Begynder-spm om akku-slagnøgle IMPAXXO 18/400 ? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har købt mig denne her: https://www.einhell.dk/p/4510070-impaxxo-18-400/ fra amazon.de, så det bliver lettere/hurtigere selv at lave hjulskifte og den slags og så jeg kan spare penge (og tid) på selv at skifte sommer/vinter-hjul istedet for at køre på værksted hver gang.
Jeg var lige ude og hurtigt prøve, men kunne ikke rigtigt få den til at virke fordi det virkede som om den bare roterede rundt. Men så gik det op for mig at jeg jo bare brugte en alm top istedet for en af de farvede toppe der følger med (blå/gul/rød). Så jeg har ikke prøvet at bruge en af de farvede topnøgler - men jeg kan huske at det hvide plastik omkring vist bare kører rundt i hånden. Men nu er det jeg ikke helt forstår hvad forskellen er på en alm top og så de 3 farvede (blå/gul/rød) der følger med her og hvorfor virker det åbenbart forskelligt eller hvad gør jeg forkert?
Det kan selvfølgeligt også være at jeg bare skulle have holdt tryk-knappen inde i længere tid og så ville der være sket noget?
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.014
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.156
Med mindre du bruge en 19mm top på en 17mm bolt
Tror mere den ikke slå hårdt nok
Eller du har kørt for kort tid.
Den slå bolten løs, og sætte de godt fast
Skal man lige lade dem komme ordentligt i gang
maj 2022
Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 21
Jeg tror du har ret i at boltene måske har siddet stramt og at den ikke slår hårdt nok eller også kørte jeg i for kort tid og jeg skulle bare have holdt trykket på knappen inde i 10-15 sekunder. Herudover er der også 3 forskellige hastigheder: Lav, mellem og høj. Jeg ved ikke om det er bedst at køre med høj eller lav hastighed, for en bolt der sidder hårdt fast. Jeg kørte også med lav hastighed tidligere i dag og det var måske en fejl der også forklarer at der ikke skete ret meget... Men jeg prøver igen, nok på lørdag da det er mørkt på hverdage når jeg kommer hjem ved 1830-tiden. Mange tak!
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.156
Skal den stå på højste trin
Også ellers bare hold knappen inde til de er løsnet.
maj 2022
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 97
Din slagnøgle er ok ud, på højeste stilling vil den løsne hjulboltene på 1-2 sek. og ja husk at spænde med moment , helst..ihvertilfælde, håndchecke med skraldenøgle, eller fælgkryds
En lille værkstedsdonkraft til ca. 200kr i Biltema(eller pro modellen til 399 hos Harald-Nyborg), giver noget mere stabilitet under jobbet.
maj 2022
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
Efterspænd efter et par dage igen.
Begynder-spm om akku-slagnøgle IMPAXXO 18/400 ?