Dagens rant fra en sur gammel mand. {{forumTopicSubject}}
Der er altså noget galt med vores ellers dejlige land.
Hvorfor kan man ikke finde et sted hvor de bilglade kan være om aftenen.
https://www.bt.dk/samfund/tre-politikredse-maatte-saettes-ind-mod-500-biler-til-gaderaes-i-weekenden-vi
Hvornår har man sidst hørt at politiet har observeret mindst 500 biler ved bilka og derfor nu kontrollere alt og alle. Og jeg mener ned til sidste detalje giver bøder for det mindste der kan findes.
Hvorfor er det så forkert i det offentlige danmarks øjne at nogle af os kan lide biler og motorcykler.
Vi kan ikke få steder at være (findes vidst et enkelt i jylland nu), og der opstår bare en kedelig cowboy/indianer holdning. Og af en eller anden årsag skal der bare slås ned på det.
Skaf nu nogle simple baner med lidt beton værn, et godt stykke fra byen og lad dem have deres sjov. Det larmer klager naboerne, det er der sku også mange andre ting der gør. Koncerter sportskampe og mange andre ting larmer da også på underlige tidspunkter.
Ved fodboldt event kan folk smadre ting mens politiet kigger på, men biler der holder skal da tjekkes, for det er da noget forfærdeligt at gøre.
Jeg tror ikke længere at jeg helt forstår den verden vi lever i. Hvorfor er det så forkert at elske biler... vi betaler afgifter i hoved og røv for dem, hvorfor må de så ikke være her og kunne bruges.
dec 2020
Følger: 14 Følgere: 104 Emner: 26 Svar: 251
Altså de skal sefølig ikke være til fare for alm færdsel og børn osv.
Men så giv dem dog LOV fx Jyllandsringen, eller jeg ved også der er noget der hedder Racing center Roskilde....
Så kan de give den den gas der - men under kontriolllerede forhold
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Jeg tvivler ærligt talt, for hvis de ville, kunne de jo bare melde sig ind i en af de track day klubber der findes. Der er rig mulighed for at komme ud og køre lovligt.
Selv hvis det offentlige stillede baner til rådighed, tror jeg stadig det ville være mere populært at køre ulovligt race. Er det ikke en del af oplevelsen og kulturen?
Jeg regner selv med at køre 6-8 track days næste år, og jeg forventer det vil koste 6-7.000 kr. pr. gang. Hvis man vælger en dyr hobby, hvor man bruger mange penge på udstyret, må man vel også acceptere at der er en omkostning forbundet med det.
dec 2020
Jeg er bange for at du har ret ;/
Som ung kom jeg selv på den lokale "Striben" som var foran den lokale Dagli brugs. Ikke fordi jeg som sådan omsøgte det, men mange af mine venner var der bare når jeg kom forbi....
Senere flyttede vi det til rådhusets parkeringsplads lidt uden for byen da der generelt var bedre plads til flere biler osv.
Men altså man kunne åbne for muligheden for "gratis ræs i egen bil på bane", hvis det blot forhindrer 1 dødsulykke er det jo allerede der alle pengene værd?
Det er dog naturligvist svært at regne med ulykke som slet ikke er sket enddu, så man kan ikke sætte konkrete tal på.
Uanset er det langt bedre end en flok unge som "kører træk" på alm veje og gader !
dec 2020
Der er cykelsti 90 % af vejen. Alligevel blev jeg overhalet af en gammel dame som gik med rollator
Jeg overvejde et sekund at spænde ben for hende da hun kom i mod mig.... men gjorde det dog ikke
jan 2021
Følger: 12 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 437
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg kan godt forstå, det kan være mere spændende at møde op en mørk aften, hvor det hele er lidt mere "farligt" og tilmed gratis. Men så må man også være parat til at tage konsekvensen.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
Desuden er der en del der har fået bøder for at køre for stærkt da de kørte til og fra eventet ?
CITAT : "Senere på aften måtte politiet således også sende patruljer til Tommerup, Langeskov og Ringe samt flere rastepladser på den Vestfynske del af motorvejen E20. Politiet blev også flere steder på Fyn kaldt ud til fjernede vejbump." / CITAT SLUT .
Det er fint at folk bygger deres biler om, men når de sætter "smarte" sportsrat og sportssæder i bilen uden airbags, smider ulovlig Xenonlys på osv osv - så må de også tage konsekvensen.
Så længe et event foregår på et offentligt og ikke afspærret område så skal bilerne opfylde færdselslovens regler - det kan vi vel godt blive enige om ?
Vil man absolut vise sin bil frem der ikke opfylder de gældende regler må man smide den op på en trailer, og vise den når man når frem , eller deltage i de lovlige trackdays .
Jeg er også af den overbevisning at en hel del af spændingen ved at deltage i streetrace er at det er ulovligt .
Her er et eksempel fra England på hvor galt det kan gå hvis man bygger sin bil lidt for meget om ( ca 16 minutter inde i klippet ) https://www.youtube.com/watch?v=w27S5iZ9PP4
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
jun 2014
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Så børgenbrugspladsen eller ligne vel kunne bruges.
Jeg er klar over at betaling er et nogo, men så dyrt kan den smule asfalt og bunke beton elementer heller ikke være.
Måske kunne man tage 10% af brian bøderne og bruge dem til at bygge anlæg med.
Jeg ser det som modvilje, har selv syntes det var hyggeligt at være på striben i mine unge år. Stederne var altid ret nøje udvalgt, industri områder hvor der er meget lidt trafik og lagt til nogen man kan genere.
Givet at der er to problemer, der er et risiko element, men er der ikke også det i mange andre ting. Og så det kedelige problem at unge mennesker sviner ret voldsomt, men måske kunne man snakke med MCD og Coca Cola og få dem til at sponsere et oprydningshold. Det meste af skraldet er deres produkter anyways.
Synes bare det er trist at det offentlige søger "kamp" og ikke en løsning. Lidt ordnet må da være bedre end slet ikke ordnet som det er nu (undskyld til striben crew, jeg tænker her overordnet).
Og jeg kører selv trackday (når min bil ellers virker, så det er ikke så tit lige nu), men der skal man typisk rejse et par 100km, krydse en bro og så er det pludseligt mindre rart hvis bilen ikke lige kan køre hjem mere. (Der er næsten altid nogen som kan/vil hjælpe, men stadigvæk).
Indrømmet at der er en en del problembørn med et større egon end køre evner, men vil vi ikke hellere have dem i et industrikvarter, frem for inde i byerne.
sep 2020
Der er nok en årsag til at man kun stabler DHB på benene en enkelt gang om året ?
Det er med andre ord en kæmpe opgave at lave sådan et lovligt arrangement - og ja det koster kassen .
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Dette være sig både i en større industrikvarter hvor jeg en aften skulle ind på min arbejdsplads for at løse noget. Der var alt andet end velvilje til at forstå at området var en offentlig vej + en privat parkeringsplads. Det svineri der var der dagen efter var helt og aldeles rystende. Der var sorte streger over alt, flere steder var græs pløjet op, der lå MC Donals skrald og smadrede flasker samt cigaret skodder over alt.
Har også flere gange set hvordan de "fredeligt bilinteresserede" unge kører til og fra et såkaldt træf foran en Bilka butik. Fuldstændig hjernedød kørsel op opførelse i trafikken.
Igen et kæmpe svineri af mad emballage, smadrede flasker og skodder osv.
Kalder det en gang piveri, de skulle måske tage deres mor med til at rydde op efter dem.
Det er hverken det offentlige eller Politiet der søger en kamp mod dette, de klarer en stor del af de deltagende folk hel af sig selv. Der skal jo kun en lille del til at lave de sindsyge trafik situationer og svineriet.
Der er ikke mange af de deltagere der gad og deltage i noget der var arrangerer, for så ville de jo netop skulle betale noget, men de skulle ikke mindst så også indordne sig under nogen retningslinjer for sikkerhed og opførsel.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 910
Bor selv i Roskilde, og hver torsdag i sommerhalvåret, medfører træf på havnen, til en masse billarm, og motorcykler der leger Isle of man rundt om Roskilde..
sep 2020
CURLING GENERATIONEN !!!
jun 2014
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
https://www.avisen.dk/johnny-larsen-undskyld-greta_667708.aspx
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Når de unge på striben mødes til gaderæs så tænker de nok ikke over at en offentlig vej ikke er lavet til ræs i den udformning der er eksempelvis kantsten, sideveje, lygtepæle etc etc
En bane derimod har afkørselsarealer og sandkasser til at fange bilen og et sikkerhedshold med bemanding af slukningskøretøjer og ambulancer
Og denne diskussion omkring baner eller ikke baner til de unges ræs er og vil altid være en varm kartoffel de baner som pt er i landet er ikke åbne for offentligheden og de personer som bor ved siden af dem vil nok heller ikke have dem til at larme fredag og lørdag aften og de nuværende baner som Jyllands-ringen og lign. De koster penge at bruge
Hvis der så skal laves nye baner til de unge hvorfor skal skatteborgerne betale og hvor skal de baner ligge og hvordan skal de vedligeholdes og hvad med sikkerheden hvem skal stå for det ifm ræs
Jeg har svært ved at se denne problem stilling kan løses på et fornuftigt plan
Min egen holdning er at det er helt ok at politiet slår til sådan en aften da offentlig vej ikke er lavet til gaderæs ligesom at told og skat køre til fodboldstadions og golfklubber sejlklubber og meget andet for at tjekke om der er gulpladebiler der bruges privat (uden de er købt fri)
jan 2021
Følger: 12 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 437
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.110
Forstår udmærket at en bane ville være vejen frem men sker nok aldrig, enten ville det være for tæt på beboelse oog ville genere naboer eller for tæt på dyreliv.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
På en længere strækning med dobbelte optrukne linjer blev der overhalet og vrælet i hornene, mens "man" gestikulerede med strittende fingre og fjernlys.
Mange steder kan man ikke se længere end til næste sving, men alligevel blev der overhalet og kørt med hovedet under armen.
For enden, der hvor vejen ender ud i en endnu bredere hovedfærdselsåre ventede "belønningen", - Politiet holdt klar.
Samtlige blev stoppet inkl. mig, men det var tydeligvis de unge mænd der var interessante for ordensmagten.
Jeg fik hurtigt lov at køre videre, men nogen skulle vist en tur forbi synshallen.
For min skyld måtte de da hjertens gerne køre race på en lukket bane, men jeg tvivler oprigtigt på, om de ville køre pænt når de skulle til og fra banen.
Jeg tror heller ikke de ville bruge penge på det, når de kan boltre sig på offentlige veje.
Politiet har næppe ressourcer til at holde på samtlige veje og holde øje.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.110
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.084
ja politiet var til stede med flere biler. det ser ingen problemer i overhovedet.
men der er bare nogen der skal provoker.
Dagens rant fra en sur gammel mand.