{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Ny betongulv til 2 søjlet Autolift {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har købt en 2 søjlet autolift til 4 tons. Jeg har planer om at støbe nyt gulv, da jeg ikke helt kan regne med at det eksisterende gulv er dybt og hårdt nok.

Jeg kan bare ikke bliver enig med mig selv omkring hvor meget jeg skal støbe til søjlerne og hvilken type beton jeg skal købe. Jeg har planer om at købe det færdigblandet hos NCC og få den leveret for at sikre den optimale kvalitet og at jeg får det i 1 blanding

Fra sælgerensside Nic-tec. Skriver der at man bare skal støbe en klods til hver søjle på 80 x 80 x 30 cm. Men det tænker jeg på at jeg gerne ville gøre mere ud af, for vil gerne være på den sikre side. De skal monteres med ekspansionsbolte på 18mm x 160mm

Jeg tænker at støbe 4m x 1m x 0,3m. Altså... 4m bred. 1M lang og 30cm dyb. Jeg ligger jerngitter ned i støbningen evt noget. Rionet på mellem 8 og 10mm, og bore stænger ind i det aregerende betongulv, men er det meget vigtigt hvilken tykkelse det net er?

Jeg har planer om at sænker liften ca. 3 cm, så jeg ikke har midterbumpet i liften

Den skal stå i en uisoleret lade, så er det en bestemt betonstyrke jeg skal gå med, så det kan tåle lidt vand og frost/tørke. Tænker en C30/37 moderat, af hvad jeg læser mig frem til, så skulle det være styrke og holdbar nok over for de diverse ting.

Er jeg helt ude og skide angående min ide og er der et eller andet jeg har overset? Kommer nok aldrig til at løfte alle 4 tons, men vil hellere end gerne være på den sikre side.

1. Er min dimension stor nok?
2. Hvor tykt skal rionetet være?
3. Hvad beton type skal det være?
4. Er der noget jeg har overset?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny betongulv til 2 søjlet Autolift
  • #1   4. sep

    profilbillede
  • #2   4. sep

    profilbillede
  • #3   5. sep Jeg har været med til at lave noget ca som du beskriver, og det var med 6mm rionet, og så blev der boret armering ind i eksisterende gulv, for at holde sammen på det hele.

    'Pladerne' var 4m på langs altså i samme retning som bilen hænger på liften, og ca 1 m brede.

    Det jeg selv skal igang med bliver en anden løsning, da jeg ikke vil regne med at jeg kan forankre i andet end ydersokkel et enkelt sted, så jeg laver en plade, der er ca 4x5m og så 30cm tyk, og det bliver styrke 30 beton med 2 lag 8mm rionet og 8mm bøjler som afstand i mellem de 2 lag net.


  • #4   5. sep Jeg står i samme situation. Jeg banker halvdelen af gulvet op, støber 50 m2 med 6 mm rionet og 15 cm tykkelse, bare for at være sikker.

  • #5   5. sep Ville i mene at 4m x 1x 0,3 med 6-8mm armeret rionet ville være nok, for jeg har fået god fra sælgeren, men igen vil være på den sikre side.

    Planen er at gå med en C30/37, da den så kan klarer diverse temperatur forskelle


  • #6   6. sep #4
    Hvis der foreskrives 30 (300 mm) cm tykkelse så går det da ikke du kun laver det i 15 (150mm) cm tykkelse

    De skal monteres med ekspansionsbolte på 18mm x 160mm



  • #7   6. sep Din tegning viser en 3000 psi beton. Det er en standardbeton i USA med lav trykstyrke på kun 20 MPa. Din 30/37 burde have en trykstyrke på 37 MPa hvilket er næsten dobbelt op, dvs du kan reducere tykkelsen i forhold til tegning - jeg synes 300mm lyder voldsomt.

Kommentér på:
Ny betongulv til 2 søjlet Autolift

Annonce