{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Modstand i kontakt {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg ville lige høre herinde inden man gør en masse unødigt.

Er der nogle standard modstandsværdier for almindelige kontakter?

Jeg er ved at starte havetraktoren op, men den klikker bare, og jeg har mistanke til kontakten der er under sædet, for sidste år ville den heller ikke køre med starteren uden, at man skulle bevæge sig lidt, men nu er der ingen reaktion.

Jeg har målt på kontakten, og der er udslag, men om den skal vise en værdi ved jeg ikke noget om.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modstand i kontakt
  • #1   10. maj 2023 Du skulle gerne mål 0 ohm
    Der skulle ikke være modstand i kontakten
    Det har det ikke været på dem jeg har arbejdet med

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   10. maj 2023 Nej, der skal ikke være mere modstand end i et stykke ledning. Hvis den klikker er det ikke kontakten. Prøv lige at tjekke om motor er fyldt med benzin og lavet hydrolock. Det er sket flere gange ved den jeg havde at den tømte tanken ned i motor, endte med en universal benzinhane på slangen. Så tjek lige oliestand og lugt om olie lugter af benzin. Min klikkede nemlig også bare og selv jeg satte strøm direkte til starter kunne motor ikke dreje rundt. Tømte den for olie/benzin og frisk olie og benzin på og vupti der var liv.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #3   10. maj 2023 Startrelæ er en typisk fejl. Den med 2 møtrikker og en ledning til. Hvis de 2 8 mm møtrikker kan kortsluttes så den starter er det somregel relæet som er færdig.

• #4   10. maj 2023 De gange jeg har haft start problemer har det været batteriet der har været defekt eller manglet destilleret vand, er der ikke strøm nok så er det meget almindeligt at man kan høre relæet klikke men der er ikke nok power til at starte

• Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.306
    #5   10. maj 2023 Du kunne under fejlsøgningen luse sædekontakten, men husk at sætte stikket sammen bagefter, ellers tror maskinen at der sidder en i sædet.
    Nu ved jeg ikke lige hvordan det er på din model, men nogle skal bremsen trædes på, og den skal stå i frigear/neutral, tjek batteri og hovedrelæ

• #6   11. maj 2023 Jeg prøver startrelæ.
    Batteriet har stået med lader på et døgn, og det er heller ikke så længe siden det blev skiftet.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #7   12. maj 2023 Fandt du problemet?

• #8   15. maj 2023 Jeg tror det er batteriet. Selvom det er fuldt opladet, så ville den ikke rigtigt allígevel, så jeg tog startkabler fra bilen, og ville den gerne starte næsten med det samme.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #9   15. maj 2023 Det kan godt være kulene i starteren det er galt med.

• #10   15. maj 2023 Kan man skifte dem, eller er det helt ny starter?

• #11   15. maj 2023 Køb nu bare et nyt batteri, du har jo lige fundet problemet, hvis det var kul så var problemet der nok også med startkabler på, dit problem minder meget om den havetraktor jeg lige har købt brugt, 3 celler var næsten tørre på med destilleret vand, lade op og så kørte den igen.

• #12   15. maj 2023 Jeg må lige se i morgen om der er mulighed for at fylde efter.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #13   17. maj 2023 #10
    Det plejer man at kunne.

Kommentér på:
Modstand i kontakt

Annonce