
Online Tilmeldt:
17. jan 2006 Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
Lade handlen gå tilbage... Lade handlen gå tilbage...
Har købt en Milwaukee slagnøgle i februar til 4500,-
Har brugt en del af dem i forvejen, så er meget glad for dem..
Efter 1 minuts brug, kommer min medarbejder tilbage med den og siger, at den virker underlig. Vi prøver den sammen og kan mærke, at den hakker de første par sekunder efter man har trykket på aftrækkeren. Ringer til sælgeren og siger, at det er sgu noget lort og den skal de da have tilbage. Han svarer, at de henter den for at reparere. Det gør de så. Jeg ser den ikke en måned. Så kommer den tilbage og der står noget med at de har skiftet et eller andet.
Efter 5 sekunders brug opdager vi, at den laver præcis det samme igen. Jeg ringer igen og siger, at det var sgu ikke godt nok og jeg vil have den FIKSET. De henter den igen og der går en ekstra måned.
Så får jeg den tilbage igen, hvor der står, at den ikke fejler noget...
Bliver lidt sur, men håber lidt, at det er rigtigt, hvad de skriver.
Så vi bruger den et par uger, hvor den brækker sig på hver femte hjulbolt. Jeg bliver træt og søger på nettet. Efter 10 sekunders søgning finder jeg ud af, at der er vildt mange derude, som har de samme problemer med denne maskine. Jeg ringer så igen tilbage til sælgeren og siger, at den virker ad H til og sender ham en udtalelse fra Milwaukee, hvor de undskylder for deres lorte maskine og lover, at de bliver bedre. Den bliver så hentet igen...
I dag, modtager jeg så en kreditnota fra sælgeren, hvor jeg får... erhm... 2500,- tilbage for maskinen....?!
Og så er det nu, hvor jeg tænker... Hvad skulle jeg have gjort for at undgå at miste de 2000 kroner?? Og kan det være rigtigt, at de sådan selv bestemmer, hvor meget de ønsker at give mig tilbage?
mar 2006
Følger: 2637 Følgere: 2202 Biler: 55 Emner: 416 Svar: 4.941
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
Jeg mener bare, at vi var pænt hurtige om at melde fejl på den? Og ja, brugte den med alt det hakkeri i måske et par uger... Men jeg synes også, at det er unfair, at de trækker mig for 2K for det
mar 2006
Følger: 2637 Følgere: 2202 Biler: 55 Emner: 416 Svar: 4.941
jul 2015
Følger: 12 Følgere: 37 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 22
...Det gør den ikke, så SKAL der også være fuld reklamations ret.
Det står ved lov.
Ellers fusker sælgeren tydeligvis...
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 868
Hvilken lov er det ?
jul 2015
Følger: 12 Følgere: 37 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 22
Det står i købeloven? ...
Der gives altid 2 års reklamations ret.
Vil du have at jeg ramser lidt op?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.260
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
"B2B handel
Handler du som erhvervsdrivende med Olsen A/S er historien en ganske anden. Her er der tale om en erhvervsdrivende, som pr. definition (i hvert fald i lovgivers øjne) er bedre klædt på, til at handle uden nær så mange regler til at beskytte den ene part.
Her er et nøgleord aftalefrihed. Man kan nemlig som erhvervsdrivende som udgangspunkt, forhandle sig til en lige så fordelagtig – eller rædderlig – aftale man vil. I disse tilfælde skal man altså være ekstra opmærksom på, hvad man får skrevet ind i aftalen, så man ikke får sig en ubehagelig overraskelse senere.
For så vidt, at man ikke har aftalt andet, skal det dog understreges, at man også som i forbrugerkøb vil falde tilbage på udgangspunktet om 2-års reklamationsret. Forskellen ligger i, at man har mulighed for at forhandle sig frem til en kortere reklamationsfrist end de 2 år."
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.260
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.260
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 318
jan 2021
Følger: 13 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 437
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
Fabrikanten siger, at det er fabrikationsfejl. Du skriver, at det er så godt som umuligt at bevise, at maskinen var i stykker ved leveringen, når den er fejlproduceret...
Kan du uddybe din tankegang lidt?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
De lader jo også handlen gå tilbage... De tager bare lidt penge til sig selv ud af det beløb, jeg betalte for varen. Det er dét, jeg er lidt utilfreds med
okt 2018
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 194
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
Så ja, tillykke med det...
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 131 Annoncer: 23 Emner: 42 Svar: 313
Er der overhovedet et regelsæt når man er selvstændig, og kommer ud for den slags med sin levereandør?
Som sagt så er det det eneste jeg har ahft problem med, og de andre leverandører er endda gode til at give 3års reklamationsret, og så overholder de det oveni købet.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.260
Regelsættet er Købeloven. Udfordringen er bare, at den første paragraf i Købeloven siger, at reglerne kun gælder, hvis man ikke aftaler noget andet. Mange erhvervsdrivende har eget regelsæt gældende for erhvervskunder, som helt eller delvist tilsidesætter Købeloven.
Som du nævner, er der heldigvis også nogle, hvor det modsatte gør sig gældende, så man rent faktisk stilles ganske fornuftigt. Nogle er gladere for deres kunder end andre
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
Fortæller det dig ikke, at reklamationsretten er tilstede, når du læser, at de allerede to gange har forsøgt at afhjælpe "manglen" med en reparation. Og nu lader de endda handlen gå tilbage? Hvis der var tvist om varen ikke var i stykker ved leveringen og om reklamationsretten var gældende, var dette jo ikke sket, vel?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.260
Som du kan se, er det ikke dig, jeg henvender mig til med mit indlæg. Der stilles et generelt spørgsmål i #19 og det svarer jeg generelt på uden henvisning til din sag.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
De fleste leverandører til erhverv til gå meget langt for at holde på en god og stor kunde(er min erfaring)
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 122
https://www.youtube.com/watch?v=iusVoa21daQ&ab_channel=TorqueTestChannel
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 122
Jeg mener faktisk de blev trukket af markedet netop pga de problemer, så penge retur eller en af de gamle modeller, så skulle problemet være løst.
Lade handlen gå tilbage...