{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Montering af nyt magasin til pillefyr {{forumTopicSubject}}

Hej
Da pillepriserne stikker helt af er min plan at jeg vil til at fyre med flis.
Har købt mig et stoker magasin men motoren er 3 faset
Hvordan får jeg koblet det op så det kan komme ned og køre 230v så jeg kan bruge styringen fra fyret til at styre hvornår snegl og omrører skal køre?
Skal jeg have monteret en kondensator eller hvordan? Og vil den overhovedet kunne trække sig selv på 1 fase?
Mvh Casper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af nyt magasin til pillefyr
  • #2   12. sep 2022 Er det ikke bare et relæ imellem de to enheder ?
    Dvs et 220v/240v relæ der kan åbne for 380v/440v ? husk det skal være AC.
    Jeg kan ikke lige finde et, men tænker at vi har et par elektrikkere her som kan pege vej.
    Jeg mistænker de kommer tilbage med et spørgsmål om hvor mange amp magasinet trækker når det er..

• #3   12. sep 2022 Jeg var også ude i den tanke
    Ampere forbrug aner jeg ikke. Typepladen på motoren er ikke eksisterende længere smiley
    Der sidder en boks med hvad jeg formoder er en styring/relæ boks men om det er noget der kan bruges.
    Se billede

profilbillede
  • #4   12. sep 2022 tænker der er mere hjælp at hente på stokerpro.dk end her på BG

• #5   12. sep 2022 Det vigtigste er at have info omkring hvor stor din 3-fasede motor er. Hvis den er for stor, dvs mere end 2-3 kw bliver det svært. Men ellers er der vel 2 løsninger hvis du ikke vil skifte motoren ud:

1. Kondensator
    2. Frekvensomformer. Der findes særlige frekvensomformere der laver 1 faset 240V om til 3 faset 240V. Når man gør dette, skal ledninger flyttes rundt i boksen på motoren (stjerne/trekant).

• #6   12. sep 2022 Modulet til venstre lugter lidt af relæ, igen en elektriker er bedre til at læse de specs end jeg er:
    https://www.elvvs.dk/p/malmbergs-installationskontaktor-20a-3-polet-ik21-10-426774/
    Detaljer:
    https://www.elvvs.dk/pdf/426774_0.pdf
    Jeg er ikke helt sikker på at jeg læser det rigtigt, men syntes at det ligner at 230v kan aktivere relæet som åbner for de 4 poler. Men jeg er meget usikker på at det er 230v for der står ikke rigtigt nogen steder hvad a1/a2 er.

Kan ikke rigtigt gøre mere end dette, du er næsten nød til at få det bekræftet inden man risikere at futte skidtet af.

stokerpro er nok rette sted

• #7   12. sep 2022 Hvad viser du et billede af, din eksisterende styring eller magasinet?

• #8   13. sep 2022 Spolen på kontakt relæ er 230v. Så du kan koble dit 230v signal på der.
    Få lige tjekket forbruget, da motorværn er sat til Max.

• #9   13. sep 2022 Hej Installer en 3 faset Solid State relæ enten styret af 5-24 VDC eller 230VAC til errigering af flis motor. Husk motorværn! MVH Karsten

Kommentér på:
Montering af nyt magasin til pillefyr

Annonce