{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Mc scooter/lille motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hvad er definitionen?

Jeg har prøvet at søge, men der kommer bare beskrivelser af hvor praktisk og hurtigt man kan komme rundt i bymiljøer på sådan en lille mc.

Jeg går ud fra, at de går som værende mc, eller er der et helt seperat regelsæt for den størrelse køretøjer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc scooter/lille motorcykel
  • #1   22. mar 2022 De kategoriseres her i landet som MC

så derfor skal du have kørekort til MC

i nogle lande kan de mindre modeller køres på kørekort til bil

• #2   22. mar 2022 Ja de kræver et MC kørekort.
    Kat A1: max 125cc, 11kW (15hk) og 0,1kW/kg
    Kat A2: max 35kW (48hk) og 0,2 kW/kg
    Kat A: ingen grænser på effekt.

• #3   23. mar 2022 De går som mc. Alt over 50cc er mc.
    De helt små må du køre på a1 kort, men de fleste er nu over 125cc så de kræver a2.

• #4   25. mar 2022 Lytter med.
    Kan huske da jeg var 10 dage i Rom , der kunne de der mc scootere være helt oppe på 650cc .
    Og tænkte det kunne sku da være meget sjovt og ha sådan en.
    Men som jeg også har hørt så yder en mc scooter langt mindre end hvis det var en mc altså med almindelig gear .
    Hvorfor det?. Man dimensionere da det trinløse gear så det kan holde ik?.

• #5   26. mar 2022 Falco<< Kan det ikke være mærke/model der gør noget ved holdbarheden eller ydelse?
    Så vidt jeg kunne søge, så laves de fra 125cc til 750cc, men det kan godt der findes færre eller flere end jeg lige kan søge frem.

• #6   26. mar 2022 Daniel R.
    Jo måske , har bare set flere eksempler hvor en rigtig mc yder mere end en mc scooter.
    Og så tænker jeg det må være gearsystemet?.

• #7   27. mar 2022 #6
    Det er nok mere et spørgsmål om kompression, effekt kurve og omdrejninger samt kørbarhed

Honda nss750 og nc750xd yder begge det samme, mens en 650 sport naturligvis yder mere.
    Men 58hk på en 750ccm motor er naturligvis ikke meget sammenlignet med andre MC, men effekten er også placeret ved væsentlig lavere omdrejninger

En chopper yder også mindre PR liter end en sport MC, men det er også de færreste på en chopper MC der ønsker at køre 10.000rpm for og få en høj effekt

En stor MC scooter er jo ikke lavet til at køre stærkt, men nok mere et valg for den MC kører der gerne vil køre små ture i nærområdet og samtidig følge trafikken

• #8   27. mar 2022 Jeg tror bare man har priotere noget moment frem for hk. I alt fald på de modeller med trinløst gear.
    De findes jo også med almindeligt gear og der findes også en del med dobbeltkobling, honda xadv feks, sådan en kunne jeg godt være kun på en dag smiley

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 30
    #9   27. mar 2022 Tror det med effekten, eller mangel på samme ligger i remtrækket. Variator og rem + kobling bliver splittet ad kontra en kæde/,kardan på en alm. MC.
    Benzinforbruget har også noget og sige mht effekten.

Kommentér på:
Mc scooter/lille motorcykel

Annonce