374 visninger
|
Oprettet:
Gammel motobecane {{forumTopicSubject}}
Halløjsa derude!
Et lidt anderledes emne idag
Min svigerfar og jeg har et gammelt projekt kørende.
En gammel motobecane knallert vi prøver at sparke liv i, men når tændrøret kommer ned i topstykket så sker der intet, ingen gang nogen lyd. Men hvis vi derimod tager tændrøret ud og træder på pedalerne så prutter den gamle knallert.
Tændspolen er ny, karburator/topstykket er nyt med nye pakninger.
Nogen der kan give nogle ledetråde til hvad det kunne være?
nov 2005
Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.114
Der skal mere power til at lave en gnist under tryk
Så at den laver en lille bitte gnist i det fri
Betyder ikke nødvendigvis, den gnister inden i cylinderen
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 83 Biler: 14 Emner: 32 Svar: 378
hmm...
jeg antager i skruer tændrøret i og det er det korrekte ift længde og specifikke krav.
der kan muligvis være en snøfte ventil der skal aktiveres for at få omdrejninger på motoren før gnist.
er der kompression nok på?
er der gnist?
får den Benzin, korrekt mængde?
så burde den starte, i grove træk.
jun 2023
Følgere: 21 Svar: 159
jun 2023
Følgere: 21 Svar: 159
Den er helt gal, den burde ligge mellem 8-10 Bar. Og alt under 6 Bar starter normalt ikke.
Det er målt med et kompressionstester.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.727
Kommer der brændstof ned til karburator, er slangen mør, løber det frit gennem evt filter, er benzinen frisk og med de rigtige olieprocenter i
Er der kompression?
Gnist, benzin og kompression er de 3 ting der skal til, er bare en af dem der ikke, så starter svinet ikke.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 20 Svar: 1.271
Det er bare for at bekræfte at benzinen kommer ud.
Har i haft skilt karburator ad?
Og på nogle af de gamle knallerter skulle man vidst nok trykke på noget fornat tvinge benzin ind i der nederste kar. Men må indrømme at det er så.mange år siden at det kniber med qt huske detaljerne.
Gammel motobecane