{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

El plæne klipper, hvad skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

Nu fylder min gamle Klippo 16 år, og der er ved at være en del ting der skal skiftes. Tiden er moden til at den skal på en velfortjent pension i et nyt hjem. Der er en membran der skal skiftes + alle remme, dæk, defekt opsamler med videre.
Så det er tid til at den bliver byttet med en ellert.
Har kig på nedenstående modeller som burde være fine til 175 m2 græs.
Umiddelbart er det jo alle tre gode mærker.

Stiga Combi 344e

https://parkogfritid.dk/vare/stiga-combi-344e-plaeneklipper-kit/#

Stihl RMA 239 C
https://parkogfritid.dk/vare/stihl-rma-239-c-plaeneklipper-saet-model-2023/

Husqvarna LC 137i

https://www.prof-shoppen.dk/shop/husqvarna-batteri-plaene-klipper-61017p.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El plæne klipper, hvad skal man vælge?
  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    dec 2023

    Følgere: 70 Emner: 10 Svar: 22
    #1   17. jul Jeg har den billige fra hjem og heks. Den gør det fint

  • #2   17. jul køb en anden klippo det er det eneste der holder i mange år pga alu skjold. du skal bare vedligeholde motoren og rense kaburator engang imellem, specielt honda motorer bliver hurtigt tilstoppet.

  • #7   18. jul Det er sjældent at der her på BG kommer en opdatering.
    Da det lokale have center ikke havde O ring + membran på lager til min Klippo, så tog fanden ved mig, hev en ellert med hjem.
    Der var en streg ud af 4 på batteriet, og den klippede lige så fint 75% af vores plæne.
    Måske er det noget plastik hejs, men med en have med masser af forhindringer og blindgyder. Så er den dæleme ultra let at få rundt.

    Knægten testede den også lige, så nu er der alle muligheder for ekstra lommepenge.


    profilbillede
  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    dec 2023

    Følgere: 70 Emner: 10 Svar: 22
    #8   18. jul Fornuftigt,nemmere med sådan batteri fætter

  • #9   18. jul For 3-4 år siden købte jeg en Stihl benzin plæneklipper, den er sikkert ikke så solid som en gammel klippo

    Men skjoldene holder sig altså ganske godt, og der er 10 års garanti på dem, så går ud fra det ikke skaber problemer

    Dertil er den meget lettere og nemmere at manøvrere rundt på en skrånende plæne med mange små kroge og forhindringer

    Tillykke med den nye, og mon ikke også den klarer en 5-10 år uden problemer, især hvis man er opmærksom på om ladning af batteriet over vinteren måske kan være en fordel


  • #11   18. jul En 1000 kr. med stoppet karburator.

  • #12   22. jul Vi har en Makita med 36V.

    Positivt:
    Den er meget let og dermed nem at manøvrere rundt med
    Batterierne holder forbløffende godt.
    Alt er lavet i plast så intet ruster

    Negativt:
    Den har slet ikke samme power som en benzinklipper selvom vi var blevet "lovet" dette. Man skal klippe noget oftere og forsømmer man plænen bare 1-2 uger kan den næsten ikke klare det mere og der skal mange batteriladninger til at komme igennem.

    Det er frygteligt vigtigt at plænen er HELT tør ellers stopper den bare til. En benzinklipper moser bare videre selvom det er fugtigt.

    Facit: Hvis man synes det er fedt at slå græs rigtig tit så er det en fin løsning. Gider man ikke så græs, så køb en benzinklipper.


Kommentér på:
El plæne klipper, hvad skal man vælge?

Annonce