{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

bitch om fokus på unges kørsel {{forumTopicSubject}}

Jeg synes det er ved at gå over gevind, så meget som folk brokker sig over den fokus der er på unges kørsel i medierne.

Det er korrekt at alle medier overdriver, men det er simpelthen for at den del af forældrene som er en smule ansvarlige, skal indse at der er tale om et problem, og at de skal tale deres børn fra sådan noget i en god alder, dvs tidligt.

Det kan være der er en meget lille del af de unge som kører sådan, men jeg synes det er bedre at regeringen og medierne sætter en dæmper på hændelserne i go tid, for forestil jer en situation som det land jeg kommer fra (Bosnien og Hercegovina). Jeg var på ferie dernede i 2 uger og 3 unge mistede livet pga uhensynsfuld kørsel. 1 af dem kendte jeg.
Omkring juleperioden, hvor stemningen allerede er tændt var der 5 mennesker der mistede livet i en radius på 25 km, og det sker jævnligt.

Regeringen i B&H har vedtaget en lov der siger at nybegyndere, dvs folk der lige har fået kørekort skal køre med et P-mærke på deres biler, og de må ikke køre efter kl 23:00, for ellers bliver de stoppet til nogen kan køre dem hjem, eller også sørger politiet herfor.

Heldigvis er der ikke nær så mange mennesker i DK der mister livet på en sådan måde, men hvis man lader den lille del af de unge blive større (vha gruppepres osv) så er det nærmest uundgåeligt.
____________________________________
Hvorfor er det nogle af jer føler jer ramt egentlig?? Hvorfor er det et problem at der er så meget fokus på det i medierne?? Der er jo ingen der kan gøre jer noget som helst, hvis i er lovpligtige og ikke laver noget som I ikke burde.
Jeg er ikke mønsterbillist, det ser man på min kørsel gennem Tyskland, det er jeg godt klar over, men så brokker jeg mig hellere ikke over andre folks interesse for velværd og sikkerhed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bitch om fokus på unges kørsel
  • #1   3. maj 2007 hørt hørt.

  • #2   3. maj 2007 Lige præcis...

  • #3   3. maj 2007 Er enig...kører selv ræs...med omtanke godt nok...altså vi kører ofte ved 2-3-4 tiden om natten i vores egen by som vi kender ud og ind...der er stortset aldrig nogle biler og ved hvor der er stor chance for der skulle være nogle osv. men når det nu er sagt så har jeg sgu ik et problem med at emnet bliver medie opblæst? hvorfor skulle jeg dog det ? er da ligeglad...jeg kører som jeg vil indtil policen stopper mig i det...hvis de da gør det...

  • #4   3. maj 2007 M P

    jaja, det er også fint med mig, jeg er ingen mønsterbillist. kører ikke ræs men har da kørt stærkt mens jeg har været på ferie...

    der er bare en del der brokker sig over mediernes reaktion, så ville bare lige ud med det...


  • #5   3. maj 2007 enig med dig, jeg synes heller ik det er fair for unge f.eks. mig selv som ska til at tage kørekort om 6 mdr. og jeg er ved at bygge en kadett om, og med det samme vil man blive stemplet som fartgal fordi man har en flot bil, personligt kan jeg sige at jeg er typen der ikk har behov for vild fart, selvfølgelig er det da fedt at blive skudt af i en Ferrari det synes alle jo:D

    Det værste er så forsikring, man ska jo næsten være "millionær" som 18 får at få forsikret en bil


  • #6   3. maj 2007 hehehe forståeligt nok smiley synes det noget fis at brokke sig over det...kan ik rigtig se hvad nytte det skulle ha ? smiley

  • #7   3. maj 2007 Stolt Opel ejer:

    Ja... mindretallet ødelægger det for os andre :\


  • #8   3. maj 2007 Jeg er ved at kaste op og ham Rene Lacour Sell. Han er så hamrende inkompetent og snot enøjet, at jeg har lyst til at smaske ham een smiley

    De traver rundt i det samme, som de har travet rundt i de sidste 20 år. Ingen nytænkning. Ingen drastiske tiltag. Bare det samme evige bræk om farten farten farten farten. Og folk er efterhånden begyndt at blive indoktrineret og tro på det samt tænke i samme enøjede bane.

    Der er MANGE andre områder, hvor man kan skride til handling og opnå reelle forbedringer, men det overser man fuldstændig i klapjagten på folk, der overtræder fartgrænserne (som ind imellem er TOTALT urealistiske).

    Jeg kender veje, hvor fartgrænsen er sat ud fra politiske planer, frem for færdselssikkerhed og den individuelle situation.

    Men nej...vi skal have MERE KAMERAOVERVÅGNING.... smiley


  • #9   3. maj 2007 jeg synes tilgengæld at der burde være nogen medier der sagde at jamen ud fra analyser viser det at så mange unge var indblandet i ulykker det år, også sige jamen det er jo ikk alle unge der kører som død og helvede.

    jeg må indrømme at jeg tager afstand for al ræs på offentlig, hvor det IKKE er under kontrollerede forhold


  • #10   3. maj 2007 Mikkel L

    det er også en diskussion man kan tage op. Jeg nævnte det dengang man tilbød de "anerledes" unge i Københavnsområdet et nyt ungdomshus. Vi (os der har bil og vil have lidt sjov) er også en gruppe "anerledes" unge, så vi bør vel have noget lignende, således at nogle af os måske ikke kører ligeså stærkt.

    Er enig med dig at man kører i ring om emnet og skæld ud hjælper tydeligvis ikke


  • #11   3. maj 2007 Jeg har ikke noget imod den høje omtale i medierne, det er bare røv irriterende at de ikke har deres facts iorden...

    De får det til at lyde som om alle unge kører ad HT og med hovedet under armen...

    Jeg tvivler på at mange af dem der kører som sindsyge, vil reagere og ændre deres kørsel pga. større medieomtale...

    Okay der kommer måske mere overvågning på vejene fair nok, men det for også de forsikringer som ikke er til at betale i forvejen til at stige...

    De skulle hellere koncentrerer sig om hvordan vi gør sikkerheden større, f.eks. ved at lave en bane folk kan køre på...?

    Det kaldes konstruktivkritik smiley


  • #12   3. maj 2007 GetWell
    citat "De får det til at lyde som om alle unge kører ad HT og med hovedet under armen..."

    Det gør de jo ikke, de siger selv der er tale om 3%, hvilket måske er mere end reelt, men da ikke meget .... det var ihf tallene i går aftes...


  • #13   3. maj 2007 Goran (vectra B til salg) . -> okay det så jeg ikke...
    Men har efterhånden set et par stykker, og de snakker om det i radioen, og dem som ikke lige så showet i går aftes, der lyder det måske sådan som jeg skrev...?

    Det kan også bare være mig der har været så "uheldig" ikke ramme ind i de gange hvor de har sagt det sådan??


  • #14   3. maj 2007 Ja der burde tilbydes noget til unge bilister, så de kan rase ud og lære samtidig. Det ville faktisk hjælpe.

    Ja der er mange unge, som tror de er Michael Schumacher, men i virkeligheden er totale fjolser bag et rat. Dem skal vi holde i ørerne. Men som tingene er, så bruger man dem til at stramme grebet generelt. At slå hårdt ned på ALLE bilister. Det er tarveligt. Men desværre typisk politikere og Rådet for større færdselsUsikkerhed.

    Jeg selv har også kørt lidt "friskt" før i tiden. Men aldrig idiotisk. Og det kan altså godt lade sig gøre. Jeg fik hurtig Porsche som 23 årig, men jeg har aldrig været involveret i en ulykke. Så fordommene holder ikke altid. Man kan sagtens køre hurtigt uden, at det behøver være farligt. Man skal blot gøre det med omtanke!

    Men vores ven Rene Lacour Sell vil jo gerne have folk til at tro, at hvis man kører hurtigere end fartgrænsen, så vil Sudden Death automatisk indtræffe lige pludselig.


  • #15   3. maj 2007 GetWell, det skal jeg ikke kunne sige, nogle har det med at overdrive , hvilket selvfølgelig heller ikke er i orden...



  • #16   3. maj 2007 det er ikke mange men de få laver MANGE ulykker,

  • #17   3. maj 2007 Det kunne bare være cool hvis man kunne få dem til at tænke på, hvordan kan vi gøre det mere sikkert og samtidig komme dem i møde...

    Jeg mener wuhu mere politi, det tvivler jeg på hjælper... ja der er måske flere der bliver stoppet, men vi har ikke så meget politi i danmark til at det ville være en smart løsning...

    Derimod hvis man flyttede alt det race hen et sted, hvor der var mere kontrol og styr på tingene, samt størrer sikkerhed...


  • #18   3. maj 2007 Nürbrugring i Tyskland virker da fint.... mener det er 10 euro for en lap og de penge bruges så til at betale medarbejdere og vedligeholdelse... og tro mig de har rigeligt af besøgende

  • #19   3. maj 2007 Goran (vectra B til salg) . -> lige præcis! Meen lidt langt at tage til DE fredag og lørdag hver uge smiley

  • #20   3. maj 2007 Goran


    Der sker mange uheld med "turister" på Nürburgring. Sågar trænede bilister og motorcyklister kommer galt afsted. Men det, at man kan og må dernede, det er flot.

    Men under kontrol og kyndig vejledning, kunne man godt stable noget på benene her i DK. Men det koster penge, og så vil politikerne ikke.


  • #21   3. maj 2007 Mikkel L

    forskellen er at dem der tager til nürburgring er forberedt på at sådan noget kan ske...

    tænk blot på ulykken sidste år hvor et par, hvor kvinden var gravid blev påkørt mens de gik over gaden... eller hvordan det nu står til kan jeg ej huske


Kommentér på:
bitch om fokus på unges kørsel

Annonce