1.181 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Toyota 3p 1345cc motor startproblemer Toyota 3p 1345cc motor startproblemer

Hej bg. Jeg har en gammel Toyota truck med en 3p motor fra 1970'erne. Jeg kørte den ind i mit værksted for 4 år siden hvor den ikke havde problemer med at starte og køre. Men nu efter der er gået 4 år hvor den bare har stået stille uden at ha været startet op kan jeg ikke få liv i den igen. Jeg er meget sikker på det ikke er et brændstof problem (gas)men et gnist problem. Jeg har prøvet at skifte tændspolen,strømfordeler dæksel, og tændrørs kabler, og ellers renset strømfordeleren og tjekket Jeg har prøvet at oplade en video hvor man kan se gnisten og vil høre jeres mening om den ikke er svag i det?. Jeg har 2 opladte batterier koblet på så der skulle gerne være fuld power fra batteriet

Her er der et link til videoen

https://streamable.com/p4ct2i

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota 3p 1345cc motor startproblemer
  • #1   9. jun 2023 Den ser blå og kraftig ud.
    Hvad med tændrør?

• #2   9. jun 2023 Har du prøvet med Startspray/bremserens.

Vi havde en truck på arbejde, som blev brugt 1-2 gange om året

Også gas.
    Den ville kunne starte når den fik et par skud bremserens.

• #3   9. jun 2023 Er du sikker på at brændstofpumpen ikke hænger? Den er garanteret mekanisk på sådan en gammel Toyota.

• #4   10. jun 2023 Hej Allan. Tak for input.

Jeg synes bare den ser meget svag ud og det ikke sådan den rigtigt siger knald men det kan også være svært og bedømme ud fra video.. med hensyn til tændrørene ser de rigtig fine og nye ud. Gnisten når de er monteret er dog heller ikke noget at råbe hurra for der den også meget svag. Det skal dog siges de var på tilbud til 20 kr så har lige købt 4 nye tændrør jeg vil prøve at knalde i.

• #5   10. jun 2023 Hej Dennis. Tak for input

Jeg har prøvet med startspray direkte ned i karburatoren uden virkning desværre

• #6   10. jun 2023 Hej Daniel. Tak for input

Det en gas truck så den har ikke en brændstof pumpe så vidt jeg ved. Men den har en magnet ventil som åbner for gassen når der kom strøm til den inden den ryger over i fordamperen. Og magnet ventilen ser ud til at virke fint da jeg kan høre den klikker og åbner for gassen. Kan også lugte gas igennem udstødningen som ikke er blevet skudt af.

• #7   11. jun 2023 Tag et gammelt tændrør og bøj elektroden helt ud, kan den trække en blå gnist der, så er den side af sagen i orden, tændspolen virker.

• #8   14. jun 2023 Tak Allan. Jeg har skiftet kondensatoren og ledninger i og til strømfordeleren og smækket 4 nye tændrør i . Det er nu lykkes og få gang i cylinder 3 og 4 som bliver antændt vær gang men cylinder 1 og 2 mangler der kommer der ikke noget fra endnu. Platinerne står pt på 0.7 mm
    Jeg fandt en original manual igår hvor der står de skal stå på 0.3-0.4 mm så det vil jeg prøve om det får nogen effekt på cylinder 1 og 2 ved jeg ikke. Men jeg jeg har en kompressionstester jeg vil prøve at tjekke cylinder 1 og 2 med og ellers vil jeg prøve at skrue et tændrør ud og sprøjte start spray i og sætte det i igen på cylinder 1 og 2 og se om der sker noget. Hvis der gør tænker jeg det må være et brændstof problem til cylinder 1+2 og hvis ikke det har noget effekt må det være timingen på gnist der er forkert?

• #9   15. jun 2023 Har nu justeret platinerne til 0.40 mm ligsom manuel en forslår men ingen ændring.. jeg har kompressionstestet cylinder 1 og den gir 156 psi ligsom manualen siger den skal være. Og har prøvet at tage tændrørene ud af cylinder 1 og 2 og skyde lidt benzin ind og sætte dem på igen og tørne, men der kommer stadig ingen reaktion fra cylinder 1+2

• #10   17. jun 2023 3 ting skal du bruge; brændstof, kompression og gnist, mangler en er du OUT.

Altså ingen gnist på de to manglende cylindere, 1 og 2?

Sikker på tændrørskabler sidder rigtigt nu 1-3-4-2?

Hvis ikke æter eller bremserens giver en prut i hver cylinder er der noget galt med gnisten.
    Prøv gnisten af på hvert enkelt tændrør, siddende i det kabel der går til den respektive cylinder.

• #11   17. jun 2023 Hej Allan. Tak Så køre motoren igen.
    Jeg var ret sikker på kablerne var rigtig sat på igen da jeg havde mærket dem op med aligevel er det lykkes mig og bytte rundt på to så den stod forkert i rækkefølge med kablerne. Efter du skrev det med om jeg var sikker på rækkefølgen prøvede jeg at tjekke op på det og ja der kan man bare se . Udover det stod strømfordeleren 180° forkert. Så havde den ude monteret den igen. Jeg skruede tændrør af cylinder 1 og drejede motoren indtil den var i top og satte så strømfordeleren nr 1 ud efter cylinder nr 1 .
    Jeg havde set mig blindt på det og havde ikke skænket det en tanke. Men nu virker den smiley

• #12   17. jun 2023 Det kan ligge ved en lille detalje.

Og når man ståni situationen, ser man sig blind på sådan en simpel fejl.

Kommentér på:
Toyota 3p 1345cc motor startproblemer

Annonce