Slå lyden til
00:00
/
00:15
LIVE

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havetraktor
  • #1   25. apr 2023 skal man være 16 for at køre havetraktor jeg startet da jeg var 10

• #2   25. apr 2023 ja for den betegnes som et motorredskab, hvilket et traktorkørekort også dækker.

• #3   25. apr 2023 En havetraktor må da ikke køre på offentlig vej. Den har ingen ansvarsforsikring.

• #4   25. apr 2023 nej ganske rigtigt at den ikke må.

• #5   25. apr 2023 § 74. Traktorer, der ganske overvejende anvendes uden for vejene som træk- eller drivkraft for arbejdsredskaber, skal ikke registreres, hvis de alene benyttes på vejene:

1) til egentransport til og fra arbejdssted og reparatør,

2) som trækkraft til og fra arbejdssted og reparatør for arbejdsredskaber,

3) som trækkraft til og fra arbejdssted og reparatør for påhængsvogne, der er tomme, eller som medfører arbejdsredskaber, som er knyttet til traktorens funktion, og

4) til prøvekørsel eller lignende tidsbegrænset kørsel efter tilladelse fra politiet.

Stk. 2. Traktorer, der på vejene ud over kørsel som nævnt i stk. 1 alene benyttes til vejarbejde på vejområder, der er begrænset på betryggende måde ved afspærring eller afmærkning, eller anvendes til renholdelse, snerydning og lignende, skal ikke registreres.

kik i tråden her #46 https://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1043404-havetraktor_paa_offentlig_vej_

Men det du kan gøre er at skrive en mail til politiet med dit spørgsmål og er svaret positivt så print den ud og medbring den når du køre på offentligt vej så tvivler jeg meget på du får problemer, om det er et krav du har ansvarsforsikring vej jeg ikke, men kontroller evt. med dit forsikringsselskab.
    Bemærk at du ikke må have vogn monteret da begge dele i så fald skal indregistreres.

§ 4. Et motorredskab, der er indrettet og benyttes til befordring af gods, der ikke er nødvendig for motorredskabets funktion, skal registreres i Køretøjsregisteret og forsynes med nummerplader, før det tages i brug på færdselslovens område, jf. dog stk. 2 og kapitel 4.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 321
    #6   25. apr 2023 Der står som regel en landbrugsforsikring bag det du nævner, mellem marker. Den må ikke køre på vejen, da den højst sandsynlig ikke har en godkendelse. Hvis du overvejer at klippe for folk, skal du nok prøve at snakke med din forsikring, så evt sig du gør det som en tjeneste, fifl den på en måde så de ikke kategoriserer dig som en maskinstation, så plyndrer de dig.

• #7   26. apr 2023 #6 ud fra det jeg har læst rund omkring så går en havetraktor under kategori motorredskab og så kræves der kørekort til traktor eller Bil
    §4 tekst siger kun at hvis der befordres gods der ikke er nødvendigt for redskabets funktion så skal den registreres og have nummerplade.
    Men kan som sagt læse rund omkring at det bare kræves kørekort for at man må køre på offentligt vej og sådan forlyder det også fra dem der referer politiets svar på samme spørgsmål.

Om der kræves ansvarsforsikring ved jeg ikke, men en del har ansvarsforsikring via deres indbos forsikring eller landbrugsforsikring.
    Men stil politiet spørgsmålet og er det et positivt svar så print den og medbring den så tænker jeg ikke der er et problem.

• #8   26. apr 2023 En have traktor kan ikke registreres som noget som helst da den ikke nok btemsekraft og derfor må den ikke køre på offentlige områder

• #9   26. apr 2023 #8 det siger du, men fakta er at flere har haft henvendelse til politi og fået noget andet at vide.
    Der står også du må hvis du googler det.

Men hvad er kravet for at et motorredskab er et motorredskab ? for det er jo det der bliver fortalt det er altså ikke en traktor

• #10   26. apr 2023 Havetraktor:
    Hvem: fyldt 16 år og kørekort til motorredskab, hvis kørsel på
    vej.
    Hvor: kræver registrering, hvis mere end ubetydelig kørsel
    på vej, som f.eks. kan være krydsning mellem private
    områder. Kan formentlig ikke registreres p.g.a.
    konstruktion

Så den må faktisk godt befinde sig på vejen, MEN definer ubetydelig kørsel....

Kommentér på:
Havetraktor

Annonce