{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Afgør væddemål: Bil uden kørekort ! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ven som hårdnakket påstår at man ikke må eje en bil uden at have kørekort (altså på nrplader i ens ejet navn).

Jeg påstår at det må alle sådan set, man må så bare ikke selv køre i den. (og ja man skal nok regne med at den bliver stoppet hver gang man kommer forbi en ANPG-politibil, men det bliver det jo ikke forbudt af.

Hjælp mig med at overbevise ham, der er 6 øl på højkant ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgør væddemål: Bil uden kørekort !
  • #1   28. sep 2021 Du har ret

• #2   28. sep 2021 Jeg har aldrig skullet vise kørekort, når jeg har indregistreret en bil...

• #4   28. sep 2021 Jubii:

Lige tillægsspørgsmål (jeg har dog vundet så)

Nu siger han i al fald ikke hvis man er under 18 år. Jeg købte min første bil 6 mdr før jeg blev 18, da jeg fik et rigtigt godt tilbud, også fik min far lov til at køre i den på job, i mod at hjælpe med at lave de småting der nu skulle laves på den.

Der mener jeg bestemt også den stod i mit eget navn, men måske husker jeg forkert ? Kan bare ikke huske noget om at omreg den da jeg så FIK mit kørekort, og nej jeg kørte ikke i min fars navn, det har han været imod fra dag ET.

PS hav in mente at det er 22 år siden, så der kan være sket ændringer i reglerne siden måske?

Jeg tænker det som måske kunne forhindre det er at man ikke kan gældsætte sig under 18 år (tænker her på forsikring og vægtafgift osv), omvendt kan en 16-årig sagtens forsikre en knallert (den er jo så dog forudbetalt, typisk et år af gangen).

• #5   28. sep 2021 Mente også det var næsten lige så Molbo-agtigt som min tidligere Svigermor:

Hun påstod hårdnakket at hvis man kører bag en bil (uden at øge eller mindske afstanden) så må den bil foran jo nødvendigvis køre hurtigere end en selv - ellers ville den jo ikke være foran ??"? *DOH*

• #6   28. sep 2021 Man kunne i hvert fald sagtens eje en bil som 12-årig ENGANG. Om det fortsat er sådan, er jeg ikke 100 % sikker på. Men jeg mener dog, jeg for nylig har læst, at man godt kan, hvis man har forældres samtykke til det.

• #8   28. sep 2021 I forlængelse af #7:

"Personer under 18 år kan ikke registreres som ejer, medmindre der foreligger en værges eller statsforvaltningens samtykke."

Det må på den baggrund konkluderes, at man godt kan, hvis forældrene giver deres thumbs up.

• Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.304
    #9   28. sep 2021 Det må man godt, det sker at folk der skylder penge væk til staten eller lign indregistrere en bil i deres barns navn så bilen ikke kan indgå i fogedsag eller inddrivelse

• #10   28. sep 2021 Ahhh dejligt, så har jeg dobbelt ret smiley

Mon han så gir 2 x 6 øller smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #11   29. sep 2021 2x6 øl?? arh det må være 2x24 smiley

• #12   29. sep 2021 Ja det synes jeg også, men nu er min ven på SU, og vil ikke ruinere ham totalt, vi ender nok med at dele de 2x 24 så gg

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #13   29. sep 2021 kender et par, som har bil, der er registreret i den enes navn, som har mistet kørekortet.

ulempen er, at hver gang en politibil med anpg, køre forbi, så bliver bilen stoppet formog se om den der køre, har kørekort

• #14   29. sep 2021 Hvis der er plader på bilen så kan man selvfølgelig filosofere over om han vil være i stand til at opholde den nødvendige ansvarsforsikring uden kørekort?

• #15   29. sep 2021 Mogens
    Det kan han uden problemer.

• #17   29. sep 2021 Det må være svaret på mit spørgsmål, omkring hvor vidt du har kørekort eller ej. Mange tak fuerzzz1!

• #18   29. sep 2021 Dennis GSI hvorfor har det par du kender gjort det sådan at det er den part som IKKE har kørekort som bilen er registreret til ?

Men altså politiet er ret dumme. Jeg stod engang til 3. (og sidste klip) da jeg blev taget i en fotofælde. Det var tydeligvist mig på det fremsendte billede, men vi blev enige om at det var min kæreste. Betalte seføli bøden for hende gg.

Så de kan ikke engang se forskel på en han eller en hun, selom jeg vil mene man tudeligt kunne se forskel på mig og hende gg. Fx har jeg ikke bryster eller langt hår smiley

Men de åd den og jeg sparede en betinget frakendelse smiley

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #19   30. sep 2021 #18
    det var/er ham der ejer bilen.
    da han mistede kørekortet.
    og ingen grund til at omregistrere den, bare fordi han mistede kørekortet.

bilen er jo lovlig og køre i
    den er synet og har forsikring.

der er bare registreret at ejeren ikke har kørekort.

Kommentér på:
Afgør væddemål: Bil uden kørekort !

Annonce