{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
180 visninger | Oprettet:

Lucas M
Lucas M
Tilmeldt:
2. sep 2019
Følger: 9 Emner: 8 Svar: 5

Gammel motobecane {{forumTopicSubject}}

Halløjsa derude!
Et lidt anderledes emne idag smiley
Min svigerfar og jeg har et gammelt projekt kørende.
En gammel motobecane knallert vi prøver at sparke liv i, men når tændrøret kommer ned i topstykket så sker der intet, ingen gang nogen lyd. Men hvis vi derimod tager tændrøret ud og træder på pedalerne så prutter den gamle knallert.
Tændspolen er ny, karburator/topstykket er nyt med nye pakninger.
Nogen der kan give nogle ledetråde til hvad det kunne være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel motobecane
  • #1   15. okt Måsker dårlig tændspole

    Der skal mere power til at lave en gnist under tryk

    Så at den laver en lille bitte gnist i det fri
    Betyder ikke nødvendigvis, den gnister inden i cylinderen


  • #2   16. okt " når tændrøret kommer ned i topstykket "

    hmm...
    jeg antager i skruer tændrøret i og det er det korrekte ift længde og specifikke krav.
    der kan muligvis være en snøfte ventil der skal aktiveres for at få omdrejninger på motoren før gnist.
    er der kompression nok på?
    er der gnist?
    får den Benzin, korrekt mængde?

    så burde den starte, i grove træk.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 149
    #3   16. okt har i lavet et kompressionstest?

  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 149
    #4   16. okt Kiggede lidt rundt og mange skriver følgende:
    Den er helt gal, den burde ligge mellem 8-10 Bar. Og alt under 6 Bar starter normalt ikke.
    Det er målt med et kompressionstester.


  • #5   16. okt Ret elektroden ud på en gammelt tændrør, læg til stel og tørn motor med kickstarteren, der skal så komme en kraftig blå gnist i gnistgabet, gør der det?

    Kommer der brændstof ned til karburator, er slangen mør, løber det frit gennem evt filter, er benzinen frisk og med de rigtige olieprocenter i

    Er der kompression?

    Gnist, benzin og kompression er de 3 ting der skal til, er bare en af dem der ikke, så starter svinet ikke.


  • #6   i går kl. 10:31 Når i prøver uden tændrør i, kan i så lugte benzin fra topstykket ?
    Det er bare for at bekræfte at benzinen kommer ud.
    Har i haft skilt karburator ad?
    Og på nogle af de gamle knallerter skulle man vidst nok trykke på noget fornat tvinge benzin ind i der nederste kar. Men må indrømme at det er så.mange år siden at det kniber med qt huske detaljerne.


Kommentér på:
Gammel motobecane

Annonce