{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Martin H
Martin H
Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 21

Begynder-spm om akku-slagnøgle IMPAXXO 18/400 ? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har købt mig denne her: https://www.einhell.dk/p/4510070-impaxxo-18-400/ fra amazon.de, så det bliver lettere/hurtigere selv at lave hjulskifte og den slags og så jeg kan spare penge (og tid) på selv at skifte sommer/vinter-hjul istedet for at køre på værksted hver gang.

Jeg var lige ude og hurtigt prøve, men kunne ikke rigtigt få den til at virke fordi det virkede som om den bare roterede rundt. Men så gik det op for mig at jeg jo bare brugte en alm top istedet for en af de farvede toppe der følger med (blå/gul/rød). Så jeg har ikke prøvet at bruge en af de farvede topnøgler - men jeg kan huske at det hvide plastik omkring vist bare kører rundt i hånden. Men nu er det jeg ikke helt forstår hvad forskellen er på en alm top og så de 3 farvede (blå/gul/rød) der følger med her og hvorfor virker det åbenbart forskelligt eller hvad gør jeg forkert?

Det kan selvfølgeligt også være at jeg bare skulle have holdt tryk-knappen inde i længere tid og så ville der være sket noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder-spm om akku-slagnøgle IMPAXXO 18/400 ?
  • #1   20. okt Åh Åh, det lyder farligt, fint at du vil skifte hjul selv, men sørg for at bruge den rigtige top, du har sikkert fået flere størrelser med 17-19-21 med, sørg for at spænde med moment når du spænder hjulboltene igen, tror med din beskrivelse af dit arbejde at du nok vil f.... noget op, så det bliver dyrere for dig.

• #2   20. okt Det er ikke toppen det ligger ved
    Med mindre du bruge en 19mm top på en 17mm bolt

Tror mere den ikke slå hårdt nok
    Eller du har kørt for kort tid.

Den slå bolten løs, og sætte de godt fast
    Skal man lige lade dem komme ordentligt i gang

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    maj 2022

#3   20. okt @Mr Gsi: Ok, mange tak. På toppene der fulgte med er der noget hvidt plast omkring der sidder "løst" hvor de toppe jeg havde bare er ren metal uden hvidt plastik omkring.

Jeg tror du har ret i at boltene måske har siddet stramt og at den ikke slår hårdt nok eller også kørte jeg i for kort tid og jeg skulle bare have holdt trykket på knappen inde i 10-15 sekunder. Herudover er der også 3 forskellige hastigheder: Lav, mellem og høj. Jeg ved ikke om det er bedst at køre med høj eller lav hastighed, for en bolt der sidder hårdt fast. Jeg kørte også med lav hastighed tidligere i dag og det var måske en fejl der også forklarer at der ikke skete ret meget... Men jeg prøver igen, nok på lørdag da det er mørkt på hverdage når jeg kommer hjem ved 1830-tiden. Mange tak!

• #4   20. okt Når du løsne hjul bolte/møtrikker

Skal den stå på højste trin
    Også ellers bare hold knappen inde til de er løsnet.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    maj 2022

#5   20. okt Ok, mange tak. Dumt jeg ikke prøvede at skifte til højeste hastighed, nu jeg alligevel stod der. Det er fordi jeg tænkte at lav hastighed = flere kræfter og høj hastighed = få kræfter, ligesom en gearing... Sådan er det nok ikke... Men super - det er sgu' nok bare det - mange tak! smiley

• Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 97
    #6   21. okt Alle er jo begyndt et sted, og hjulbytte er da et godt sted.
    Din slagnøgle er ok ud, på højeste stilling vil den løsne hjulboltene på 1-2 sek. og ja husk at spænde med moment , helst..ihvertilfælde, håndchecke med skraldenøgle, eller fælgkryds
    En lille værkstedsdonkraft til ca. 200kr i Biltema(eller pro modellen til 399 hos Harald-Nyborg), giver noget mere stabilitet under jobbet.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    maj 2022

#7   21. okt Det var en billig slagnøgle fra amazon.de som samtidig så ret god ud. Jeg har også en momentnøgle til at spænde korrekt og donkraft, så det skal nok lykkes. Mange tak for hjælpen! smiley

• #8   23. okt Løsn med fuld moment, spænd med laveste moment, bil ned på jorden, efterspænd med momentnøgle.
    Efterspænd efter et par dage igen.

Kommentér på:
Begynder-spm om akku-slagnøgle IMPAXXO 18/400 ?

Annonce