{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en til lydfolket
  • #2   31. jul det lyder dyrt

  • #3   1. aug Jeg formoder at du gerne vil have hvert rum i sin egen zone?

    Det er nok lidt svært at finde en billig forstærker som optimalt kan drive stuen.
    12 stk. 2 ohms giver hvis de skal drives i stereo, enten to 12 ohms eller to 3 ohms kanaler (eller lavere). Hvis de skal drives i mono kan du ramme 6 ohm.
    De fleste forstærkere til hjemmebrug er lavet til 8 eller 4 ohm, i 12 ohm vil den yde noget mindre effekt og i 3 ohm er det ikke sikkert den er stabil.

    Et bud kunne dog være en Behringer NX3000 som fås til 2500kr-2600kr, den kan levere 2x900w i 4ohm eller 2x1500w i 2 ohm, så det er nok omkring 2x1100w til 2x1200w i 3 ohm.
    Dvs. det nærmer sig at den kan levere 200w til hver af de 12 højtalere i stuen, så der skal nok ikke skrues helt op for den med mindre du vil have brændt højtalerne af.

    Et oplagt bud på forstærkere til de to andre rum kunne være en Behringer NX1000 (en til hvert rum), den skulle have rigeligt med power.


  • #4   1. aug ja min tanke er en sonos connect:amp gen 2 til bad og soveværelse ja den kan ikke spille det helt op men roligt nu det er bad og soveværelse

    og min tanke med stuen var faktisk en bil forstærker med batteri til også en eller anden afspiller der til det nemmeste er jo en bil radio med bluetooth men så kommer problemet med strøm nok


  • Morten
    Morten Online Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 144
    #5   1. aug måske en løsning hvor hver enhed har sin egen lille mono forstærker.
    https://www.arylic.com/products/up2stream-amp-mono-board
    blot et eksempel smiley


  • #6   1. aug det bliver et mareridt at sætte op også er det ikke sikkert at det kommer til at fungere men jo god ide

Kommentér på:
en til lydfolket

Annonce