Flytte anciennitet? {{forumTopicSubject}}
Goddag derude, jeg er skrevet ind som "ung fører" på min fars bil ved Alm. Brand, og er snart ved at have optjent et års anciennitet. Jeg har pt. ikke brug for en bil, men jeg ville gerne lige høre, om der er nogen af jer der ved, om den opsparede anciennitet kan flyttes over til en anden forsikring, hvis jeg én dag valgte at købe egen bil?
Nu er det kun et års anciennitet, men med de priser unge mænd skal betale for bilforsikringer i dag, tæller hvert eneste år. Ud fra hvad jeg kan læse, er Alm. Brand ikke nær den billigste forsikring, hvorfor det kunne være dejligt at vide, om der er nogle af de andre forsikringer der er villige til at flytte det ene års anciennitet over til dem. Så hvis I har noget viden eller erfaring med dette, må I meget gerne kommentere på tråden.
jun 2005
Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 1.104
Når det er optjent, så er det optjent, om du så vælge at vente 50år med at få en bil igen, så har du det ene år registeret på dig
nov 2020
Følger: 12 Følgere: 133 Emner: 23 Svar: 75
jun 2005
Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 1.104
Nogen selskaber har også bonus anc, og man starter derfor med x antal år, selv om man aldrig har set indersiden af en bil.. Hvis man går fra et af dem, over i et af de normale, så forsvinder lidt muligvis.
Jeg har aldrig hørt om at nogen har mistet noget normalt.
Uheld osv tæller dog ned, og kan være en lille ting som en bilka bule man har lavet
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 125 Annoncer: 23 Emner: 39 Svar: 302
nov 2020
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
Ring og snak med en del forskellige forsikringsselskaber når tiden er.
Det er ikke sådant at de pr automatik svinger om sig med de bedste priser og betingelser.
Som ung ny bilist kan det blive skide dyrt at komme i gang.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 125 Annoncer: 23 Emner: 39 Svar: 302
Du kan muligvis argumentere for, at du har kørt i dine forældres bil i x antal år med x antal km pr år, og dermed handle din egen forsikring til en bedre pris end standard som nybilist.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Og det kan sagtens flyttes mellem selskaberne.
Vi bruger det hos Tjm Hvor jeg er ansat.
nov 2020
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Så arkiverer vi mailen i systemet, og tilskriver dig de år du har optjent.
Flytte anciennitet?