Plastik, miljø spørgsmål evt. borgerforslag {{forumTopicSubject}}
Hej alle, lidt off topic og så alligevel.
Vi bliver alle tudet ørene fulde af at vi skal være grønne og med de nye tiltag i vores affalds sortering på genbrugs pladserne hvor man skal sorter blød - hård & madaffalds plastik i hver deres container hvilket jo er fint nok hvis det betød at man kunne genanvende det på den måde.
MEN må ærligtalt indrømme at jeg blev noget gal i skralden da jeg så den udsendelse på DR1 her i formiddag som hedder (Hvorfor plastik? - Genbrugsmyten)
Her kan man se at det hele er svindel og humbug og der faktisk kun genbruges 2% hvilket jo er nul og niks.
Det brændes af, graves ned sendes til fattige lande med lidt penge i røven og så er det deres problem.
Alle de symboler der indiker producenternes "grønne tiltag" og hvor meget der genbruges af deres emballage bare er fup og svindel.
Når jeg vil jo mene ud fra det jeg så i programmet at det med at sorter plastik er helt til grin når det bare brændes af, så man burde jo lave en borger forslag om at det ikke skal sorteres men bare i "småt brandbart" i stedet for at tage pis på folk.
Når det var mit sure opstød..
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/volvo-har-regnet-p%C3%A5-forskellen-i-co2-udslip-mellem-benzin-og-el-forskellen-er-chokerende-lille/ar-AAQdVHa?ocid=msedgntp
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 870
Så et program der havde fokus på hvor mange Coca Cola flasker, der flyder rundt i den fattige del af verden, og det var næsten ikke til at forstå! Mange steder bliver flaskerne samlet, men ligger bare og hober sig op, uden at blive genbrugt! Fandme tragisk!!
Verdens ledere har failet big time...
jan 2005
sep 2008
Problemet er også, at det koster det dobbelte at genanvende en plastik flaske, frem for at lave en ny...vi kan ikke vinde den kamp desværre!
jan 2005
Det er sku svineri at man sådan tager pis på folk og regningen for den ekstra unødvendige sortering ryger på borgeren (husejer).
Og så fortæller man folk at man genanvender det, løgn og latin.
Alle de "grønne" mærker der er på stort set alt vi køber, der fortæller det er genanvendt plast og hvor meget Co2 de spare er svindel og humbug.
sep 2008
Virker håbløst, men jeg kommer nu stadig til at sortere min affald så godt jeg kan, og kører på genbrugspladsen, ellers ved jeg sgu' ikke hvad man ellers kan gøre
jan 2005
sep 2008
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 306
sep 2008
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.249
https://www.boosted.dk/vidste-du-saederne-i-en-skoda-enyaq-er-lavet-af-plastikflasker/
jan 2005
#15 NEJ nemlig, hvis alt plastik alligevel brændes eller eksporteres til lande hvor man brænder det af i naturen, i gamle cementfabrikker eller graves ned så kan jeg heller ikke se hvorfor vi skal sorter det. Alt plastik skulle jo bare i småt brandbar - alt andet er jo bare for at pålægge os husejer ekstra afgifter.
mar 2020
Følger: 31 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 131
Intet nyt under solen der, miljø, klima, forurening osv. Er ikke andet end øregas og har sku aldrig været andet. Om det er et problem kan man altid diskutere, men der bliver ikke gjort noget ved det. Vi har aldrig snakket mere om at skulle være grønne end vi gør nu, men vi har sku heller aldrig forurenet som vi gør nu.
Plastik problemet kan ikke løses, hvis vi antager at de andre lande stoppede med at modtage plastaffald 100% ville saudierne bare tage i mod det og smide det i ørkenen, de tjener milliarder af dollers på at sælge olie til produktion af nyt plast.
Penge penge penge
Det har sku aldrig handlet om andet
Plastik, miljø spørgsmål evt. borgerforslag