{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Snydt af sælger.. Hva nu? {{forumTopicSubject}}

Jeg overførte for 1½ uge siden 6300.- for en pionner avic radio af en her fra nettet.. Han sagde så han ville sende den om mandagen så jeg havde den tirsdag. Onsdag aften skriver jeg så til ham at jeg ik havde fået den. Og han skriver så "nåh ja, han havde fået den retur pga adr" Okay, han får så min adresse igen.. Og så siger han at han kun havde fået 4150.- af mig! Og jeg har kvittering på at jeg har overført de 6300.- og så har han ikke svaret tilbage siden! Har hans navn og adresse og de beskeder vi har skrevet og kvittering på at jeg har overført pengene.. Hvad får jeg ud af at melde ham til politiet? Gør de noget ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af sælger.. Hva nu?
  • #1   28. mar 2007 besøg ham med et alubat.

  • #2   28. mar 2007 Det samme skete for min veninde, bare med en dyr mobil telefon. Vedkommende havde snydt flere og blev meldt til politiet. Men andet kunne de ikke gøre og de penge er simpelthen mistet.

    Men hører at banken kan trække pengene tilbage hvis der ikke er gået for langt tid?


  • #3   28. mar 2007 nu hvor du har overført pengene, så er der vist ingen måde at du kan få den tilbage på, men hvis politiet ikke vil hjælpe så ta ud og snak me ham smiley

  • #4   28. mar 2007 Har været i banken, og de kunne ik gøre noget. Det er kun den første dag de kan trække dem tilbage

  • #5   28. mar 2007 hvor dum er man og overføre så mange penge.

  • #6   28. mar 2007 Claus A3 Turbo **Tilsalg** .

    Du gør ingen af delene.. Du går simpelthen bare ned til din bankrådgiver og forklarer ham sagen.
    Evt drager de så politiet ind i det, gjorde min bankrådgiver ikke.
    Da pengene er overført elektronisk kan du, til enhver tid, fører pengene tilbage igen via din bank i op til 30 dage, weekender inkluderet.
    Så du tager da bare dine penge igen...

    Held og lykke. smiley

    Mvh Chris


  • #7   28. mar 2007 Du kan kun melde ham til politiet. Men skal nok regne med at de penge er tabt desværre.



  • #8   28. mar 2007 har du taget og ringet til ham?

  • #9   28. mar 2007 gå i din bank, se om de kan hive pengene tilbage... Ellers så må du til strissen, lyder som om det er en karl der bør stoppes,

    Og aldrig fremover sende penge på forhånd til nogen der er en chance for er utroværdige.


  • #10   28. mar 2007 skriv lige hvem der er herinde fra


  • #11   28. mar 2007 Claus A3 Turbo **Tilsalg** .

    Kan ikke gøre noget? Umuligt.. fandme en dum bankrådgiver så da.. Det kan og må de gerne ifølge lov jo. Gik nemlig selv til politiet hvor jeg fik dette oplyst. Så det er bare afsted derned igen til den klaphat af en bankmand!


  • #12   28. mar 2007 køb en æske chokolade og tag ud og besøg han....

  • #13   28. mar 2007 Sq da et dumt råd i giver ham at ødelægge sin straffe attest for små 6300kr når han kan hive pengene tilbage hvis det er indenfor 30 dage jo..

    Man er godt nok smålig hvis det er værd at slå på nogen for sølle småpenge haha


  • #14   28. mar 2007 Ja har ringet til ham, der tager han den heller ik..

    Christian G - er du sikker på det? Det var godt nok kun at ved kassen jeg snakkede med, men hun sagde man ikke kunne?

    Har også lært nu man åbentbart ik kan stole på folk, overfører sku heller ik så mange penge igen


  • #15   28. mar 2007 gør som Christian G siger, ta fat i din bankmand og forklar ham/hende hvad der er sket, der må kunne gøres et eller andet.

  • #16   28. mar 2007 Det var ik en herindefra, men fra baboom. Hans profil er slettet derinde nu..

    Må prøve ned i banken igen så


  • #17   28. mar 2007 Claus A3 Turbo **Tilsalg** . --- Hvor er han fra i landet.. smiley

  • #18   28. mar 2007 Well.. Er sikker på, hvis du har nogle store gutter, og i kigger forbi uanmeldt, så smider han gerne pengene på bordet med det samme smiley

    Det er privat handel, så der er desværre ikke noget at gøre.




    Christian G -

    Du kan ikke hive pengene tilbage, det er på ingen måde lovligt eller muligt smiley - Og da slet ikke hvis den anden person ikke har samme bank.


  • #19   28. mar 2007 Claus A3 Turbo **Tilsalg** .
    Klart han ikke tager den når han kan se det er dig jo..

    Tja fik oplyst det ved politiet så skulle mene at det passer, han henviste til en paragraf jeg kunne nævne for min bankrådgiver som han sagde at en bankansat ville kende, men husker ikke nummeret på den..
    Og fik da også forklaret reglerne af min nuværende bankrådgiver igen.. begge to er mennesker jeg stoler på så ja jeg er ret sikker på det er rigtigt!

    Tag ned til din bankrådgiver hurtigst muligt.. han er da et besøg værd til 6300kr!


  • #20   28. mar 2007 send altid pakker pr. efterkrav smiley

    Ingen fingre = ingen småkager smiley


  • #21   28. mar 2007 Du kan ingenting gøre... Selvom du melder ham til politiet, så får du ikke og en skid ud af det.. Du kan ik bevise at du ik har modtaget den privat eller lign. han kan påstå en masse masse ting, og det vil blive påstand mod påstand.. og det begynder desværre ikke at sætte en hel efterforskning igang på grund af 6000 kr.. Så stik mig han navn, adresse.. så tager jeg ud og besøger ham for et par tusind smiley

  • #22   28. mar 2007 og hvorfor fanden brugte i ikke POSTOPKRÆVNING?

  • #23   28. mar 2007 hmm måske kunne et inkassofirma hjælpe smiley

  • #24   28. mar 2007 Mener også de sagtens kan hives tilbage, når det er elektronisk betaling.... så tag ned og forklar dem det. Så dem skal du nok se igen smiley

  • #25   28. mar 2007 Anders T

    Ikke det? okay.. altså fantasi at jeg fik hevet 4000kr tilbage.. well fantasi valuta virker også på dankortet så jeg er ligeglad så smiley
    Og nej det var heller ikke samme bank.. det eneste jeg ikke fik tilbage i hele handlen var det gebyr jeg gav for at få pengene overført til hans bank smiley


  • #26   28. mar 2007 Han kommer fra hvidovre.. Og jeg fra midtjylland, det var også kun derfor jeg ik selv hentede den..

  • #27   28. mar 2007 jeg bor ved siden af hvidovre


  • #28   28. mar 2007 Christian G -

    Det ville jeg skam også gerne tro - hvis ikke der var en pargraf for privat handel hvor det står noget lgn. af: Al privat handel er på eget ansvar smiley
    + din bankmand overhovedet ikke kan styre noget som helst, udenfor din bank.
    + Hvis det var lovligt overhovedet at få dem tilbage - Kan man jo selv snyde folk ved at modtage varen, endda fra registrerede forhandlere, og bare få pengene igen.

    - Ikke fordi det har meget med emnet at gøre.


  • #29   28. mar 2007 Martin J
    Ingen beviser? påstand mod påstand? Hov..
    Husk som Claus A3 nævner AT for det første er pengene sendt elektronisk, altså ingen bevisførelse nødvendig der, ikke sandt? Det kan de se på udskrift fra bank, hvilket derved også kan gøre det muligt at bringe netop de penge tilbage til hans konto indenfor 30 dage.

    Dernæst var pakken sendt med POSTEN.. Postdanmark er meget meget flinke mennesker til at fører oversigt over deres pakker. En pakke får et nummer jo, derved kan de så se hvor Claus's pakke var blevet sendt hen.. Og som Claus siger har han aldrig modtaget den, hvis de kan se det ikke er hans adresse udfra postdanmarks oversigt er her heller ingen bevisførelse nødvendig.. case closed = win win situation.. smiley



  • #30   28. mar 2007 Christian G -

    Det ville være meget fint, men nu er der desværre den søde ting der hedder privat handel - som er tilfældet - og trods alle de beviser der nu er, er der ingen der MÅ gøre noget ved det smiley


  • #31   28. mar 2007 Anders T
    Ja okay det kan så godt være rigtigt, i mit tilfælde var det et moms registreret firma, kan godt være det har ændret sagens kerne betydeligt. Det tør jeg ikke udtale mig om.. Men ville sq være fesent hvis det ville gøre at manden ikke kan få hans penge igen sq.. totalt latterligt..


  • #32   28. mar 2007 Jeg havede godt nok opsøgt ham,..
    Men ellers er den god nok inden for 30 dage kan en elektronisk overførelsel trækkes tilbage.


  • #33   28. mar 2007 Ja, men jeg fik aldrig noget nr på pakken fra ham, så jeg ved ikke engang om han har sendt den jo

  • #34   28. mar 2007 Anders T

    Søde ting? Det er vel at udnytte det groft ville jeg mene..


  • #35   28. mar 2007 Christian >>>

    Problemet er bare, at han kan ikke bevise om han har hentet den privat hos ham eller lig.n

    Politiet vil da typisk bare sige, hvor har du ik modtaget den mod postopkrævning?

    Hvorfor bare overfører den slags penge til en person fra midtjylland, uden noget?

    Jeg vil personligt mene at politiet ikke kan gøre en skid ved det, da han kan have hentet den pakke selv..

    Dvs. Jeg kan i princippet komme hjem til dig christian, købe et anlæg, overfører 6300 kr mens vi sammen og så smutte hjem igen... Næste dag går jeg ned og siger jeg godt vil have pengene tilbage? Så har du mistet en radio? Det hænger ligesom heller ikke sammen...

    Jeg tror det blir lidt svært for ham..


  • #36   28. mar 2007 Ja, undskyld udtrykket så.

    Men ja, det er nok det der har gjort det.

    Der er bare intet at gøre mht. privat handel smiley Så det er noget skidt.


  • #37   28. mar 2007 Med elektronisk overførsel, menes der så over nettet? Fordi jeg var jo nede i banken og gøre det..?

  • #38   28. mar 2007 Claus A3 Turbo **Tilsalg** .
    Du har hans adresse og navn, via politiet kan postdanmark set hvad han har sendt hvis han ved afsending har betalt med dankort eller hvis det er hentet på hans/firmaets adresse..

    Men han har sikkert aldrig sendt den nej, er mit gæt. Men hvis sagen er anderledes når han er privat person så har jeg fandme ondt af dig.. men hvis du besøger ham så opfør dig højst truende.. alt andet kan han bare udnytte smiley Endda også truende adfær.. Du må gøre op med dig selv om 6300kr er problemerne værd jo.


  • #39   28. mar 2007 Anders T
    Der er jo desværre nogen der finder smuthuller og udnytter det smiley

    Men ja det er sq en skide sørgelig/ærgelig sag for os købere må man sige... og han kan ikke engang få hjælp ved forbruger nævnet da han som privat person ikke er moms registeret via de private handler smiley


  • #40   28. mar 2007 Martin J

    Hehe.. Du glemmer at Claus længere oppe i indlægget har skrevet han har alle deres samtaler, om de er foregået via email eller sms kan politiet sporer deres oprindelige afsender sted jo. Og derved bekræfte ægtheden, altså har manden ikke behov for at bevise han ikke har hentet det ved manden privat hvis det fremgår anderledes ad beskederne, altså at han har sendt dem via post.. smiley


  • #41   28. mar 2007 Martin J
    Ang. Radio. Nej det ville du få svært ved da du ingen beviser har på skrift jo smiley Det har Claus smiley Endda eletroniske beviser. Og de lyver kun hvis en hacker er indblandet hehehe! Og for 6300kr ville en hacker virkelig kede sig haha smiley


  • #42   28. mar 2007 Claus... du kører bare forbi din storebror og tager mig med fra tanken.. så tager vi til hvidovre smiley Wuhuu... roadtrip smiley

  • #43   5. apr 2007 Christian: Få lige styr på facs, inden du prøver at overbevise verden. Du kan ikke få tilbageført pengene, når der er tale om en bankoverførsel. Benytter man derimod dankort, kan man ved at underskrive en tro og love-erklæring få sine penge retur.

    Denne mulighed findes ikke, når der er tale om en normal bankoverførsel.


  • #44   5. apr 2007 Fabritius - Jamen når det ikke er den person's kontonr som jeg regnede med det var, som jeg overførte pengene til, må man sku da kunne gører det. Det er jo en fejl?

  • #45   5. apr 2007 Jeg er ked at at sige det, men det er bare ærgeligt. Pengene kan kun tilbageføres, hvis kontoindehaveren accepterer dette. Jeg har eksempelvis prøve at få en hel del for meget udbetalt i løn. Blev kontaktet af banken, da jeg skulle acceptere at de tilbageførte pengene. Havde jeg ikke ville acceptere, måtte min arbejdsgiver finde en anden måde at få dem tilbage på.

    Du kan intet andet gøre, end at tage kontakt til politiet, hvis sælger pludselig har glemt at du har en aftale med ham.


Kommentér på:
Snydt af sælger.. Hva nu?

Annonce