Job som mekaniker? Erfaringer {{forumTopicSubject}}
Hey folkens
Jeg er på udkig efter en uddannelse, og det bedste jeg kan komme på i øjeblikket er uddannelsen til mekaniker. Ideen om at arbejde med biler er egentlig god nok, men vi ved jo alle, at ideer og virkelighed ikke er det samme. Derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen der har erfaring som mekaniker. Hvordan er jobbet til hverdag? Nogle gode eller dårlige ting ved arbejdet? Kan I anbefale at arbejde som mekaniker?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Men det endegyldige svar på om det er dig, er vel at komme i praktik som mekaniker?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Skal der være mekaniker, så vælg lastvognsmekaniker. Tungt men man laver andet end bare dæk og bremser
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
noget helt 3 er du skal være klar på at lave el og hybridbiler,da fremtiden kommer til at byde meget på det. men der vil selvfølgelig stadig være forbrændingsmotorer kørende
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Det kommer virkelig an på hvilket type værksted du kommer hen på.
Har arbejdet på både mærke værksteder, og på små i udkants områder. Og forskellen er større end man tror!
Aut. værksted er meget gentagelse da de står for service af deres solgte biler, og derfor er meget af arbejde service arbejde. (Jeg var der kun i 3½mdr pga arbejdsprøvning, og var ved at dø af kedsomhed)
Hvor de mindre værksteder ofte for besøg af kunder som ikke længere gider/har råd til at få lavet det på aut værksted, og derfor ser man andet end service opgaver.
Og som Mads er inde på, så få skruet hybrid/el OG hydrogen (Brint) med på uddannelsen, det er alle ting som man vil få brug for.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Men der er altså også mange steder h or hver eneste dag er ens.
Jeg kan kun på det kraftigste anbefale dig at få læreplads på et mindre frit værksted hvor du kan prøve en masse forskelligt.
Den lukker op for mange døre jobmæssigt bagefter.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.129
Men blev træt af tungt arbejde
Så blev jeg udlært mekaniker i 2017
Og har arbejdet som mekaniker siden 2018
Har rodet med biler i 26 år
Jeg er heldig stillet, så jeg lave sjældent bremser og service.
Men meget fejlsøgning og større reperationer på biler/motor
Arbejde på en mindre værksted
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 57 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.232
En anden ting du nok skal kigge på er om din krop kan holde til at arbejde som mekaniker. Jeg ved at nu om dage går man meget mere op i ergonomi på arbejdspladsen end man gjorde for 20 år siden. Og hvad er mulighederne for at videreuddanne og udvikle dig inden for faget?
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Aut. værksteder er der ofte service på de solgte biler, hvor i mod på de ikke aut. værksteder kan man komme til at lave alt.
Personligt må jeg indrømme efter over 20 år i branchen, så har jeg prøvet mit antal af store motor rep, gearkasser og andre ting.
Så skulle man stå og lave service det meste af dagen er det kanon, langt hellere det en så meget andet.
Det er en alsidig uddannelse som kan åbne flere døre hen af vejen til andre brancher.
Men det kræver man har interesse for det, i første omgang
Job som mekaniker? Erfaringer