734 visninger
|
Oprettet:
Frygtelig Ulykke {{forumTopicSubject}}
Det var en frygtelig ulykke der var på Nordjyske motorvej
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-12-17-saerligt-vejrfaenomen-kan-have-vaeret-skyld-i-fatal-ulykke
Og udover at det er vejret der kan være skyld i det
Så tænker en MEGET stor del også skylds at folk kører FOR STÆRKT og FOR TÆT
Men frygtelig var det
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.989
Hvor hurtigt tror du så selv, at lastbilerne kørte?
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.260
Men man er nu nød til at sætte op hvad der er en fair hastighed.
Skal man gøre noget der tæller, så obligatoriske vinterdæk med maks alder. Samt at alle skal på glat bane hvert andet år eller så. Evt krydret med en køreprøve.
Men det koster alt sammen... og hvor meget tid bruges på det relativt tip de mistede liv opgjort i år.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 47 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.563
Vejen var meget spændende, der frøs 13,5 grad så salten havde begrænset virkning.
Der lå sne og sjap i yderste spor, og der var glat fortalte mine bremser mig.
Trafikken var en kombination af folk i højre vognbane der kørte 50 kmt. / udødelige der ville holde de 130 kmt. Der var tåget i pludselige tågebanker, så blev en spændende gang bremsen, især når en med 50 i timen lige trak ud til overhaling.
Havde et snit på 61 kmt. fra Aalborg til Horsens.
Hvordan vejen så ud da ulykken indtraf, tja? Tænker den stadigvæk var spændende.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.758
Så han var tæt på at ende oppe under hængeren der.
Den anden er også på sort is, bagenden er ved at skride og han kobler ud og redder den, en anden farer forbi nærmest sidelæns og knalder ind i autoværnet mens han kører forbi, så tæt på.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.260
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Læste engang en undersøgelse omkring danske bilister og 98% mente de var bedre end alle andre det forklarer vel meget godt udfordringerne
Også enig i at vinterdæk burde være lovkrav
Jeg er også enig i at et glatførekursus bør være et krav jeg selv tager altid et glatførekursus når jeg køber ny bil ene og alene for at lære den at kende.
Derudover så bør en årlig eksamen altså en køreprøve med en motorsagkyndig være et lovkrav
Det er ikke kun på fart og afstand men også god til højre og samt højre vigepligt har I set et lyskryds når det er ude af funktion
Det er skræmmende at du kan tage kortet når du bliver 17/18 år og ellers bare gå til lægen når du bliver 75 så forlænges det lige yderligere
Ligesom vi på jobbet skal holde os opdateret for at være med på toppen så bør man også blive det i trafikken
nov 2009
Vil sige et årligt kørekursus burde være nok, så får man lige en reminder om at det stadig er de fysiske love der bestemmer.
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Så ikke en person der satte farten ned pga tågen og startede harmonika sammenstødet, eller bare en uden baglys på.?
2 ting er der langt mere sandsynligt en den gammel violin der, der aldrig skulle have nye strenge på igen
En årlig prøve er ikke nødvendigt, politiet skulle bare ud på motorvejen, og alle uden baglys/forlys på (når påkrævet), og folk der ikke holder til højre, skulle have taget kørekortet i min 5 år.
Så har vi de værste billister væk fra vejen, for hvis man ikke ved hvordan man tænder lyset på en bil, kan man simpelthen ikke køre bil
Så kan vi bliver fri for sådanne tragiske ulykker.
nov 2009
Frygtelig Ulykke