960 visninger
|
Oprettet:
Billigt overvågningskamera til udendørs brug {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen, der har erfaring med budget venlige kameraer til udendørs brug.
Jeg overvejer f.eks denne TP link fra harald nyborg
https://www.harald-nyborg.dk/tp-link-overvaagningskamera-udendoers-tapo-c310
De skal bruges til indkørslen og gårdspladsen på et landsted.
maj 2004
Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 111 Svar: 1.330
Til gengæld har jeg et par C200 til børneværelserne, dem er jeg ikke så imponeret over.
Billedet er fint både dag og nat, men de har utrolig svært ved at opretholde wifi-forbindelsen. Det betyder at de mange gange i døgnet står og genstarter og kalibrerer sig selv.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Har selv et par stykker jeg bruger udendørs, men har slået bevægelsessensoren fra, når jeg er hjemme.
Grunden hertil er nemlig at de er umulige at indstille følsomheden på, og i løbet af en dag/ nat får man meldinger næsten konstant.
Det er dyr, grene/træer når det evt. blæser, ligeledes hvis biler ude på vejen kører forbi med godt lys på.
Jeg har dog et alarm system med sensorer og dørkontakter monteret i forvejen.
Så jeg bruger faktisk kun kameraerne for at se om det er en fejl alarm i form af dyr eller lign.
På en nat kan jeg få over 50 billeder tilsendt af disse kameraer, når de registrerer bevægelse, og ligeså mange i dagtimerne, derfor har jeg slået det fra.
Det med at de mister wifi forbindelsen sker ved mig kun hvis jeg ikke har ordentligt wifi konstant, og det har jeg løst ved at sætte en extra router op udenfor.
Man kan jo ofte også sætte dem direkte til routeren med kabel hvis man har problemer.
Mere bare noget info du kan bruge hvis du vil i din beslutning.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Det lyder som noget jeg gerne vil undgå.
Der er kun en vej til og fra stedet, hvor der står en række træer langs indkørslen i den ene side.
Så kameraet skulle ideelt gerne kunne indstilles til at reagere på en bil, men ikke et træ i normal vind. Hvis opløsningen samtidig er god nok til at læse en nummerplade 20-30 meter væk, så behøver jeg ikke mere.
Hvor hurtigt reagere bevægelsessensoren på dine kameraer?
Jeg har tidligere oplevet fra billige vildtkameraer, at de er så langsomme, at det er muligt at bevæge sig gennem synsfeltet før de tænder.
Det ville jeg gerne undgå med et overvågningskamera.
aug 2008
Jeg har en til at overvåge mit værksted, hvor jeg har sat område overvågning til kun at overvåge en dør.
og kan så vælge følsomheden for lav/mellem/høj
og selv om den er sat på lav så registrer den regn, sne, lys fra biler, vores kat samt naboernes, og hvis der bliver overskyet eller skift til stærk sollys.
Og hver gang der registreres noget så får jeg en besked via telefon og app.
Ja man kan jo montere et SD kort i den og lade app'en gemme det der, men så får du jo heller ikke at vide hvad der er grund til registreringen.
Nu har jeg netop det kamera monteret på et rør der er støbt ned og som ca. er 3 meter høj, og hvis man skal have SD kortet ud så skal man fordi det er vandtæt tage 2 små skruer ud, for at tage kortet ud.
Optimalt vil det nok være det bedste at man måske har mulighed for at optage konstant på en HD, frem for andet.
Nu overvåger jeg også kun mit eget, på grund af regler jeg ikke gider sætte mig ret meget ind i, men hvis du har et længere stykke så du skal overvåge, så er det måske muligt at opfange et godt billede med en nummerplade på.
Men mine kameraer sender kun et billede når der registreres noget, og det er tit lys fra forlygter der aktivere det, og der er bilen tit ikke i den for synsvidde.
Selv har jeg længe istedet for sat ekstra sensorer op til at tænde skarpt lys.
Det virker forebyggende, ligesom kameraer og alarm skilte osv.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
De kan have en okay optage kvalitet, og det er ikke her du vil opleve de store udfordringer
Generelt er de umulige at indstille i følsomhed, enten så fanger de bladene der blæser rundt, solen der spejler sig i en bilrude, eller også skal du gå i slowmotion 1 meter fra kameaet før de registrerer bevægelse
Derudover har flere af de tilgængelige apps få indstillings muligheder, der kan ikke indstilles på andet end følsomhed i 3 kategorier, og du kan ikke indstille hvad zoner der skal registreres indenfor
Så hvis du kun vil se videoerne igennem når der har været indbrud, så kan de billigste sikkert fint bruges. Men vil du se "live" når der er bevægelse så skal du gå efter noget lidt dyrere.
Arlo har nogle fine kameraer, her kan du komme i gang for 1000+ kr for et enkelt kamera, også et mindre månedligt gebyr. Der findes alternativer men de er alle i samme prisklasse. Arlo kan sættes til hvad form for bevægelser den skal registrere, samt der kan laves zoner den skal aktiveres indenfor
Så mit personlige råd er, har du et reelt behov for overvågning, så overvej om du ikke bliver gladere for at smide 1000-3000 kr her og nu og en 500-700 kr om året i drift, frem for at bøvle med indstillinger og frustration over unødvendige notifikationer i tide og utide
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Hvilket kamera har du?
Tak for et uddybende svar.
Jeg har ikke et reelt behov der kan retfærdiggøre 2-3 kameraer til 1000 kr+ stykket, men jeg kan godt se en zone indstilling næsten er en must.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Det vigtigste er jo, at man er bevidst om hvad man får og kan forvente for sine penge
Aktiveringszonerne er jo kun smarte, hvis kameraets følsomhed og bevægelses registrering også følger med
Jeg har haft et par af de billige, det eneste positive var det eneste hang et sted der ikke var wifi signal. For med medium følsomhed var der mindst 1 aktivering i minuttet.
Med lav følsomhed skulle en person gå langsomt forbi mindre end 1 meter væk fra kameraet
så mine de billige kameraer hang oppe i sådan 1 døgn før de røg ned igen
aug 2008
mig
Hvem klager her i tråden. ?
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.553
De kører via en app og en “sky løsning” + sd kort hvis dette fejler.
Der er gode billeder og video om dagen, i mærke også rimeligt.
De har ikke mange indstillinger, men fanger hvad de skal.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.553
Så det bliver fuld konfrontation med ejeren der må vælge hvad vedkommende vil.
Har via mine kameraer fuld dokumentation for rigtigt mange hændelser.
jul 2006
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 7 Emner: 68 Svar: 854
Vælg noget Dahua, hikvision el. lign. og kør det på en optager det optager ved bevægelse, så er du altid sikker. plus det er trådet. så er der aldrig bøvl med forbindelsen, mm. du selvfølgelig slet ikke har internet.
Alt kører POE, så det er bare et ethernet kabel i røven på kamera'et og så er du kørende.
Billede her fra et 4MP der har en opløsning på 2588x1520
Billigt overvågningskamera til udendørs brug