1.447 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Atv hjul vinkel Atv hjul vinkel

Hej .
Jeg har været så heldig at erhverve mig en atv på bilplader, dog syntes jet at den er meget livlig når man når de 80 , og man rammer køresporene i vejen ,

Mine forhjul har en meget skæv vinkel så det ikke er hele hjul fladen der har kontakt til vejen men jeg tænker det er noget den er født med ,
Spørgsmålet er så , hvis jeg ændre vinklen på hjulene så de kommer i lod, så er min teori at den bliver knap på livlig på vejen

Se evt billeder at vinklen hvor jeg har vaterpas på hjulet , den mangler Ca 3 cm i at være i lod

Plus den har slidt meget på hjulet i den ene side end den anden , på kun 3500 km

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Atv hjul vinkel
  • #1   3. mar 2022 Her kan slidt ses , se toppen af dækket , der er venstre side mere slidt end højre

profilbillede
  • #2   3. mar 2022 En ATV må også have oplysninger vedr. dækvinkler, camber caster osv, ved dog ikke hvor de er at finde, ville dog ikke ændre noget på egen hånd, da du ikke ved hvordan de vil påvirke køreegenskaberne, den kører jo hurtig sådan en bandit, og ville nødig vælte med sådan en.

• #3   3. mar 2022 Du skal have ca 1 grad negativ camber - dvs omkring 5-6mm luft i toppen.

Så skal du lave toe-in - dvs hjulene skal spidse indad ca 3-5mm målt på kanten af fælgene.

Det er ikke religion, men et udmærket udgangspunkt som plejer at virke fint. Jeg har skruet lidt i gade ATV'er, som oftest har helt tosset justeret styretøj direkte fra forhandleren.
    Det er ikke sikkert du kan finde noget info om det nogen steder men hvis du kan, er det selvfølgelig det bedste. smiley

• #4   4. mar 2022 Okay , det med toe in , burde man vel kunne lave med en snor rundt om alle dækkene ?
    Jeg syntes bare den har noget af en vinkel , den køre jo sådan kun på det halve af dækket, og så kan man se alt det slid

• #5   4. mar 2022 Ja eller et målebånd, tommestok eller lignende. Husk det skal måles når den står på jorden...

• #6   4. mar 2022 Er det ikke en justerbar støddæmper/fjedersamling ?
    Det ligner at den er skruet ud på nær maks, det må betyde at fjederen ikke trykker så hårdt i asfalten.
    Strammede man den sammen, ville trykket på fjederen blive højere og den vil derfor holde hjulet i "mere udstrakt" arm.
    Ps husk at de er relativt små, så man skal vel reelt set måle vinkler med en gennemsnits chauffør ombord ? Tænker at den synker længere ned og dermed får en endnu højere vinkel på dækket.

• #7   4. mar 2022 Fjederen skal ikke strammes mere , den en er meget hård at køre på og jeg regner med at skrue den justerings møtrik længere ud så affjedringen bliver blødere ..
    Jeg kan ikke justere camber vinklen , kun toe in eller out . Men det ene hjul vinkler mere end det andet
    Der er nok Ca 3 cm luft i toppen ved min loddestok , det virker af meget

• #8   4. mar 2022 Ja det er alt for meget. Er du sikker på der ikke er noget at justere? Der kan sagtens være excentriske bolte i øverste eller nederste ophæng... Det opdager man først når man skruer derudaf. smiley

• #9   5. mar 2022 Ja den styrer jo som vinden blæser med så stor en vinkel.

Kommentér på:
Atv hjul vinkel

Annonce