 2021 Kør du på lossepladsen med de kasser, så er den fis hurtig ude.

• #4   21. sep 2021 Kør det på genbrugspladsen, så er problemet med din udlejer løst .

• #5   21. sep 2021 Kør da på losseren smiley
    Nu nævner du ikke noget om hvad slags bolig du bor i. Men er det en lille opgang med flere boliger og du fylder papdelen op med det samme hver gang og de andre så ikke kan komme af med noget, så havde jeg som ejer osse taget fat i dig omkring det.

• #6   21. sep 2021 "Holder den her for udlejer (for at få sat mig ud )?"

"og derfor skal betale ekstra for affaldshåndtering."

Sætter han dig ud, eller vil have ekstra for affaldshåndtering?

• #7   21. sep 2021 Det er efterhånden en sjældenhed at møde en galleribruger med "så mange sjove" problemer.
    Man kan som beboer eller lejer jo altså ikke bare tage som en selvfølge at man kan komme af med alt affald blot ved at "sætte det fra sig".
    Har som husejer også en container til papir og par, her kan der altså ikke være ret mange papkasser i inden den er fuld.
    Herfor kører vi disse ned på genbrugspladsen, og putter dem i containeren til pap.
    Det er der en række folk der også foreslår dig at gøre, og det vil jeg også gøre. Du kan jo ikke forvente at din udlejer gider at håndtere din store mængde affald.
    Vi andre kan heller ikke bare sætte vores storskrald på gaden og forvente at "andre" blot håndterer det.
    Havde jeg en lejer der ikke selv kunne finde ud af den slags, så havde vedkommende også blevet bedt om at håndtere det selv, eller betale for ekstra renovation.

• #8   21. sep 2021 Han kan ikke blande sig i om du kører virksomhed eller ej og er du ikke moms registreret, så kan jeg ikke se hvordan han skulle kunne bevise at du gør? - men han kan blande sig i hvis du smider så meget skrald ud at det er til gene for de andre beboere.

Så ret ind, der er ingen grund til at være uvenner med sin udlejer over småting.

Mon ikke din hang til at købe fra kinesiske sider stopper med den nye toldordning.

• #9   21. sep 2021 Jake. Ikk sikkert der må drives erhverv fra det lejemål. Men må være meget sort omsætning, når pap bliver et problem

• #10   21. sep 2021 Det nemmeste er at køre ud på genbrugspladsen med dit pap, så er den skid slået

Derudover sø er der naturligvis nogle andre ting som udlejer måske tænker på.

Der kan stå i lokalplan eller grundejerforeningsvedtægter at der ikke må drives erhverv
    (Eksempel fra vores egen grundejerforening - der må ikke drives erhverv i parcelhuse på vejen undtaget er nummer 1, 9, 14 & 27 smiley ja lidt sjov formulering fra “gamle dage”

Derudover sø skal du selv huske at omsætter du for mere end 50.000 mener jeg grænsen er så skal du vistnok momsregistreres og derefter så vil der måske komme noget affaldsgebyr pga et CVR nr på adressen

Men igen kør på genbrugen med pap så bliver udlejer glad

• #11   21. sep 2021 Den udlejer ville godt nok ikke være glad for mig. Jeg køber stort set alt online, nogle dage er der 5-10 pakker fra Amazon og andre steder. Da vi boede i lejlighed var jeg altid træt af at skulle hente dem i postrummet, det er nemmere nu hvor vi er flyttet i hus. Så nu bliver de bragt til døren og min trækvogn er pensioneret smiley

profilbillede
Kommentér på:
Holder den i boligretten?

Annonce