{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Flytte anciennitet? {{forumTopicSubject}}

Goddag derude, jeg er skrevet ind som "ung fører" på min fars bil ved Alm. Brand, og er snart ved at have optjent et års anciennitet. Jeg har pt. ikke brug for en bil, men jeg ville gerne lige høre, om der er nogen af jer der ved, om den opsparede anciennitet kan flyttes over til en anden forsikring, hvis jeg én dag valgte at købe egen bil?

Nu er det kun et års anciennitet, men med de priser unge mænd skal betale for bilforsikringer i dag, tæller hvert eneste år. Ud fra hvad jeg kan læse, er Alm. Brand ikke nær den billigste forsikring, hvorfor det kunne være dejligt at vide, om der er nogle af de andre forsikringer der er villige til at flytte det ene års anciennitet over til dem. Så hvis I har noget viden eller erfaring med dette, må I meget gerne kommentere på tråden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte anciennitet?
  • #1   2. apr 2023 Hvis de kører med ung fører som tilladt og optjene ancinietet, så vil det altid følge dig. Det er ikke noget du vil miste, bare fordi du hopper over til andet selskab smiley
    Når det er optjent, så er det optjent, om du så vælge at vente 50år med at få en bil igen, så har du det ene år registeret på dig

• #2   2. apr 2023 #1 Jeg har ellers læst, at der er forsikringsselskaber der ikke overfører alt anciennitet. Læste om en der havde haft bil i 6 år, men han havde kun 4 års anciennitet fordi han havde skiftet forsikring, og at de ikke havde overført alt.

• #3   2. apr 2023 #2
    Nogen selskaber har også bonus anc, og man starter derfor med x antal år, selv om man aldrig har set indersiden af en bil.. Hvis man går fra et af dem, over i et af de normale, så forsvinder lidt muligvis.
    Jeg har aldrig hørt om at nogen har mistet noget normalt.
    Uheld osv tæller dog ned, og kan være en lille ting som en bilka bule man har lavet

• #4   2. apr 2023 Det er afskaffet for længe siden.

• #5   2. apr 2023 #4 Hvad er afskaffet?

• #6   3. apr 2023 Som med alt andet i verden der omhandler penge, så handler det om at have en købmand i maven, og forhandle de bedste betingelser.
    Ring og snak med en del forskellige forsikringsselskaber når tiden er.
    Det er ikke sådant at de pr automatik svinger om sig med de bedste priser og betingelser.
    Som ung ny bilist kan det blive skide dyrt at komme i gang.

• #7   3. apr 2023 Det med at anciennitet kan flyttes kan ikke lade sig gøre mere, og det er godt 15 år siden forsikringerne fik mulighed for at fjerne det.

Du kan muligvis argumentere for, at du har kørt i dine forældres bil i x antal år med x antal km pr år, og dermed handle din egen forsikring til en bedre pris end standard som nybilist.

• #8   3. apr 2023 Det findes endnu, men det kræver dokumentation, ung bag rettet, eller firmakørsel.

Og det kan sagtens flyttes mellem selskaberne.

Vi bruger det hos Tjm Hvor jeg er ansat.

• #9   5. apr 2023 #8 Hvordan er det helt præcist, at andre forsikringer kan se, at man har "ung bag rettet" som en del af sin forsikring? Skal man selv kunne dokumentere det, eller skaffer de forskellige forsikringsselskaber de nødvendige dokumentationer?

• #10   5. apr 2023 Du skriver til dit selskab, og får dem til at dokumenterer hvor mange år du har.

Så arkiverer vi mailen i systemet, og tilskriver dig de år du har optjent.

Kommentér på:
Flytte anciennitet?

Annonce