Kalder alle de erfarne bruger - Jeres Holdning til Bilgalleri? {{forumTopicSubject}}
Jeg er ret nysgering i at høre fra jer bruger på siden, hvordan I oplever Bilgalleri i dag end fra et par år siden. Meget er sket siden 2008, hvor det var året jeg blev tilmeldt. Der var dengang;
- Mindre reklame banner
- En større kø af biler, som ventede på at blive skulle stemt ind
- Man kunne udfordre hinandens biler, hvor andre bruger kunne stemme på en af bilerne
- HjælpeAdmins (HA) var mere synlig.
Jeg tør godt at skrive at siden ikke er på sit højeste mere, og jeg oplever også en del mindre tilstedeværelse fra brugerne end nogensinde før. Selvom jeg ikke kender til et Dansk bilmedie som dette, så er tilstedeværelsen noget højere på de forskellige danske Facebook-grupper end her.
Jeg er spændt på at høre fra jer?
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Antallet af oprettede biler hænger sammen med antallet af nye brugere, jeg har personligt ikke selv gidet oprette mine 2 seneste biler herinde.
At vi HA ikke ses ret meget herinde, tjaaaaa.. Men vi er ikke mange aktive desværre, og bazoom er ikke aktive, og rækker ud og spørger om evt meget aktive problemfri brugere har lyst til at hjælpe. Ikke at vi har brug for flere aktive, da der sjældent er brug for vores indblanding. Der slettes spam indlæg indimellem, men intern imellem brugerne er der nogenlunde ro på, og det er vores primære opgave herinde.
Udfordringerne imellem brugerne forsvandt da bagfolkene mente at ens udstemmer skulle have markant mindre indflydelse end ens velkomst stemmer (Det er hvad vundne udfordringer kunne bruges til) og da det blev ændret, har der ikke været nogen grund ti lat se hvilken bruger var mere populær end den anden.
Det var jo i bund og grund en popularitetskonkurrence, ikke andet (Vi husker sikkert alle de private beskeder vi fik tilsendt af venner som lige manglede lidt hjælp til at vinde)
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.461
Temmelig bedaget design, og håbløs forældet funktionalitet er nøgle ordene.
Da det blev solgt til Heymate, gik det helt i baglås. Det virker som om de køber sig til sidevisninger, kun for at pushe deres statistikker til annoncørerne - men fakta er jo at der ikke engang er 10% af brugerne tilbage fra bare 3 år siden.
Og der er ingen udsigt til at noget ændrer sig.
Jeg kan godt lide forum formatet, men de fleste nye brugere som opretter sig herinde, hører mere hjemme på det format som sociale medier opererer på, hvor intet huskes mere end 20 minutter, og de får svar på deres spørgsmål lynsnabbt.
Så er det faktisk ligegyldigt om de svar så kan bruges til en skid - bare man får en interaktion, så er man evigt lykkelig.
Jeg er selv HA på en af de andre sider - og der sker aldrig en skid jeg behøver tage mig af, så min synlighed afgøres kun af min interesse i forummet.
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
nu kører jeg en bil som er helt alm i bybilledet trods det at den skiller sig ud, men orker ikke at andre skal nedgøre mit valg af bil osv. trods det at min bil har en nypris værdi tæt på 400 af de store.
syntes der er alt for mange herinde som har alt for travlt med at tilsvine andres biler. fordi det ikke lige er et bilmærke de kan lide.
noget jeg osse bemærker er at der bliver længere og længere imellem biler der er stylet helt vildt godt. og det er vel nærmest den slags biler bg blev oprettet for.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3318 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.296
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
Gruppe funktionen brugte jeg meget, der var mange spændende grupper for både bilmærker og forskellige interesser.
Så kom første bølge af reklamer, så kom anden bølge og den 3., 4. og 5. Siden blev uden reklame blocker umulig at benytte. Her begyndte folks utilfredshed, og det forstår jeg faktisk godt. Facebook kom på banen, bazooms sider blev som de var.
Der blev ikke lavet nogen nytænkning, almindelige funktioner virkede ikke længere ordentligt. Hvor lang tid har upload af billeder egentligt fejlet her? Vælger man en flok i en oprettelse, så fejler det. Det gider folk altså ikke i år 2022.
Facebook har en nem integration med folks billeder, man kan direkte både uploade og kopiere direkte.
Bazoom fik solgt deres sider på det rette tidspunkt, det var inden det for alvor gik ned af bakke.
Markeds delen kunne måske have hjulpet til at bære siderne, men det blev oversvømmet af kommercielle annoncer + en ikke fungerende søge algoritme. Søgning finder alt muligt andet end det man søger efter. Der mangler kategorier, der mangler filtreringer osv.
Tænker forums som det her har tabt på både den korte og lange bane. Kan dårligt nævne en klassisk webside der faktisk konkurrerer med eksempelvis facebook. De har alle lidt en langsom død. Har selv i årene brugt mange timer på eksempelvis vagcars.dk, det er også nærmest dødt.
Det er lidt ærgerligt at det gik den vej, for facebook gruppe funktionen er en lang strøm af indlæg der vises i få minutter. Ingen struktur, ingen ordentlig kategorisering.
Meget er en strøm af woke personer der blot lige vil ses og høres. Meget er ligegyldigt indhold der postes bare lige for at poste noget.
Turen ned af skibakken for BG er for længst begyndt og man kan skimte bunden.
Men inden vi rammer, så tror jeg det stejleste stykke er tilbage.
Hvor brat turen skal ende, det er jo op til de der driver det her cirkus. Så længe at selv simple funktioner ikke fungerer, så længe supporten drives af skiftende praktikanter, så længe at der ikke tænkes nyt og spændende. Ja så slutter det snart.
Tænker ikke vi når over 2% af den samlede brugermasse, der faktisk har været aktive på siden indenfor de sidste 24 måneder.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.160
Men havde en anden bruger før, som blev slettet af en eller anden grund.
Og jeg synes det går ned af bakke
Bruger mest BG som tidsfordriv nu.
Men har gennem årene fåret hjælp til mange mærkelige ting, som jeg ikke har kunne finde hjælp til andre steder.
Hjælper gerne med bil tekniske ting, da jeg selv mener jeg har stor All around viden.
Da jeg har arbejdet med biler i 25 år.
Men syntes tit der dukker en tråd op, fra helt ny bruger.
med vanvittige ting, hvor efter brugen aldrig mere svare er online.
Når det sker, forsvinder lysten til at hjælper,
Da man ikke for feedback, på om brugen kom videre med problemet
Tænker som andre har skrevet at det er folk bag siden der laver dette, formog få flow på siden.
mar 2003
Følger: 10 Følgere: 49 Biler: 1 Svar: 469
maj 2004
Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 111 Svar: 1.330
Da jeg for nyligt ville oprette en annonce, skrev jeg til kundeservice for at få oprettet min model i drop-down menuen. Jeg fik at vide at det kom på en to do liste, men jeg skulle ikke regne med at det kom til at ske forløbigt.
Det på trods af at man betaler gebyr for at kunne oprette en annonce.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 89 Biler: 11 Annoncer: 1 Emner: 5 Svar: 1.340
det er en total spøgelses by,
jeg oprettet en bruger og forsøgte og oprette en Cykel men efter 1 uge hade den kun fået 1 velkomst point ud af 10,
jeg kigget så lige på de andre cykler der afventet oprettelse og den ældste hade ventet siden 1 maj og har 9 ud af 10 velkomst point,
jeg oprettet så et Forum opslag og spurgte om der var helt dødt og det blev set af 20 personer men ingen gad og svare på det,
jeg skrev os til dem der står bag siderne og spurgte om hvad der skete for siden og gjorde dem opmærksom på at siden hade kun 1 hjælpe administrator og han hade ik været online siden den 21. maj 2021
men dem der står bag siderne gad så ik engang og svare tilbage på min henvendelse så så ligeglad er de åbenbart med siderne,
jeg opretter stadig biler her inde og fjernstyret biler på rc galleri og knallerter på Scooter galleri nå jeg har en,
men salg er der ik meget af på de her sider,
der sker mere på FB,
der er dog en ting jeg godt kan li ved Bilgalleri og de ander sider,
på FB kan man da godtnok oprette et opslag i diverse grupper og sige
Hey se min bil
men det opslag forsvinder bare længer og længer ned hvis det ik bliver kommenteret og man kan ik direkte gå ind og søge på et bestemt bil mærke lige som her hvor der er alverdens info,
på det punkt er Bilgalleri stadig det bedste så det er synt de lader det forfalde sådan isteden for og forsøge og få nye bruger ind på siden så den kan køre vider i bedste stil,
og ser man på marked her inde er det faktisk forhandler der har de fleste annoncer her inde,
jeg kan huske i GAMLE dage der måtte forhandler slet ik oprette annoncer her inde
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.258
Markedet er oversvømmet af kommercielle udbydere og siden føltes ret amerikansk i forhold til online reklamer. Positivt nok er reklamerne arbejdsvenlige, så point der.
Bruger primært sitet til afslapning og se om jeg kan give andre en hånd. Desværre er der et ret klart feel af at vi ser fake problemer med jævne mellemrum og det tror jeg faktisk har skræmt mange af dem som svarer på problemer væk. Og dermed også de folk som kan bære sitet. Men igen som prof mekaniker, ville jeg så holde til et sted der giver kunderne førstehjælp.... dunno...
Ville jeg købe mig ind bilgalleri som en investering... niks end ikke tæt på.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.494
Holdet kunstigt oppe af de brugere inkl. mig selv der vælger at besøge siden og være lidt aktive i forummet.
De sidste biler jeg oprettede var 2 uger om at komme ind. Så ingen tvivl om at aktiviteten er faldet gevaldigt. Det gælder ikke kun BG, men os andre Forums og hobbysider på nettet. Facebook er folks go to. Det er nemt, der er alle mulige grupper, og folk sidder jo alligevel på det konstant.
Det er stadig sjovt for mig og kigge i jeres allesammens gallerier og bruge min erfaring og viden i forummet. BG er hyggeligt tidsfordriv, det har det altid været for mig.
Meeeen som sagt.. det er døende.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.160
Meget bedre end noget de har på FB.
Man kan nemmere søge på bestemte bilmærke/model
Der er der meget rod på fb
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 12
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
jun 2008
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.461
jun 2008
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.361
Har været "glad" for Bilgalleri, for at kunne se spændende biler og projekter - og fedt at se så mange med nyttig viden som andre kunne nyde godt af.
Jeg har ikke engang oprettet mine sidste...5 biler :|
De kan så ses i min profil, og selvom min nr. 15 burde blive oprettet, så gider jeg simpelthen ikke.
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Men jeg har ikke rigtig forstået at man som bruger på BG opretter sig og deltager i Forum og i nogle tilfælde “sviner” andre folk til og så har man ikke engang sin egen bil oprettet eller har gider og lave en beskrivelse af sig selv det siger vel godt hvordan engagementet er
At man kan have en profil på en bilside uden selv at have sin oprettet det fatter jeg ikke (undskyld til jer seriøse) men jeg opretter altså ikke en profil MC galleri eller cykel galleri hvis jeg ikke har en MC eller cykel
BG bør kun være for dem som har en bil oprettet og ellers så skal det være en siden hvor dem som ikke opretter en bil / beskrivelse af sig selv de kan kun læse og kigge og ikke deltage aktivt
Men ellers enig med mange af jer - aktivitetsniveauet kunne sagtens være højere
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
Det er der faktisk nogen der gør!
Jeg har selv brugt mange almindelige bilers galleri til at spørge ind til nogen konkrete ting, for at bruge det info som godt råd til at træffe en beslutning om lige netop den bil skulle være en del af vores bilpark.
Så jeg vil se om jeg kan få oprettet de biler, i år, måske i denne weekend.
Kalder alle de erfarne bruger - Jeres Holdning til Bilgalleri?