{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Job som mekaniker? Erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hey folkens
Jeg er på udkig efter en uddannelse, og det bedste jeg kan komme på i øjeblikket er uddannelsen til mekaniker. Ideen om at arbejde med biler er egentlig god nok, men vi ved jo alle, at ideer og virkelighed ikke er det samme. Derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen der har erfaring som mekaniker. Hvordan er jobbet til hverdag? Nogle gode eller dårlige ting ved arbejdet? Kan I anbefale at arbejde som mekaniker?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job som mekaniker? Erfaringer
  • #1   6. dec 2022 Har du ikke en interesse og nysgerrighed for mekanik allerede, så er der umiddelbart MANGE andre jobs du vil fungere bedre i.

Men det endegyldige svar på om det er dig, er vel at komme i praktik som mekaniker?

• #2   6. dec 2022 Skifte olie og bremser på biler hver dag, hver måned, året rundt... Det er sgu da sindssygt spændende...

• #3   6. dec 2022 Kender mange der er uddannet mekanikere. Men kender ikke nogle der stadig er mekanikere idag. De har alle et andet job men skruer ved siden af.
    Skal der være mekaniker, så vælg lastvognsmekaniker. Tungt men man laver andet end bare dæk og bremser

• #4   6. dec 2022 hej er mekaniker og har været det i 11 år efterhånden,er super glad for det,da det er en alsidig hverdag med mange forskellige opgaver.selvfølgelig er størstedelen service,så det skal man være parat på. hvis du vælger et lidt mindre værksted frem for autoriseret er chancen for at køre død i service mindre,da mange først kommer til uautoriseret efter garantien er udløbet og der begynder fejlene sjovt nok at komme smiley modsat så er lønnen bedre ved de autoriserede, men millioner bliver man aldrig smiley et andet plus er man går inde på et varmt værksted,frem for ude i kulden smiley

noget helt 3 er du skal være klar på at lave el og hybridbiler,da fremtiden kommer til at byde meget på det. men der vil selvfølgelig stadig være forbrændingsmotorer kørende

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #5   6. dec 2022 Hverdagen er olieskift og generelt service, møgkedeligt.... Jeg er ikke uddannet mekaniker men har større generel viden end min lokale mekaniker har...Simpelthen fordi jeg er fra en tid hvor man fixede ting fremfor at skifte dem...Plus jeg laver alt selv fra service, el, motor, plade (rust). Ja alt på bilen selv. Det kan en ny udlært mekaniker ikke....De kan tilslutte en pc og pege på fejl koden og sige vi skifter den dims'

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   6. dec 2022 Endnu mekaniker her..
    Det kommer virkelig an på hvilket type værksted du kommer hen på.
    Har arbejdet på både mærke værksteder, og på små i udkants områder. Og forskellen er større end man tror!
    Aut. værksted er meget gentagelse da de står for service af deres solgte biler, og derfor er meget af arbejde service arbejde. (Jeg var der kun i 3½mdr pga arbejdsprøvning, og var ved at dø af kedsomhed)
    Hvor de mindre værksteder ofte for besøg af kunder som ikke længere gider/har råd til at få lavet det på aut værksted, og derfor ser man andet end service opgaver.
    Og som Mads er inde på, så få skruet hybrid/el OG hydrogen (Brint) med på uddannelsen, det er alle ting som man vil få brug for.

• #7   6. dec 2022 Det kommer enormt meget an på værkstedet. Jeg har arbejdet som mekaniker i 21 år, og er glad for det. Det er ikke 2 dage der er ens.
    Men der er altså også mange steder h or hver eneste dag er ens.
    Jeg kan kun på det kraftigste anbefale dig at få læreplads på et mindre frit værksted hvor du kan prøve en masse forskelligt.
    Den lukker op for mange døre jobmæssigt bagefter.

• #8   7. dec 2022 er udlært smed i 2000
    Men blev træt af tungt arbejde
    Så blev jeg udlært mekaniker i 2017
    Og har arbejdet som mekaniker siden 2018
    Har rodet med biler i 26 år

Jeg er heldig stillet, så jeg lave sjældent bremser og service.
    Men meget fejlsøgning og større reperationer på biler/motor
    Arbejde på en mindre værksted

• #9   8. dec 2022 Jeg tog grundforløbet som mekaniker for små 20 år siden. var i praktik hos en lille lokal mekaniker. Var der i 2 uger og fandt ud af det absolut ikke var noget for mig at lave olieskift og dækskift dagen lang. Samt ejeren var noget at det mest usle person jeg nogensinde havde mødt. Jeg valgte at gå logistik-vejen og har et virkelig spændende arbejde med en international it-gigant.

En anden ting du nok skal kigge på er om din krop kan holde til at arbejde som mekaniker. Jeg ved at nu om dage går man meget mere op i ergonomi på arbejdspladsen end man gjorde for 20 år siden. Og hvad er mulighederne for at videreuddanne og udvikle dig inden for faget?

• #10   8. dec 2022 Der er også mange som ser Tour de France og vil være cykelmekaniker. Men de ender også ofte med at lappe cykler dagen lang.

• #11   9. dec 2022 Det kommer helt an på hvad man vil og hvor man kommer hen og arbejde, hvad man laver.
    Aut. værksteder er der ofte service på de solgte biler, hvor i mod på de ikke aut. værksteder kan man komme til at lave alt.

Personligt må jeg indrømme efter over 20 år i branchen, så har jeg prøvet mit antal af store motor rep, gearkasser og andre ting.
    Så skulle man stå og lave service det meste af dagen er det kanon, langt hellere det en så meget andet.
    Det er en alsidig uddannelse som kan åbne flere døre hen af vejen til andre brancher.

Men det kræver man har interesse for det, i første omgang smiley

Kommentér på:
Job som mekaniker? Erfaringer

Annonce