{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Valg af poleringsmaskine dual action {{forumTopicSubject}}

Nogle der har erfaring med en af disse maskiner?
Er i tvivl om, hvad jeg skal vælge?

Fordele ved Carcare: 3" bagskive hvor Shopbilpleje har en 3,5" bagskive. (Der medfølger 5" bagskrive til dem begge)

Fordele ved Shopbilpleje: Den vejer mindre. Den fra Carcare vejer 3500 gram og den fra Carcare vejer 2500 gram.

Er vægt en vigtig faktor, når man polerer en hel bil?

https://shopbilpleje.dk/vare/dual-action-polermaskine/

https://www.carcarefreaks.eu/products/dual-action-polermaskine-8mm-udsving?_pos=4&_sid=97d22389d&_ss=r

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af poleringsmaskine dual action
  • #1   5. feb 2022 Kontakt Karsten fra carcarefreaks og ta en snak med ham han ved hvad han snakker om og er ærlig og han er ikke typen der bare sælger får at sælge han sælger kun det kunden har brug får og det som han ved virker

• #2   5. feb 2022 De 2 maskiner, er der ikke den store forskel på, tvivler på du kan mærke den store forskel. Der kan være lidt forskel på hvor meget de vibrere, og støjer, med det er svært at bedømme uden at prøve begge.
    Ang. Vægten så har den ikke så meget at sige da du ikke står og løfter maskinen når du bruger den.
    Så vælg den, som du selv syntes om, eller der hvor du skal have andre ting fra.

• #3   5. feb 2022 Når man polerer siderne af bilen (dørene), så løfter man vel maskinen?

Synd de ikke har tilfredshedsgaranti, så jeg kan prøve dem begge ??
    -Det er også derfor jeg håber på, at nogle herinde har erfaring med maskinerne ??

Jeg har allerede talt med ham fra bilplejeshop, han var nu også meget flink ??

• #4   5. feb 2022 Ja men tvivler på at du mærker den store forskel, nu hvor du ikke skal stå med den hver dag.

• #5   5. feb 2022 Begge er kineser maskiner, og 3,5 kg. er dæleme tungt af en polermaskine.
    Har haft en lille håndfuld discount maskiner, også en DAS maskine.
    Selvom jeg kun bruger den på egen bile valgte jeg en Rupes maskine.
    Den er så meget bedre balanceret, men også lidt en anden pris selvfølgeligt.
    Men ofte er der brugte til salg til fornuftige priser.

Skal det være en af de to? Så ville jeg tage den fra car care.

• #6   5. feb 2022 Jeg kan se, at der er lidt uenighed mht. vægt.
    Det skal ikke være de to, men jeg søger en maskine med to bagskiver til under 2.000 kroner.

Dette er de eneste to maskiner jeg har kunne finde.

• #7   5. feb 2022 Selvfølgeligt mærker du et kilo mere når sider skal poleres.
    Du kan også begynde med en Biltema maskine, det er også en kineser og er sikkert lige så god som de to der. Næsten alle bilpleje shop har billige maskiner med forskellige spøjse labels på.
    Ville stadig langt foretrække en brugt Rupes, Flex eller lignende. Der er en verden til forskel trods det blot er et stykke mekanik der drejer en skive rundt.
    Går du lidt ned er den her næsten på budget https://www.autodude.dk/da/produkt/oscillerende_polermaskine_rupes_lhr21es?g-ads-shopping_smart&wbraid=CjgKCAiAuvOPBhB0EigACFZ8srZa5vbS-G3uRap10tveuJ_oM63iDeEEL9CADOBHaLOoYvjSGgLX5w&gclid=EAIaIQobChMIxt7O1IXp9QIVl0aRBR2x0QBGEAYYAiABEgKOh_D_BwE.

• #8   5. feb 2022 Vil du vælge den fra Car care på trods af den vejer 3500 gram?

• #9   5. feb 2022 Den du refererer til kører med 6-7" polerpude og med 21 mm. udsving. Det er alt for voldsomt og stort til en personbil tænker jeg?

Umiddelbart søger jeg maks 5,5" og 15 mm. udsving. (Og gerne en maskine, som også kan køre med en 3" bagskive)

• #10   5. feb 2022 Ja måske for voldsom til dig havde ikke nærstuderet. Ville ikke vælge nogen af de du linker til. Så kan du lige så godt tage den fra Biltema som jeg foreslog.

• #12   6. feb 2022 Jeg tænker at den fra biltema vibrer en del mere end de to jeg linket til smiley

Spænding-Henning: Hvad er formålet med dit link. Begge dem jeg ser på har 8 mm udsving ??

• #13   6. feb 2022 Har selv haft en Biltema, ja den larmer og vibrerer, men er helt sikker på at den er lige så fin som de andre du kigger på.
    I mange år lånte jeg en Flex af genboen hvert forår, da de flyttede købte jeg en rædsel fra Biltema, den kan sagtens polere bil, dog er deres puder osv. aldeles værdiløse til et godt resultat.
    Polerede egen bil + fruens Aygo, men rendte på et godt tilbud på en Rupes, det er bare noget andet.
    Men kig på de forskellige, bortset fra farven er det ca. samme maskiner der findes i flere farver og med klistermærker på.
    8 ud af 10 går alligevel døde i at polere bil efter 1. gang, et ordentligt resultat kræver meget meget mere end blot en maskine.
    Jeg ville sagtens kunne lave et flot resultat med begge maskiner du linkede til, det kunne jeg også med den helt lille fra Biltema.
    Meget mere vigtig end maskinen er at finde de puder og midler der passer til en. Det rigtige forarbejde og den rette efter behandling.

• #14   6. feb 2022 hvad med en batteri drivet 18 volt. de vibere ikke. og larmer heller ikke meget. tvivler på du kommer til at mangle krafter. det er skønt med trådløs. så slipper du for en ledning at slås med over skulderne. og forlængerledning der ikke er lang nok.
    det vil jeg anbefale. hvilket akku værktøj mærke har du?

jeg har også prøvet Biltema polere maskine. ja den gør arbejdet. men satme tung. og ryster. men til 3-400kr så det satme iorden smiley jeg købte min Biltema på tilbud til 269kr. men bruger 18 v polere maskine nu. skal aldrig tilbage til ledning.

• #15   6. feb 2022 bla den her fra Ryobi.
    Bauhaus har tilbud nogle gange så kan du få den til 680kr.
    Makita. Dewalt. Milwaukee. Flex. alle i akku trådløs. men Ryobi er billigst og giver samme resultat som de andre.

https://www.homeshop.dk/ryobi-one/ryobi-polisher-one-18v-r18p-0.html?gclid=Cj0KCQiAgP6PBhDmARIsAPWMq6mxy-wqDWOxiyQpwYcjNo1sm6G23YKW5OuxUYokIbnEaVKvXqjLqhMaAkEjEALw_wcB

• #16   21. feb 2022 Tak for linket Martin. Den ser fin ud og det kunne måske nok være rart med en batteridrevet.
    Dog skal jeg kun polere en bil om året og har ingen maskiner af det mærke. (Jeg bruger Bosch) Derfor slipper jeg for at vedligeholde batteriet.

Jeg endte med at købe en LIQUID ELEMENTS T3000 med 10 mm udsving til 1750 kroner inkl. tre polerskiver og tre polermiddel. ??

• #17   21. feb 2022 okay super. fair nok. jeg ved ikke om Bosch laver dem. det er skønt med batteridrevet går aldrig tilbage til ledning. jeg polere ca. 4 gange om året. og diverse små traktor.

• #18   21. feb 2022 Bosch laver ikke dual action polermaskiner.
    Hvilken/hvilke trådløse polermaskiner har du selv? smiley

• #19   21. feb 2022 jeg har en Biltema med ledning. bruger jeg aldrig mere. den ryster og larmer også helt vildt. smiley og så den Ryobi jeg linket til hehe. har en del Ryobi og et par Milwaukee maskiner.
    men Ryobi polere maskine får gode anmeldelser. den er fantastisk god. købte den på tilbud til 679kr. fantastisk pris.

• #20   21. feb 2022 Jeg vil nok købe en Ryobi-maskine, hvis jeg begynder at polere mere end jeg regner med på nuværende tidspunkt smiley

• #21   21. feb 2022 #20 helt sikkert alle pengene værd. Ryobi laver nogle rigtig gode maskiner faktisk.
    og især den polere maskine. og slag nøglen. vild gode. bare vent til de har 25-30% rabat i Bauhaus. det har de engang imellem.

Kommentér på:
Valg af poleringsmaskine dual action

Annonce