{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

I30 turbo løber løbsk {{forumTopicSubject}}

Min huinday i30 fra 2007 mistede en dag alt turbo tryk og så begyndte turboen og hyle ved 2000 omdrejninger og derover, jeg kunne se at min intercooler lækkede rigtigt meget så har monteret en ny nu og samtidig renset min indsugnings manifold

Nu laver turboen fint tryg igen og bilen trækker igen som den skal men turboen køre konstant og ved 2000 omdrejninger og derover køre hjulet 20-30 gange så hurtigt rundt indeni turboen og den skriger helt tosset

Noget der ved hvad det skyldes? Det en original turbo og der er ikke sløre i hjulet hverken den ene eller anden vej + mekanismen som går op til vacum/ vastgate er der heller ikke slør i og mærkes som om det køre som det skal


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I30 turbo løber løbsk
  • #1   3. aug 2023 intercooler lækker??? der skulle da helst ikke være andet end luft inde i den.

    Det lyder som om din turbo er stået af.


  • #2   3. aug 2023 Der vil altid være lidt olie i en intercooler og det var så det den lækkede med.

    Jojo det bare så nemt og sige det er turboen der er færdig, tænker mere det må være noget vacum eller noget som konstant står og suger eller noget.

    Jeg har købt ny turbo jeg sætter på idag men tænker jeg vil prøve og renovere den gamle turbo da jeg aldrig har prøvet det før såå derfor det her opslag for lige og ligge en føler ud hvad jeg måske skulle kigge efter først


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 147
    #3   3. aug 2023 Det kan være turboen's stator vinger som er rustet fast i en position.
    vist i denne video https://www.youtube.com/watch?v=bekV4vb6jpg


  • #4   3. aug 2023 Perfekt Morten mange tak jeg vil tjekke op på det idag

  • #5   3. aug 2023 Hvis der er olie i intercooleren, så er det en død turbo. Der skal kun være luft i intercooleren, intet andet.

  • #6   3. aug 2023 Tak Jacob

  • #7   4. aug 2023 Hvis der er olie i en intercooler så er der noget galt med turboen. Der skal kun være luft i intercooleren.
    Intercooleren skal jo bare køle indsugningsluften efter den er varmet op af turboen. Det eneste sted der kan komme olie fra er en utæt turbo.

    Men lyder som en god ide at prøve at skille den gamle ad. Det er ofte en af de bedste måder at lære på. Hvis det går helt galt findes der firmaer der renoverer turboer. Om det kan svare sig med en I30 turbo er så spørgsmålet.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 147
    #8   4. aug 2023 Det kan snyde lidt, hvis det er en diesel motor.
    Havde en Audi A2 diesel. Og dens intercooler var beskidt pga EGR systemet.
    Noget værre svineri. smiley


Kommentér på:
I30 turbo løber løbsk

Annonce