Toyota 3p 1345cc motor startproblemer Toyota 3p 1345cc motor startproblemer
Hej bg. Jeg har en gammel Toyota truck med en 3p motor fra 1970'erne. Jeg kørte den ind i mit værksted for 4 år siden hvor den ikke havde problemer med at starte og køre. Men nu efter der er gået 4 år hvor den bare har stået stille uden at ha været startet op kan jeg ikke få liv i den igen. Jeg er meget sikker på det ikke er et brændstof problem (gas)men et gnist problem. Jeg har prøvet at skifte tændspolen,strømfordeler dæksel, og tændrørs kabler, og ellers renset strømfordeleren og tjekket Jeg har prøvet at oplade en video hvor man kan se gnisten og vil høre jeres mening om den ikke er svag i det?. Jeg har 2 opladte batterier koblet på så der skulle gerne være fuld power fra batteriet
Her er der et link til videoen
https://streamable.com/p4ct2i
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 633 Annoncer: 2 Emner: 577 Svar: 15.806
Hvad med tændrør?
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.198
Vi havde en truck på arbejde, som blev brugt 1-2 gange om året
Også gas.
Den ville kunne starte når den fik et par skud bremserens.
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.917
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 42 Svar: 191
Jeg synes bare den ser meget svag ud og det ikke sådan den rigtigt siger knald men det kan også være svært og bedømme ud fra video.. med hensyn til tændrørene ser de rigtig fine og nye ud. Gnisten når de er monteret er dog heller ikke noget at råbe hurra for der den også meget svag. Det skal dog siges de var på tilbud til 20 kr så har lige købt 4 nye tændrør jeg vil prøve at knalde i.
mar 2014
Jeg har prøvet med startspray direkte ned i karburatoren uden virkning desværre
mar 2014
Det en gas truck så den har ikke en brændstof pumpe så vidt jeg ved. Men den har en magnet ventil som åbner for gassen når der kom strøm til den inden den ryger over i fordamperen. Og magnet ventilen ser ud til at virke fint da jeg kan høre den klikker og åbner for gassen. Kan også lugte gas igennem udstødningen som ikke er blevet skudt af.
nov 2009
mar 2014
Jeg fandt en original manual igår hvor der står de skal stå på 0.3-0.4 mm så det vil jeg prøve om det får nogen effekt på cylinder 1 og 2 ved jeg ikke. Men jeg jeg har en kompressionstester jeg vil prøve at tjekke cylinder 1 og 2 med og ellers vil jeg prøve at skrue et tændrør ud og sprøjte start spray i og sætte det i igen på cylinder 1 og 2 og se om der sker noget. Hvis der gør tænker jeg det må være et brændstof problem til cylinder 1+2 og hvis ikke det har noget effekt må det være timingen på gnist der er forkert?
mar 2014
nov 2009
Altså ingen gnist på de to manglende cylindere, 1 og 2?
Sikker på tændrørskabler sidder rigtigt nu 1-3-4-2?
Hvis ikke æter eller bremserens giver en prut i hver cylinder er der noget galt med gnisten.
Prøv gnisten af på hvert enkelt tændrør, siddende i det kabel der går til den respektive cylinder.
mar 2014
Jeg var ret sikker på kablerne var rigtig sat på igen da jeg havde mærket dem op med aligevel er det lykkes mig og bytte rundt på to så den stod forkert i rækkefølge med kablerne. Efter du skrev det med om jeg var sikker på rækkefølgen prøvede jeg at tjekke op på det og ja der kan man bare se . Udover det stod strømfordeleren 180° forkert. Så havde den ude monteret den igen. Jeg skruede tændrør af cylinder 1 og drejede motoren indtil den var i top og satte så strømfordeleren nr 1 ud efter cylinder nr 1 .
Jeg havde set mig blindt på det og havde ikke skænket det en tanke. Men nu virker den
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.198
Og når man ståni situationen, ser man sig blind på sådan en simpel fejl.
Toyota 3p 1345cc motor startproblemer