{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Opstart af hobbyværksted/lager {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvis man nu er træt af at bo til leje med alt sit ragelse samt køretøjer og vil have sit eget med mulighed for at udvide hobbyen (værksted, ole opfinder, snedker) til måske på sigt at lave noget forretning ud af det, hvad er så smartest? Er på jagt efter noget som er 100-200m2 stort.

1. Købe et ramponeret nedlagt landbrug og a) evt sætte lader i stand eller b) sætte en ny stålhal op ved siden af (selvbyg). Denne option skulle ikke være helt dum fordi folketinget har gjort det nemmere at drive erhverv fra en landzone og endda bygge op til 500m2 hal uden at skulle bede om landzonetilladelse. Landbruget skal ikke være for stort da jeg vil undgå at betale meget i grundskyld - men måske den ekstra jord kan sælges fra til en bondemand?

2. Købe en erhvervsgrund og sætte en stålhal op (selvbyg) og evt betale tilslutningsafgifter. Når jeg skriver købe erhvervsgrund, så er det fordi det typisk er frygteligt svært at finde små erhvervsbygninger.

KRAV: Det er vigtigt at setuppet skrues sammen på sådan en måde, at det i fremtiden nemt vil kunne sælges igen fordi det er attraktivt for mange andre mennesker/virksomheder etc.

SPØRGSMÅL: Hvad er smartest/billigst? Hvad skal man være opmærksom på? Faldgruber? Hvad giver mig den største fleksibilitet? PS: Tanken er at starte ud som hobby/hygge og hvis det bliver til noget sjov, så først derefter lave rigtig virksomhed (til kun 1 mand - der skal aldrig ansættes nogen).

L

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart af hobbyværksted/lager
  • #1   15. sep 2022 Kan ikke helt se, hvordan punkt 2 kan være noget "hobby" at gøre...? Måske er det bare mig, der er håbløst bagud med definitionen af et hobbyværksted smiley

• #2   15. sep 2022 #1:
    Jeg har heller ikke så meget forstand på alle muligheder. Men der kan jo opstå støj, så det dur ikke at slå sig ned i et villakvarter. Så jeg ser 2 muligheder: landzone eller byzone udlagt til industri.

• #3   15. sep 2022 Find et sted hvor stålhallen står der allerede. Med nedlagte landbrug kommer du til at bruge alt din tid på at vedligeholde bygninger i stedet.

I forhold til nybyg, så har man travlt. Fra 1/1 2023 skal der laves LCA-kalkulationer på nybyggeri. Det gør i dén grad ikke noget godt for en allerede plaget byggebranche. Stål og beton er fjenden i LCA-kalkulationer. Det harmonerer ikke så godt med haller smiley

• #4   15. sep 2022 Hvad betyder LCA og skal der også laves LCA på alm beboelseshuse (parcelhuse)?

• #5   15. sep 2022 Det står for 'Life Cycle Assessment', altså en analyse af miljøpåvirkningen over bygningens levetid - og ja det skal laves på énfamiliehuse også. Lige nu ser det dog ikke ud som om det bliver en udfordring at overholde kravene for den type byggeri - før vi når 2025, hvor kravene skærpes. Men det er rimelig dyrt i arbejdstimer at få lavet de kalkulationer, der så skal tilfredsstille vores allesammens behov for at male nogle ikke-bæredygtige handlinger, bæredygtige... Og der er jo kun én til at betale regningen smiley

• #6   15. sep 2022 Er det sådan noget EU pjat?

• #7   15. sep 2022 Jeg må tilstå jeg ikke helt er klar over de politiske bevæggrunde. Men reglerne er ikke ensrettede i EU. Typehusfirmaerne finder nok en vej uden om, men for andre typer byggerier bliver det en rådgivningsydelse der kommer med en pris.

Kommentér på:
Opstart af hobbyværksted/lager

Annonce